Kven klipte navlestrengen?

  • Trådstarter Moderator Linda
  • Opprettet
M

Moderator Linda

Guest
Var det avtalt på forhånd kven som skulle klippe den? :)
 
Legen, pappaen er redd for blod og sykehus. :p Men hun hadde svelget så mye fostervann og måtte fort få det ut av lungene så han hadde ikke fått gjort det uansett.
 
Herregud! Jeg aner faktisk ikke:p må spør samboer etterpå. Var sånn i lykkerus etter fødselen at det meste av detaljer er borte. Vet han klipte navlestrengen på de to eldste da:)
 
Pappaen:)
 
Pappaen, selv om han hadde bestemt seg på forhånd om å ikke gjøre det i frykt for å besvime :p Det gikk bra altså ;)
 
Legen, pappaen orket ikke den følelsen, men det skjønner jeg :p Jeg orket ikke ta på hodet da det stod ut heller... Haha.
 
Jordmor.. mini ble født midt i vaktskifte, det var mye styr og mange folk inne på fødestuen. Jordmor spurte pappaen om han ville, hun gjorde klart, men i alt styret glemte hun seg eller noe, og klippet den.. :(
 
Jordmor eller legen. Da de spurte om han ville klippe hadde de allerede gjort det, men langt ute, så det ville bare bli på liksom/symbolsk på en måte. Så mannen min mente det ikke var noen vits da - men jeg mistenker at det bare var en unnskyldning for å slippe, han liker ikke blod og gørr :)

Med første klippa de med en gang for å ta ham med ut til undersøkelse (pga sugekopp og lav puls), vet de lot den pulsere ferdig denne gangen, jeg fikk ham rett opp på brystet.
 
Det fikk far gjøre, veldig stolt over det:)
 
Pappaen fikk gjøre det! Men i etterkant så angrer jeg litt på at ikke jeg gjorde det siden dette var siste barnet vårt [emoji13]
 
Jordmoren gjorde det denne gangen. Faren gjorde det på første barnet, men ønsket det ikke nå. Vet ikke om han syns det var ekkelt kanskje, men det var helt greit :)
 
Mannen min
 
På første klippet jeg selv, andre mann klipte jordmoren for daværende pappa ville ikke. Meningen var denne gangen at bf skulle klippe, var avtalt på forhånd. Men det ble dramatisk på slutten så de klipte og løp avgårde med han
 
Back
Topp