Kveldsstell/legging

Jente_27

Betatt av forumet
Hvor lang tid bruker dere? Her går det en time hver kveld og berta er 4 mnd. Da er det skifting, mating og til hun sover. Etter mye styr med lite soving på natta en lang periode, prøver vi å øve på at hun skal sovne av seg selv igjen. Men det går sånn litt av og til hehe.

Tar vel alt fra ca 30 min til 1 time nå. Si 5 min bleie, 10 min flaske, og så alt fra 10-15 min til 45 min. Øver også på at han skal sovne selv. Han hylskriker hver kveld når jeg legger han nedi vogga. Så jeg stryker, vogger, holder hand til han roer seg. Så slutter jeg å vugge (slipper viss han holder meg)til han enten sovner eller hyler til igjen. Sitter rett vedsiden vugga imens.

Vi begynner 19 og babyen sovner sånn 00.. Lurer på om det er håp for en rutine snart :p
Vi var på vei, kvelden kom tidligere og tidligere frem til vaksinen ble tatt. Da snudde alt og vi fikk en veldig urolig baby :(

Legging tar rundt 1 time og jeg ammer til hun sover. Sovner gjerne selv også da:P
Vil begynne å prøve å få hun til å sovne selv. Hvordan gjør dere det?:)

Tar alt fra 30 min (oftest) til 1 time. Begynner med bading, bleie, pysj, tran, så amming og så varierer det litt. Noen ganger sovner han på puppen. Andre ganger ligger han og smiler og ser på meg etter amming lyyyysvåken og da legger jeg han i sengen. Da sovner han enten av seg selv, eller så begynner han å grine og jeg må amme en gang til før han sovner.

Tar alt fra 30 min (oftest) til 1 time. Begynner med bading, bleie, pysj, tran, så amming og så varierer det litt. Noen ganger sovner han på puppen. Andre ganger ligger han og smiler og ser på meg etter amming lyyyysvåken og da legger jeg han i sengen. Da sovner han enten av seg selv, eller så begynner han å grine og jeg må amme en gang til før han sovner.

Sånn ca på samme måten her :)

Tar alt fra 30 min til litt over 1 time.. Bading (hver tredje dag) bleie, pysj, tran... så går vi på soverommet å gir flaske og legger henne deretter i sengen. Går inn og ut av rommet og putter inn smokken ved behov :)
Tidligere måtte vi bysse/bære henne i søvn. Nå finner hun roen selv med en god koseklut å holde i :)

Prinsen får ny bleie og pysj mellom kl 18 og 19, (noen ganger ett bad først), så er det siste flaske for dagen :-)
Noen ganger sovner han etter raping og vi kan bare legge han i senga, andre ganger trenger han å leke litt å få ut litt energi, men sovner som regel mellom 19.30 og 20.30, og sover hele natten :-) Står opp mellom 05.00 og 07.00, da vil han ha ny bleie og flaske, også litt kos, så sover han en time eller to til.
Han blir 4 mnd 25 august :-)

15 minutter til en time! Har blitt vanskeligere i det siste. Så rundt 35-40 minutter er det vanlige.

Da bruker vi ca like lang tid tenker jeg

I dag starta eg med å gi ho grøt 17:30 så var det bading og kos. Tilslutt amma eg ho til ho sovna. Ho halvvåkner når eg legg ho i senga, men då finn ho berre totten og så søv ho videre. Sovna no 18:35 så får vi sjå om det blir ein liten matbit om 1 time ca (skjer ofte) ellers sover ho ofte til 05-07 uten at ho vokner (trur eg :S ho vekker ikkje meg allefall... )

Min legger seg kl 8, ammer i senga så legger jeg han i hans seng. Leggingen tar mellom 10 min-30 min. Han er veldig lett å legge:-D Sover til ca halv 9 (men ammer på natta)

Back
Topp