Kvier seg for å ringe inn syk på jobb

Du får ha masse god bedring :) Her er det sjelden sjefen som tar telefonen men det er allikevel ikke alle på jobb jeg har lyst til at skal ta telefonen. Men får stort sett alltid god bedring og så får man som regel spørsmålet om.mn vet om man blir borte noen dager. Dette er for at det skal være litt lettere å planlegge og for å leie inn vikarer. Men vi kan ta inntil 16 dager med egenmelding sammenhengende og da kan det være greit å vite om vedkommende trur de blir borte resten av uka f.eks :)

Sjefen min er også sånn,, en skikkelig dust. Jeg er gravid og har jobbet hele svangerskapet uten sykemelding på en jobb som er fysisk krevende, med mye tunge løft, mye gåing og ståing. Har måtte ringe meg syk ett par ganger bare, men ikke fått noen god bedring eller noe. Du kan tru det var deilig for meg og endelig gå ut i permisjon. Glad det er lenge til jeg skal tilbake dit :D

Har det sånn her å.. Ene gangen ( da var jeg alenemor) jeg måtte ringe inn med sykt barn spurte han om ikke det var noen andre som kunne ha jenta?!

Jeg får også dårlig samvittighet, men som oftest klarer jeg å riste det av meg. Sjefen min er fæl til å svartmale hverdagen. En gang jeg hadde influensa fikk jeg høre av henne at på mandagen var det like før de måtte stenge barnehagen, og at hun jobbet dager 7:15-16:30. Det var totalt BS da jeg spurte de andre kollegene mine om hvordan uka hadde vært. Nå tar jeg alt hun sier med en klype salt, og prøver å ikke få dårlig samvittighet.
Er man syk, så er man syk. ;)

Jeg får også dårlig samvittighet, men som oftest klarer jeg å riste det av meg. Sjefen min er fæl til å svartmale hverdagen. En gang jeg hadde influensa fikk jeg høre av henne at på mandagen var det like før de måtte stenge barnehagen, og at hun jobbet dager 7:15-16:30. Det var totalt BS da jeg spurte de andre kollegene mine om hvordan uka hadde vært. Nå tar jeg alt hun sier med en klype salt, og prøver å ikke få dårlig samvittighet.
Å jobbe 7.15-16.30 er ikke såååå lenge. Er bare 9 timer. Høres ut som hun ikke gikk hjem før i 23tiden ;)

Min tidligere sjef var annerledes, det har gått sååå bra. Så får man høre at det er fordi sjefen har både åpnet og stengt osv.

Har heldigvis aldri opplevd at den jeg ringer til er frekk. Er selv alltid hyggelig selv om jeg kan bli passe irritert når enkelte ringer (har et par stk som alltid er "syke")..

Go bedring :)
Her er det motsatt hvis e ring/send sms om sykdom.
Da er det "go bedring, og legg deg under dyna og slapp av"
Verden går ikke under hvis man er syk!
Da e har en sykdom som til tider slår meg i bakken så er det godt å ha forståelsesfull personer rundt seg.
Slik har jeg det også og det er fantastisk :) hadde det ikke slik i en annen jobb for noen år siden :/ ikke kjekt

Back
Topp