Kvier seg for å ringe inn syk på jobb

Fargeklatten89

Elsker forumet
Ja. Nå sitter jeg her å gråter fordi jeg måtte ringe inn syk på jobb.... Blir helt dårlig av å måtte gjøre det... Ringte inn å sa jeg lå her med masse feber helt slått ut, så fikk jeg bare til svar "javel, greit hadet".... Ingen god bedring eller noe... Jeg vil ikke ha dårlig samvittighet for å ha blitt syk :( men det har jeg jo nå.... Uff måtte bare lufte det litt :(

Andre som har slike sjefer?

Føler med deg... Hadde en sjef som bare la på når folk ringte syke jeg :-o ikke særlig hyggelig !

Nei da hadde jeg funnet meg ett annet sted å jobbe. Er man syk skal man være hjemme!
God bedring.

Æsj sånn skal det jo ikke være, man kan jo ikke noe for at man er syk og skal ikke behøve å ha dårlig samvittighet for det :-/ god bedring!

Huff føler med deg♡
Sjefen min er akkurat lik dessverre, og følte meg nesten halshugd da jeg ringte inn syk pga SA i sommer, og lå rett ut med store smerter. Akkurat det samme da jeg ble dårlig i høst i forbindelse med graviditet og jeg skulle over på svangerskapspenger...

Er du syk så er du syk! Det kan skje hvem som helst.
Masse god bedring til deg♡

Vil ikke slutte i jobben fordi jeg jobber med en fantastisk gjeng, er ikke ofte sjuk, så burde ikke være så galt at jeg blir hjemme... Uff, nei får bare pleie meg selv i dag! Synd å høre at andre har opplevd det samme :/

Prøv å heve deg over det og tenk på den herlige gjengen du jobber med;)
Her kommer jeg til å bytte jobb etter permisjon, men har ingen andre jeg jobber med da...

Du skal ikke ha dårlig samvittighet for å være syk! Er bare enkelte sjefer som ikke klarer å takle dette riktig, men det er ikke ditt problem! ;)

Uff føler med deg! Noen eier ikke forståelse for at andre kan bli syke og tenker heller på seg selv og firmaet. Prøv å ikke tenk på det, det er fullt lovlig å være syk og ingen skal tvinge deg til jobb hvis du ikke er i form til det. Feber er også en god grunn til å være hjemme, man vil vel ikke smitte resten av folka på jobb...

Æsj, vet hvordan det er, hadde en sånn sjef før. Tror noen av de bare mangler antenner, og kanskje aldri skulle vært ledere. Men det er aldri noe hyggelig og de skulle kanskje blitt snakka til. Vær hjemme med god samvittighet du, det er lov å være syk. Masse god bedring :)

Hatt sånn sjef selv. Fikk nærmest kjeft og ble sett ned på om man var vekke. Aldri snakk om noe god bedring, men heller "Du kommer vel i morgen da?!"

Hørtes litt ut som min sjef....

Masse god bedring til deg og ta godt bare på deg selv :-)

Har en sånn sjef selv, og grunnen til at hun er sånn er fordi hun selv aldri er syk. Hun er aldri hjemme med syke barn heller, for heller andre familiemedlemmer til å passe ungene. Hun ble litt bedre når hun selv ble langtidssykemeldt pga dødsfall, fikk nok kjenne litt på hvordan vi ansatte hadde det da når vi måtte være borte fra jobb.

Uff, hørtes ikke noe kjekt ut :( Hadde jo vært kjekt med en god bedring da. GOD BEDRING SNUPPA! Håper du kommer deg fort :D

Bare hev deg over det. Kanskje var sjefen stresset eller noe.
Men riktig god bedring. Skru av mobilen og legg deg under dyna:)

Go bedring :)
Her er det motsatt hvis e ring/send sms om sykdom.
Da er det "go bedring, og legg deg under dyna og slapp av"
Verden går ikke under hvis man er syk!
Da e har en sykdom som til tider slår meg i bakken så er det godt å ha forståelsesfull personer rundt seg.

Så kjedelig å måtte kjenne på dette! Har ikke noen gode råd annet enn å tenke på deg selv, men jeg vet at det ikke hjelper så mye.

Hadde også en sjef tidligere som bare brølte tilbake til meg, "hva vil du jeg skal gjøre med det da! Du setter meg i en knipe når du ikke kommer på jobb! Tenk på kollegaene dine!"

Øøøøhhhh...

Hadde en kollega også under samme sjef. Kollegaen hadde en SA, og hun MÅTTE komme på jobb samme dag, fordi hun ikke hadde flere egenmld dager igjen.

Har hatt en slik sjef. Var helt forferdelig. Hadde konstant dårlig samvittighet. Også når jeg måtte være hjemme med syke barn. :( Han ble klaga på så mye at de overførte han en annen plass og vi har nå ny sjef som er mye bedre :) Klagde han inn til verneombudet og tillitsvalgt som gikk videre. Og det gjorde mange andre også. Grunnene er jo mange flere enn det jeg nevner her da ;)

Da ville jeg tatt det opp med sjefen når jeg ble frisk igjen. Jeg ville sagt at jeg var glad for å være tilbake på jobb igjen og at jeg skjønner det er kjipt som personalansvarlig når noen er borte fra jobb, men at jeg ikke velger å være syk og at det er kjipt å ikke få et "god bedring". Sjefen har ansvar for bemanning ikke du, du skal ikke ha dårlig samvittighet for å være syk!

Sender bare melding til sjefen om jeg eller barna er syke, å da får jeg ALLTID god bedring tilbake:) heldigvis! Men å ha dårlig samvittighet for at du er syk, det trenger du ikke. Er fryktelig mye influensa ute å går nå:-/

Back
Topp