Kveldsrutiner?

Enda_en?

Forelsket i forumet
Hvordan er kveldsrutinene hjemme hos dere?

Leser, synger ingen av delene?

her koser vi bare litt i en stol som står på rommet hans før han legges i senga =)

hos oss tar vi en halvtime til å roe ned/kosestund. i 19tia legger jeg meg med T.J i min seng, vi ber fadervår (er vel egentli ikke kristen), synger, leser bok og snakker om hvordan dagen har vært. når klokka blir 19:30 er det tid for at T.J legger seg i sin seng, så sier vi gonatt å da legger han seg fint ned å sover.

Her synger jeg kjære gud

Ingen av delene.
Får grøt, blir dusjet, stelt og lagt i seng med en flaske.

Yngste: Synge "so, ro lille barn" så God Natt (8 mnd)[:)]
Eldste: Lese en bok, synge 2 valgfrie sanger, så God Natt (snart 3 år)[:)]

Vi pleier å lese bok litt ut på ettermiddagen når han er sliten etter barnehagen :)

Ellers så begynner kveldsstellet med pysj og ny bleie, så får han kvelds før det er tid for tannpuss og fluor. Etterpå får han kosen og smokken sin og legger seg i senga si. Da synger vi trollemor og so ro lillemann før jeg setter på cden med godnattsangene hans og går ut. Og da er han slokna innen 10 min somregel :p

her får ho se på barnetv mens ho spiser kveldsmat, fra 18.30 til 19.00, så går vi opp og pusser tenner.
ette det legger jeg meg i senga hennes, så leser vi en bok, og etter det er det natta[:)]

ho er 2 år

Her er det stelling etter superkviss [:D]
så er det lese bok, også synger jeg "Kjære gud & bæ bæ lillelam" som jeg har gjort siden han var baby. [:)]

her er det kveldsmat,så på bade for å ta på pysj og pusse tenner..og med det samme på badet så har vi dansetime,der vi hører på musikk på full guffe og danser,hehe.. hun syns det er kjempe kjekt da[:D]

og så går vi ut i stua og pappen legger henne[:)]

Her har vi kvelds i 17.30 tida (gjerne litt før). Då bruker vi god tid, og leser til ho menst ho spiser.

Etter det er det bading. Då synger vi gjerne, og roer heilt ned.

Så får ho flaske i senga. Men vi synger ikkje eller leser på rommet. Der er det kun soving (med mindre ho ikkje er i form).

Minsta:
Spiser
(dusjer)
Skifter bleie, tar på pysj
Pusser tenner
Slukker lyset på rommet og synger bæ bæ lille lam før jeg legger henne ned
Går ut og lukker døren
Ungen sover før jeg har gått ned trappa[8D]

Eldste:
Spiser
(dusjer)
Ta på pysj
pusser tenner
legger henne i sengen
Leser bok mens hun tygger flourtablett
har en liten nattlampe på og setter på cd med nattasanger
lukker døren og går ut

[:D]

stelle på badet. også legger vi oss på sofaen inne på rommet hans og synger og koser[:)]

En av oss steller (bader/vasker, pusser tenner, greier hår) og en av oss legger (leser en bok, synger litt eller bare snakker)
Bytter litt på det. Leggetid ca 18:30

Tar på pysj og ren bleie ved 18 tiden, koser seg da med mikke mus klubbhus og spiser brødskiven sin samtidig. [:)]

Legger han mellom 19-19.30 et sted. Bare gir nattakos til pappan sin og meg også legger jeg han, sier natta og slukker lyset. Enten sovner han med en gang, eller så er det full rulle etter 10-15 minutter. Han sliter litt med tenner om dagen, så det er nok derfor. [&:]

Kveldstellet begunner kl 18.00, er i seng til ca 18.30. Pleier å synge ein del sanger før ho sovner, syns det er kos eg [:)]

Back
Topp