Kveldsuro

maggie91

Elsker forumet
Junibarna 2015
Flere med babyer som er urolig på kveldene?

Han er snart 5 uker og har vært veldig urolig med puppen i hele kveld, og nesten ikke sovet noe. Har noen flasker med morsmelk i fryseren i tilfelle det blir ille.

I ste hadde jeg nesten fått han til å sove, og så får han hikke!! Å han blir jo så sint da.. jeg gikk på kjøkkenet for å gjøre klar en flaske, men da roet han seg akkurat. Blir like fornøyd hver kveld jeg klarer å holde ut uten flaske :) har gitt flaske med mm en gang for å se om han ville spise av den bare.

Vet jo at han har fått i seg mye mat, og at han bare et trøtt. Så jeg sulter han ikke altså :p

I kveld funker ikke annet enn puppen.. Det er ikke mye melk å få i gangen.. Jeg er syk så er kanskje mindre enn normalt og.. Og hun har hengt i pipen i hele kveld... Urolig og gråter hvis ikke puppen er i munnen..

Utrolig slitsomt når alt jeg ønsker er å sove

Ja hun blir 4 uker i morgen og de to første ukene bare spiste og sov hun. Nå skriker hun mye på kvelden. Eller vært roligere de to siste kveldene. Reagerer på hva jeg spiser/drikker. Har ikke turt å prøve brus, jordbær og reker. Hun reagerer på sterk mat, løk, sur drikke (juice og lemonade), moreller. Usikker ang sjokolade. Prøver igjen i morgen.

Gitt henne Minifom dråper i går og i dag. Kan ha hjulpet litt. Og kjøpt fennikel te i dag, ikke fått gitt henne det, kun meg selv.

mye uro her også. han er 7 uker, mye luft i magen.

Mye uro her også! Hun blir 8 uker i morgen, og har vært slik siden hun var ca 3 uker.. Blitt værre etter rotavaksinen, håper det er på retur..
Hun er urolig og gråter fra rundt 17-00.00 tiden.... Hver dag!! Frustrerende når vi har storebror som også vil ha oppmerksomhet..

Har vært på helsestasjonen i dag, fått tips om at det må gå 2 timer mellom hver gang jeg ammer henne, og det virker til at det kan ha hatt effekt... I dag sovnet hun 22.30.. (Det beste var at da kunne far ta over og da var ikke mat en aktualitet før etter 2 timer...) jeg fikk da ladet både pupper og batteri.. :-0

Vi skulle også begynne på å forsøke å hjelpe henne til å finne roen selv, med å la henne gråte i 5-10 minutter før vi tok henne opp, det ble gjort uten veldig positivt resultat..
Syns det er så vanskelig å vite om hun har vondt eller bare blir veldig veldig sint når hun gråter hysterisk, så da ble hun tatt opp og trøstet...

Ble faktisk 3 timer mellommamning her nå. Det er jo flott! Men dagtid er jo ikke noe problem heller..

Dagene går helt fint her også, hender jeg må vekke henne etter 3 timer... Men de to timene er når hun bare vil henge i puppen om kvelden...

Det er ikke uvanlig med uro på kvelden. Min henger på puppen ca fra 20 til 22-23 før hun sovner, men til gjengjeld sover hun til ca 6-7 om morgenen.

Dagene går helt fint her også, hender jeg må vekke henne etter 3 timer... Men de to timene er når hun bare vil henge i puppen om kvelden...

På kvelden har jeg ikke sjangs å holde 2 timer mellom ammingene.. Forrige lå på puppen fra 6 om kvelden til kl 12 de første 6 ukene.. Slik var hun her i går kveld.. Holdt på å bli gal.. Så fort hun ikke hadde pupp i munnen Hylgråt hun

Mi som er 4 uker i dag henger også MYE på puppen på kveldstid. Kan henge i puppen i 2-3 timer før hun sovner, men hun sover godt på natta da :)
Har også fått med meg at det er vanlig med uro på kvelden. Skal visst være noe med at melka er fetere og de må jobbe mer for å få den ut, samtidig som de skal spise seg opp til natta.

Jepp. Har en her som er ganske utrolig på kvelden. Sliter med å bæsje og få ut luft. Pleier som regel å gi seg når luften kommer ut :-)

Her har det roet seg en del de siste dagene. Mini er 5 uker og 2 dager, så mye mulig det var pga utviklingssprang. :)

Back
Topp