Kveldsrutiner

Urflisa

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Novemberlykke 2015
Febbisbebbis'18
Har deres små fått noen rutiner på legging osv? :)
Her er det grøt rett etter 19. Pysj og ny bleie og i seng rundt 20. Pleier å sovne mellom 20.00 og 20.30, må kanskje inn for smokken noen ganger :)

Vi har hatt kveldsrutiner lenge, han legger seg kl 19 hver dag :)
Får pupp i stua og legges våken i senga, sovner etter noen få minutter.
Planen er at han skal få grøt til kvelds i 17-17.30 tiden.
Ammer 3-4 ganger på natta, litt for mye syns jeg. Haha ;)

Grøt rundt 18, ny bleie og pysj, litt kos og i seng rundt 19.. ammes i sengen så må han bysses i søvn, prøver å få han til å sovne selv men det er ikke lett .. våkner ett par ganger fram til jeg legger meg. Samsover

Graut rundt seks, så ett bad etterpå. Deretter litt familiekos i stova og pupp. Blir lagt våken i seng mellom halv åtte og åtte. Har pleid å ligge inne på rommet til han sovna (av og til litt godt når mannen er heime, sia dei andre blir lagt samtidig ;-p ). Men no finn han roen aleine. Har og gått ned (!!) til 2-3 puppings om natta :-)

Her legges mini 20tiden. Hun er lys våken igjen rundt 2200, så da lar vi hun være oppe en liten stund frem til vi legger oss kl 23. Da sovner hun stort sett i løpet av 20 min. Spiser en gang på natten, så er det morning i 7-730 tiden. Sover hele natten i egen seng:)

Grøt i halv 7 tida, bleie og pysj før litt kos og legges til halv 8. Synger nattasanger i senga og får ei flaske melk. Da sover hun mens hun drikker, eller så drikker hun til hun ikke vil ha mer og sovner selv etterpå. Er våken i 5-6- tia for litt melk, men sover i 12 timer.

Mini er veeeldig kveldstrøtt for tiden! Forsøker å hale ut tida litt så vi slipper stå opp så tidlig. Kveldsstell rundt klokka 18, kattevask, massasje og tannpuss. Så ligger han litt på magen og leker mens vi lager kveldsmat. Får siste flaske på senga og sovner innen klokka er 19. For tiden er det noen runder med gråting og byssing før han klarer å sovne skikkelig for natten. Burde vel pusse tenner helt til sist, men da kvikner han til og vil ikke sove. Vi får øve på det:)

Når hun blir trøtt kan variere med en times tid, alt etter hvirdan dagsovinga har vært. Legges stort sett rundt kl 19. Da er det stell og pysj og nattasang og amming i senga. Ender 80% av gangene mednå måtte bysse på henne da, men gjør det på soverommet. Tar alt fra 5-45 min før hun sovner

Går på badet mellom 17-17:30. Der er det dusj eller bad og masse kos.:) så får han flaske i stua etterpå. Også legges han i senga si på rommet sitt med smokk og kosekluter og der sovner han veldig fort. Ca i 18 tiden. Det er sikkert som banken. Da er det natt.:)

Mini er veeeldig kveldstrøtt for tiden! Forsøker å hale ut tida litt så vi slipper stå opp så tidlig. Kveldsstell rundt klokka 18, kattevask, massasje og tannpuss. Så ligger han litt på magen og leker mens vi lager kveldsmat. Får siste flaske på senga og sovner innen klokka er 19. For tiden er det noen runder med gråting og byssing før han klarer å sovne skikkelig for natten. Burde vel pusse tenner helt til sist, men da kvikner han til og vil ikke sove. Vi får øve på det:)
Gråtingen kan være fordi dere har halt ut tiden, at ungen er for trøtt og ikke klarer å finne roen.:)

Det er nok bare litt "6 mnd grining". Er ikke som at jeg holder han våken altså:p bare gir litt ekstra kos før han legger seg:) da legger han seg i utgangspunktet veldig fornøyd:)

Vi innførte kveldsrutiner stort sett rett ettef vi kom hjem fra sykehuset. Har justert litt frem og tilbake for å se hva som var best for han
Nå får han kvelds kl 1830, stell og så i seng mellom 1915-1930. Sover da stort sett til halv 4 eller halv fem på natt. Han får litt mm da mn sovner rimelig kjapt igjen.

Her er ikke rutinene på dagsovingen i boks enda, og dermed ikke kveldsrutinene heller. Altså tidene. Nå sovnet han for eksempel kl 17 og ikke 15 som han pleier. Da blir det annen type kveld. Kommer helt an på om han nå sover en times tid eller fire :) Regner med tydeligere rutiner når vi begynner med fast føde :).

Rutinen er:

Nest siste måltid er grøt
Så kommer siste måltid for kvelden: melk
Skifter bleien og skifter til pysj.
Svøper, gir mat og smokk, har av lyset.

Det at lyset er av er det som skiller natta fra dagen mest her :)

Back
Topp