Kveldsuro

Ceci.

Første møte med forumet
Hei

Førstegangsfødene her!
Lillemann henger på puppen her fra 1600 og langt utover kveld, hver eneste kveld.. umulig å få gjort noe som helst, og med samboer som jobber en del kvelder blir det noenlunde kinkig å få i seg mat/drikke osv på kveldstid… han kan også bli ekstremt sinna på puppen og bruke god tid på å roe seg… jeg vet at dette med kveldsuro er veldig vanlig- er det noen med erfaring som vet hvor lenge dette ca pleier å vare? veldig koselig med mye kos osv men jeg må si jeg blir litt sliten også, spesielt når man ikke får mye avlasting av samboer..

Vi fikk plutselig det samme her med tvillingene, nå har det heldigvis løsna litt!

http://www.babybaby.se/2016/12/kvallsoro-maratonamning-och-magknip-17-akuta-tips/

Her fant jeg mange tips! Står på svensk da.

Det kan hjelpe med hud til hud kontakt, gå tur tidligere på dagen om han liker det. Eventuelt bæresele?

https://ammehjelpen.no/kveldsuro/ Her står det også om kveldsuro og eventuelle tips, var der jeg fant den svenske artikkelen. Men det er bare å prøve seg fram å se hva som hjelper! Her tror jeg det har noe å si hvor mye de får sovet på dagen, og hvor mye nærhet de får

Hei

Førstegangsfødene her!
Lillemann henger på puppen her fra 1600 og langt utover kveld, hver eneste kveld.. umulig å få gjort noe som helst, og med samboer som jobber en del kvelder blir det noenlunde kinkig å få i seg mat/drikke osv på kveldstid… han kan også bli ekstremt sinna på puppen og bruke god tid på å roe seg… jeg vet at dette med kveldsuro er veldig vanlig- er det noen med erfaring som vet hvor lenge dette ca pleier å vare? veldig koselig med mye kos osv men jeg må si jeg blir litt sliten også, spesielt når man ikke får mye avlasting av samboer..
Hatt litt samme greia her. Det med å henge på puppen føler jeg ikke man får gjort så mye med, selv om jeg prøver å få han til å die litt mer av gangen uten å «presse han» til det. Føler det kanskje hjelper bittelitt innimellom.

Vi har satt en stopper for besøk etter ett visst klokkeslett grunnet kveldsuro, synes faktisk det har hjulpet ganske mye. Ellers har vi også begynt å gå kveldsturer der han ligger i bæresjal, der sover han så godt, mulig det er en faktor også. Ellers masse, masse nærhet, og pupp så fort han søker/blir urolig:happy:

Hadde det sånn med førstemann her og, husker ikke helt hvor lenge det varte, men det var nok en liten stund. Har sluppet unna med det foreløpig denne gangen! Et tips er å feks bruke bæresjal, da får du hendene frie, samtidig som baby enten kan sove nær deg eller henge på puppen

Back
Topp