Kveldstell rutiner

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Hvilke rutiner og rekkefølge har dere for kveldsstell?

Her er det tran på kjøkkenet, går på badet og bader og tar på pysj, så er det pupp på soverommet før nattasang i sengen til hun sovner. Det hender fremdeles jeg må stå å bysse ved sengen. Når vi begynner med grøt så blir det sammen med tran - resten likt.

Sent from my iPhone using BV Forum

Steller og tar på pysj rundt 18:30, får d-vitamin, ammer, bærer inn i senga, slår på uroen sier god natt og slukker lyset og lukker døra. Tar det lang tid før han sovner går vi inn et par ganger og tar på dyna igjen.

Februar-14 mamma <3

Her er det egentlig veldig lite rutiner, vi bare tar på pysj og ammer, og så er det senga. Bader stort sett bare en gang i uka.
Vet liksom ikke hva mer vi skal gjøre om kvelden av rutiner.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Lillegutt får mat i 17.30-18.00tiden så er det bading eller vanlig stell i 18.30-tiden og på med pysj. Så er det inn i sengen og litt mer mat før god natt rundt i 19-19.30 tiden. Tar som oftest ca en halvtime før han sovner så da sitter vi vedsiden av sengen og gir smokken om nødvendig.

Lillegutt 5/3-14 <3

Vi går på badet mellom 18:30 og 19:00.. Da kler vi av lille, lar han få ligge litt naken. Han får tran og vi vasker han skikkelig.. (Eller bader han, de dagene vi gjør det...) Der etter får han ligge litt på magen på stellebordet, hvor han får øve litt på holde nakken oppe :) Når han er lei tar vi på bleie og pysj så får han flaske inne på rommet.. Når han er ferdig med flasken lar jeg han få rape og kose litt. Synger natta sang og legger han i sengen. Sier mamma & pappa elsker deg, gir han en suss i pannen og sier god natt, sov godt.. Så går jeg ut, som oftes sovner han med en gang :) Hender innemellom jeg må inn en ekstra tur, fordi han griner :/ Da tar jeg han opp, trøster han og legger han i sengen igjen og sier det samme som gangen før...

Vi broker vi å skifte bleie rundt kl 21 før Pappa og vesla får tran. (Pappa må ta først, så hun vet at det er greit.) Så vasker jeg henne i ansiktet og på hender, siden hun bare bader 2 ganger i uka. Så ammer vi på soverommet, synger 3 sanger før vi sier god natt og elsker dag, vennen. Så slår vi på babycalln og setter døra på gløtt.

Mat 2030 og rett i seng.
Pysjen kommer på alt fra kl 18 til 20.

Sent from my iPhone using BV Forum

Her så er det ett slit prøver med rutiner men funker ikke :/ ho sovner 18.00 sover en time så våken litt så sover videre en time til så spise i 11 eller 12 tida så sover ho hele natta

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Eg har gitt opp rutiner. Dvs, eg lar bare han være sjef og styre på.. får vente litt til før eg begynner med å bestemme rutinene..

Sent from my HTC One_M8 using BV Forum mobile app

Her har det plutselig blitt "rutine" å gå med henne i bæresjalet rundt i ring i stua. Det er ikke noe jeg ønsker å gjøre, men når hun har blitt overtrøtt klarer jeg ikke få henne til å slappe av på noen annen måte.
Har blitt overtrøtt litt for mange ganger i det siste, blir litt ond sirkel...

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Har alltid bada på morgenen. Men etter å ha lest kveldsrutiner, ble jeg inspirert til å prøve å få inn det på kvelden, noe som er naturlig når de blir større.. Overraskende var rolig og avslappet han ble av det, gjordt det 3 dager nå.. Ellers er rutinene ca samme. Skift til pysj mellom 18-19.. Også sovner han ammene på ammeputa i stua mellom 19 - 20.30.. Også bærer jeg han inn i senga. Må vel avvenne han med å amme i søvn etterhvert. Sover da til ca 24, også er vi i gang med de hyppige Amme intervalene.

Prøver å time det sånn at han ikke sover noe særlig etter 17. Tar på pysj og vasker med klut rundt 18.30. Så mat og legges våken i senga si rundt 19. Sovner stort sett ganske fort, av og til må vi inn dit noen ganger og roe ned. Sover da til 7 tida neste dag med ca. 2 matinger.

Bading tar vi i forbindelse med pysj cirka en gang i uka.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Får stell og pysj ca kl20. Får flaske på soverommet. Når den er drukket opp, blir han lagt i seng. Sover da alt fra 02-til 0430. Så sover han ca 3,5-4 timer før neste måltid.

Sent from my iPad using BV Forum

Back
Topp