Kveldsuro

Første utviklingstrinn ? Huff skjønner godt tålmodigheten blir kjørt.. :banghead:

Det kan fort ha vært det ja. Hun har roet seg litt, og ikke skreket like mye i det siste. Hun har fremdeles noen netter der hun ikke vil sove, og typisk våkner da vi legger oss på soverommet[emoji51] Men hun er også tydelig mer oppmerksom på det som skjer rundt henne, og har begynt å følge leker med blikket. Det kan jo være mange inntrykk som skal fordøyes...

Igår kveld var K såå urolig i 2 timer. Ingenting hjalp. Men ikke konstant skriking bare mye kaving og skriking underveis. Skikkelig frustrerende når ingenting hjelper og vi har besøk. (De har 4 barn selv da så det kjenner til det men allikevel...)
Håper ikke dette er den nye normalen.. ikveld skal hun forsøke å legges tidlig!

Har du forsøkt å svøpe? Jeg fikk tips om å prøve det når minien er tydelig trøtt, men bare kaver og ikke finner roen. Har testet det litt (akkurat kjøpt tynnere tepper som ikke er elastiske), og syns hun lettere finner roen.

Det kan fort ha vært det ja. Hun har roet seg litt, og ikke skreket like mye i det siste. Hun har fremdeles noen netter der hun ikke vil sove, og typisk våkner da vi legger oss på soverommet[emoji51] Men hun er også tydelig mer oppmerksom på det som skjer rundt henne, og har begynt å følge leker med blikket. Det kan jo være mange inntrykk som skal fordøyes...
Det er mye nytt for de små ja,så mye som skal bearbeides.. godt når skrikingen roer seg!
Så fint at hun sover på soverommet alene allerede da :)

Har du forsøkt å svøpe? Jeg fikk tips om å prøve det når minien er tydelig trøtt, men bare kaver og ikke finner roen. Har testet det litt (akkurat kjøpt tynnere tepper som ikke er elastiske), og syns hun lettere finner roen.
Har prøvd det Ja, da blir hun enda sintere når det står på som verst. Men har de siste 3 kveldene har gått som en drøm. Har da lagt henne på dagene og latt henne sove lenge og med en gang hun har vist tegn på tretthet og hun har sovet fint på kveldene og funnet mer roen virker det som ;)
Har gått lange turer også og det hjelper.

Det er mye nytt for de små ja,så mye som skal bearbeides.. godt når skrikingen roer seg!
Så fint at hun sover på soverommet alene allerede da :)

Hun sover ikke på eget soverom. Men på dagen sover hun ofte i stuen/der vi er. Nå sover hun ofte i vår seng, fordi hun har vært så urolig. Men må etter hvert få henne til å sove i bedside criben igjen...[emoji6]

Hun sover ikke på eget soverom. Men på dagen sover hun ofte i stuen/der vi er. Nå sover hun ofte i vår seng, fordi hun har vært så urolig. Men må etter hvert få henne til å sove i bedside criben igjen...[emoji6]
Jeg mente at hun sov i bedsiden alså, men uten at dere er i rommet :happy: vi har og hatt K i sengen vår, mest nå fordi det er praktiskt mtp ammingen men nå går det bedre og bedre så tenker å få henne over i bedsiden når hun nærmer seg 3 mnd. (Da kan en forvente søvnmønster.) Men merker jo hun får sine rutiner allerede nå,så noen er kanskje tidligere. :happy:
Roer hun seg helt i sengen deres da, eller er hun minst urolig der ?:)

Jeg mente at hun sov i bedsiden alså, men uten at dere er i rommet :happy: vi har og hatt K i sengen vår, mest nå fordi det er praktiskt mtp ammingen men nå går det bedre og bedre så tenker å få henne over i bedsiden når hun nærmer seg 3 mnd. (Da kan en forvente søvnmønster.) Men merker jo hun får sine rutiner allerede nå,så noen er kanskje tidligere. :happy:
Roer hun seg helt i sengen deres da, eller er hun minst urolig der ?:)

De siste dagene har hun fått mat (les: delvis sovnet i "matfatet") også har jeg lagt henne i sengen vår slik at hun sovnet skikkelig der. Det har fungert bra, så jeg håper det fortsetter sånn!

Så godt om det er årsaken da! Håper det gir dere en roligere baby!

Her har jeg også forsøkt å lese henne og gi henne mange hviler iløa dagen. Blir ca 2 gode hviler på dagen og så starter sovingen i 19 tiden frem til vi går og legge oss så sover hun i vuggen. Det har fungert kjempefint i to netter nå, snart er hun nok klar for å sove alene i sengen sin på natta også, da ammingen har roet seg litt siden hun ammer så godt på kvelden. :) krysser fingrene for at det var overtrøtt baby som "klikka" litt de to dagene.:inpain:

Ja, jeg føler meg veldig sikker på at det er trøtthet som gjør at det blir for mye for han innimellom! Så godt at dere har hatt bedre kvelder i det siste, det er så deilig når ting går fint!

De siste dagene har hun fått mat (les: delvis sovnet i "matfatet") også har jeg lagt henne i sengen vår slik at hun sovnet skikkelig der. Det har fungert bra, så jeg håper det fortsetter sånn!
Hurra! Da håper jeg det fortsetter slik for dere! :happy: godt når babyen sovner og er mett og god :angelic:

Ja, jeg føler meg veldig sikker på at det er trøtthet som gjør at det blir for mye for han innimellom! Så godt at dere har hatt bedre kvelder i det siste, det er så deilig når ting går fint!
Samme her. Kveldene er mye bedre nå, heldigvis :)

Jeg merker stor forskjell de dagene hun har sovet lite/dårlig. Da er hun mye mer urolig og tydelig overtrøtt!

Back
Topp