Kveldsrutine (samme som mai)

BIBBI3

Forumet er livet
Det er ikke lett å få til rutiner synes jeg!
Jeg pleier gi Ben mat ca hver fjerde time på dagtid og det siste kl 20-21 sånn ca. Så litt kos og et kveldsbad og da tar han kveld, og våkner kanskje ikke skikkelig før kl 03-05.
Men de siste dagene har han plutselig falt i søvn kl 18 og våkner ikke før over 22.. Og da fikk han mat sist ca kl 16-17...  Da blir alt feil for han er lys våken når vi skal legge oss og vil ikke sove. [:(]
Noen som har råd???
Kan jeg vekke ham og gi mat kl 20 og kveldsbad etterpå, eller blir det helt feil..? Har ikke turt å vekke ham for jeg trodde ikke man skal gjøre det....[&:]

vet ikke men vi fikk beskjedd på helsestasjonen at hvis de hadde en lengre soveøkt på ettermiddagen/kvelden så skulle vi vekke dem hvis det gikk utover søvnen på natta, dette for at de skulle skjønne når det var natt. men nå har vi ikke hatt det problemet på en stund da[8|] 

ORIGINAL: squat

vet ikke men vi fikk beskjedd på helsestasjonen at hvis de hadde en lengre soveøkt på ettermiddagen/kvelden så skulle vi vekke dem hvis det gikk utover søvnen på natta, dette for at de skulle skjønne når det var natt. men nå har vi ikke hatt det problemet på en stund da[8|] 

signerer.

trodde det var bare helt i begunnelsen man ikke skulle vekke dem..har hørt noe om en 6uker regel[8|]men gutten din er jo så stor nå[:D]jeg ville vekket ham jeg.jeg holder marielle våken vist det nermer seg leggetiden alikevel,å det må vel gå på det samme[:)]

Takk for svar. [:D]
Synes det er så vanskelig for han må nesten få en ettermiddagsdupp, men skal prøve å holde ham våken fra kl 18 ihvertfall.
Pleier ikke legge ham før tidligst i 21-tiden, for å få et håp i at han tar ei lengre natt enn han har gjort hittil.

vi prøver men er jo ikke så lett..
stell å skifte til nattdrakt i 8-9 tiden så pupp å så i seng...
legger henne selv om hun er våken..
så igår lå hun vel en halvtime før hun sovna[:D]

Vanskelig det der...sliter litt med det vi og. Anine er snart 3mnd, og jeg føler vi må prøve å få litt mer rutiner på kvelden. Men hun har i en lang periode vært veldig urolig om ettermiddagen/kvelden pga magen, og da er det ikke så lett å få rutiner på noe som helst. Nå er det mye bedre, og vi prøver så godt vi kan å få litt rutiner på ting. Har hele tiden skiftet på henne for kvelden i 19-20 tiden, det gjør vi nå og. Men det er veldig opp ned nårhun sover på dagen. Triller vi tur når hun skal sove, våkner hun veldig lett, og hun blir fort sur og gretten om hun blir overtrett. Og da er det igjen vanskeligere å legge henne. I dag sov hun på magen min til bortimot halv åtte. Skiftet på henne og la henne. Hun skrek og klaget, så jeg la meg inn med henne. Da roet hun seg, og sovnet i halv ti-tiden...Tror kanskje det er lurest å fortsette å legge til samme tid, uansett om de sovner da eller ikke. Er ikke helt med på den ideen om å vekke dem når de sover. Anine blir i alle fall kjempesur og irritert når hun er overtrett, og da er det ikke enkelt å få henne til å sove igjen...

Jeg vekker alltid Amalie hvis hun sover over 4 timer på dagtid.... Vekker hun ikke på natten.

Irene; til Othilie når hun var litta, så fikk hun mat hver 4 time på dagen. Så kl 19.30-20.00 så fikk hun flaske (ga mme) tok kveldstelle (Viktig: på forhånd kooosa masse med henne!) og rett i seng.
Når jeg skulle legge med ca ved midnatt, så gjorde jeg meg klar for senga, og det aller siste jeg gjorde før jeg la meg, var å ta med ei flaske med varm mme, og i mørket på soverommet, tok jeg Othilie varsomt opp, mens hun sov, og bare helt varsomt ga henne den maten.
Satt der i mørket. Helt stille.
Og når hu hadde spist opp og rapet, så var det rett i seng, uten no mere dill. Ytterst skjeldent at hu våkna helt av det måltidet. Nemo problemo. Da sov hun natta gjennom til kl 08.
Etter måltidet tok jeg bare å bekka kroppen bakover og la meg til å sove. Dette for å få max ut av natta. I steder for å surre bort viktige minutter med å rydde litt her også ditt også datt...

Kan du ikke forsøke dette du da, hvis det falt i smak...  ?

ORIGINAL: carina82

Jeg vekker alltid Amalie hvis hun sover over 4 timer på dagtid.... Vekker hun ikke på natten.

Irene; til Othilie når hun var litta, så fikk hun mat hver 4 time på dagen. Så kl 19.30-20.00 så fikk hun flaske (ga mme) tok kveldstelle (Viktig: på forhånd kooosa masse med henne!) og rett i seng.
Når jeg skulle legge med ca ved midnatt, så gjorde jeg meg klar for senga, og det aller siste jeg gjorde før jeg la meg, var å ta med ei flaske med varm mme, og i mørket på soverommet, tok jeg Othilie varsomt opp, mens hun sov, og bare helt varsomt ga henne den maten.
Og når hu hadde spist opp og rapet, så var det rett i seng, uten no mere dill. Ytterst skjeldent at hu våkna helt av det måltidet. Nemo problemo. Da sov hun natta gjennom til kl 08.
Etter måltidet tok jeg bare å bekka kroppen bakover og la meg til å sove. Dette for å få max ut av natta. I steder for å surre bort viktige minutter med å rydde litt her også ditt også datt...

Dette er litt av det vi har fått til nå...men Ben våkner selv i ett-to tiden om natta og får mat. Da sovner han raskt igjen og holder seg til fem-seks tiden.
Er fornøyd med at det har bedret seg til dette. Får ham gjerne også til å sove til åtte-ni om morgenen nå.[:)]

ORIGINAL: Irene30

ORIGINAL: carina82

Dette er litt av det vi har fått til nå...men Ben våkner selv i ett-to tiden om natta og får mat. Da sovner han raskt igjen og holder seg til fem-seks tiden.
Er fornøyd med at det har bedret seg til dette. Får ham gjerne også til å sove til åtte-ni om morgenen nå.[:)]

Så bra Irene. Syntes mange ganger synd på deg så sliten som du har vært! Du er litt av ei mor!!!!

Er godt at det har bedret seg, men er fremdeles en del sliten innimellom.
Gleder meg til han sover mer enn fire timer i strekk om natta.. Han sover jo fem-seks om kvelden og det er jo bra, men får å ha et liv selv så legger jeg meg ikke akkurat klokka åtte om kvelden for å si det sånn.[;)]
Det blir vel.. har en utrolig snill unge på alle måter. Bare akkurat denne sove-hele-natta som mangler, men kan ikke få alt.

Håper det går bra med brennkopper-styret deres.. Høres lite godt ut![&:]

Back
Topp