Kveldsuro?

Knøtt

Gift med forumet
Marslykke 2016
Julibarna 2019
Novemberbarna 2021
Lillegutt ammer veldig fint på dagtid, ikke noen utfordringer da. Men på kveldstid og nattestid virrer og surrer han utrolig mye ved puppen! Han gaper og kaster helt vilt på hodet, han klarer ikke å klappe igjen og suge. Etter mye virring får vi det stort sett til, men både han og jeg blir forferdelig frustrerte. Noen andre som har vært borti dette? Har dere noen tips?

Mi å er sånn til tider, ligger å slenger seg frem og tilbake på puppen når vi skal ha "nattapuppen" (ammer liggende i senga da) men tror det er fordi hun er trøtt og urolig i kroppen, så når hun endelig finner roen så kan hun ligge rolig å suge i 30-40min til hun sovner etterpå (spiser sikkert litt i søvne å til tider). Prøver bare å roe henne ned med å legge et teppe eller dyna rundt henne, og holde henne inntil meg, eller la henne holde fingeren min.

Han er nok trøtt, og skulle kanskje sett at maten kom fortere enn den gjør?
Prøv å sette i gang utdrivningsrefleksen før du legger ham til, og ikke hold bak hodet hans når du legger ham til.
Det kan hjelpe å la brystknoppen gli over nesetippen hans og nedover, så han på en måte "leter" litt med hjelp fra deg, så han slipper å treffe selv. :)

Har det helt ligt her!! Jeg har funnet ut at hvis jeg ammer i sengen finner hun fortere roen. Demper lyset og holder meg rolig selv om hun kanskje er hyserisk før puppen er i munnen. Mi er 6 uker :-)
Har hørt at de drikker ekstra mye på kvelden for å "spare opp". Mi sover mest på dagtid og er kjempe aktiv på kvelden.

Håper dette hjalp deg :-) du er ikke alene om dette

Takk for svar og hjelp :) Godt å vite at man ikke er alene! Det har blitt mye bedre :)

Høres veldig normalt ut, men skjønner at det er frustrerende :confused:

Se linken til lutzern.

Back
Topp