Kveldsuro og bæresjal - erfaringer?

Bokorm112233

Blir kjent med forumet
Noen som har prøvd ut noen bæresjal (til nyfødt, min er ca. 2 uker gammel) og som kan anbefale en modell? Mitt lille gull vil helst sove helt inntill, og jeg vil gjerne få gjort noe småting ila. dagen ;)

Noen som ellers har noen tips til å roe ned en liten kropp med mye kveldsuro? Jeg fikk tips om å bære mye på dagtid, slik at han føler seg trygg. Andre ting?
 
Her ble det mye mindre kveldsuro når vi begynte å passe på at han ikke var våken for lenge av gangen på dagtid/tidlig kveld. Rådet fra helsestasjonen var at han maks skulle være våken 1-1,5 t av gangen.

Har også god erfaring med svøping når han har vært veldig urolig rundt leggetid.
 
Noen som har prøvd ut noen bæresjal (til nyfødt, min er ca. 2 uker gammel) og som kan anbefale en modell? Mitt lille gull vil helst sove helt inntill, og jeg vil gjerne få gjort noe småting ila. dagen ;)

Noen som ellers har noen tips til å roe ned en liten kropp med mye kveldsuro? Jeg fikk tips om å bære mye på dagtid, slik at han føler seg trygg. Andre ting?

Sniker

Brukte bæresjal mye til min. Han var ikke egentlig urolig, men om han så var det gikk det veldig fort bort i sjalet. Fikk gjort mye småting i huset på dagtid samtidig som han fikk den nærheten han trengte, og som liten baby som han lenger lurer i sjal. Elastisk sjal er best til nyfødt og nybegynner bærer :)


Hvor stor er babyen din nå?

Det finnes mange fine instruksjonsvideoer på YouTube og du kan oppsøke bæregruppe på Facebook om du trenger veiledning. Liker veldig godt "bæreglede" sine videoer på YouTube.
Legger ved linker til et par sjal:
https://www.sprell.no/produkt/blatt...Oc_KWuXven6h8B0sxISlJ-3o_5o0mKkhoCpNQQAvD_BwE
https://bereglede.no/produkt/sino-elastisk-baeresjal/
 
Jeg har Ergobaby Aura og er veldig fornøyd!
 
Her ble det mye mindre kveldsuro når vi begynte å passe på at han ikke var våken for lenge av gangen på dagtid/tidlig kveld. Rådet fra helsestasjonen var at han maks skulle være våken 1-1,5 t av gangen.

Har også god erfaring med svøping når han har vært veldig urolig rundt leggetid.

Ja, jeg har også tenkt at han er ekstra urolig når han har vært mye våken på dagtid. Men hvordan klarer dere å få han til å sovne når han 'ikke vil' det? Når han er mye våken på dagtid har jeg bysset og bært mye, ammet osv. for å få han til å sove, men vil ofte ikke. Jeg kan jo ikke akkurat teipe øynene hans igjen :p
 
Ja, jeg har også tenkt at han er ekstra urolig når han har vært mye våken på dagtid. Men hvordan klarer dere å få han til å sovne når han 'ikke vil' det? Når han er mye våken på dagtid har jeg bysset og bært mye, ammet osv. for å få han til å sove, men vil ofte ikke. Jeg kan jo ikke akkurat teipe øynene hans igjen :p

Der kom bæresjalet til sin rett her hvertfall ;) sovnet lettere der.
Begynne legging etter 1t og 15 min vpkentid hjalp også på, at det ikke ble for lenge før vi prøvde og legge. Men bare å prøve seg frem, unger er jo forskjellige i hvor lenge de klarer å være våkne.
 
Ja, jeg har også tenkt at han er ekstra urolig når han har vært mye våken på dagtid. Men hvordan klarer dere å få han til å sovne når han 'ikke vil' det? Når han er mye våken på dagtid har jeg bysset og bært mye, ammet osv. for å få han til å sove, men vil ofte ikke. Jeg kan jo ikke akkurat teipe øynene hans igjen :p

Godt spørsmål :) her sovner mini ganske lett når han blir trillet. Bæresjal pleier også å fungere. Eventuelt amme kjempelenge, men har ikke alltid tid/krefter til det :)
 
Back
Topp