Kvier meg til permisjonen er ferdig...

Ida&Linn

Gift med forumet
SItter og tenker for sikkert tusende gang etter at ida ble født at jeg absolut ikke vil begynne i jobb igjen hvis ikke vi får barnehageplass...
Men så viser det seg jo selvfølgelig at det er helt umulig og at dagmamma blir eneste løsningen for oss.. Dette er noe jeg IKKE vil!! Og vi har ikke noe valg. Jeg må ut i jobb igjen for at vi skal overleve.. [:(]
Dette med at jeg kvier meg til å overlate ida til ukjente virkelig preger dagene og jeg kvier meg mer og mer for permisjonen er jo faktisk halvveis allerede.. (Har den med 80% lønn + 5 uker som jeg fikk pga at faren jobber offshore)..
Men er jeg den eneste som har det sånn? Jeg blir skikkelig trist og nervøs når jeg tenker på at jeg ikke får henne inn i en trygg barnehage.. [:(][:(]

Jeg tenker også på det av og til, men det er en god stund til det blir aktuelt så jeg prøver å ikke tenke for mye på det. Skjønt: tiden flyr jo i rekordfart, snuppa er snart 5 mndr. allerede, hvor ble de månedene av liksom? Har hørt det er for lite barnehageplasser for de minste her vi bor også, men må jo søke, og håper fortsatt på plass. Kjenner ingen dagmammaer, og kvier meg veldig for å overlate henne til fremmede ja[&o]. Jeg mener ikke nødvendigvis at barn mellom 1 og 3 år har så mye behov for å være i barnehage (det mener jeg imidlertid at eldre barn har), men der vet man i det minste at de blir ordentlig behandlet...

me 2.... vi må også ha dagmamma.. med mine vakter når sambo er på jobb så nytter det ikke med barnehage... [:(]

må ærlig innrømme at jeg ikke har tenkt på det.tar det nesten som en selvfølge at Robin for barnehageplass,men en vet jo selvfølgelig ikke.jeg gleder meg til å begynne å jobbe igjen.skal bare jobbe 60% første halve året og så begynne 80%.det med dagmamma har jeg ikke tenkt på som alternativ engang...[8|]

Vi må nok også har dagmamma fra 1. februar. Har søkt barnehageplass, men vet at det er for få småbarnsplasser i kommunen, og at det er ekstremt vanskelig å få midt i året.... [:@]
Har ikke bodd her så lenge, og synes det er vanskelig å finne en dagmamma som er bra..... [&:]Det finnes jo mange slags dagmammaer, liksom, og jeg vil ikke ha hverm som helst til lille prinsessa mi!!

Jeg å! Har IKKE lyst tilbake på jobb. Vil være med Oliver hele tiden jeg. Men har ikke noe valg.
Heløt utrolig at man ikke skal kunne få være hjemme med barna sine hvis det er det man vil! da hadde det jo blitt flere arb.plasser til folk også!

Alt er helt bakvendt i dette landet, som er et av verdens rikeste. ( MY ASS)

ORIGINAL: MinaMor

Jeg å! Har IKKE lyst tilbake på jobb. Vil være med Oliver hele tiden jeg. Men har ikke noe valg.
Heløt utrolig at man ikke skal kunne få være hjemme med barna sine hvis det er det man vil! da hadde det jo blitt flere arb.plasser til folk også!

Alt er helt bakvendt i dette landet, som er et av verdens rikeste. ( MY ASS)

Jeg er så enig!! Og det irriterer meg så innihelv.... at det skal være sånn at man ikke kan velge å være hjemme med barna om man vil.. Greit nok.. De kan jo bare si: Det kunne dere tenkt på FØR dere fikk barn, men sant?? skal det være en stopper for å få barn? at dette mongolandet her er så idiotisk at det ikke engang er nok barnehageplasser??? nei, fuck dette drittlandet sier nå jeg!! [:@]

[:@]ENIG! Vi må ut i arbeid akkurat på den tiden barna utvikler seg masse. Heldigvis skal Oskar til onkel det første halve året, og der er kusina som er bare 1/2 år eldre. Tviler ikke på at det blir bra for ungen. MEN: det er ikke sikkert det er jeg som får se han ta de første skrittene etc. etc. Bare pga. JOBBBBBBBBB[:@] Og etter det må jeg søke barnehageplass. Frister nesten å få masse barn og være hjemme med sjarmtrolla....[8|]

Jeg er så heldig at je gikke behøver å gå ut i fast jobb..
Underviser litt på kveldstid (ridning) ved siden av samboers lønn skal vi klare oss..
Det er gnske deilig å vite at jeg kan følge Patric hele veien[:)]
Men vi hadde det som en forutsettning for at vi skule få barn da...

Jeg gruer meg også sinnsykt til å begynne i jobb.... Bor på et lite sted vi da, så vi har allerede fått barnehageplass vi - heldigvis[:)] Men jeg har alt nå dårlig samvittighet overfor Eirik fordi jeg skal overlate han der til noen andre så ofte[:(] Har fått 80% i barnehage.

Nå jobber gubben bare dagtid og jeg jobber turnus, så de dagene jeg jobber kvelden så leverer jeg Eirik i barnehagen seint på dagen, også henter sambo han når han kommer hjem. Da blir det bare et par timer. Men sånn må det bli, for sambo rekker aldri hejm til jeg begynner på jobb[&o]

Og jeg MÅ ut i jobb, hvis ikke må vi selge hus OG biler[:-]

vi hadde kanskje greid oss på samboers lønn + kontantstøtte og barnetrygd men da måtte jeg på en måte ha trygla for å "fått lov til" å kjøpe noe osv til meg selv.tror jeg hadde blitt gal hvis jeg måtte ha levd på han.....han hadde bestemt hva vi kunne unne oss og ikke..nei..huff bedre å jobbe litt da ja...jeg gleder meg til å jobbe litt igjen.hvis Robin får barnehageplass ja.vi bor rett over barnehagen så det hadde passa kjempebra hvis han fikk komme dit.virker som de koser seg der borte...[:)]

Det er ikke helt lett det der med ut i jobb igjen ... jeg er i en litt rar situsajon da - for siden jeg pendler til jobben med egen bil + ferge så er det nokså kostbart. Skal jeg ha Petter i bhg i tillegg så går vi i minus på hele greia! Så da kan jeg liksågodt være hjemme å få kontantstøtte ... og evt være vikar/dagmamma. Men jeg håper mest på å få jobb nermere hjemme da ... det er den beste løsningen. Og barnehagedekningen har blitt ganske god her så jeg håper det finnes en plass for både meg og gullet. Men det er vanskelig å få plass midt i året ja! Det tror jeg gjelder de aller fleste steder. Og 0-3 års plasser finnes det ALT for lite av ...

Back
Topp