Kveldsmat??

Frøkenvims

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Julegavene 2019
Hvor lenge spiser miniene kveldsmat? Lille her kan ligge på i halvannen time før leggetid! Bra at hun spiser seg opp, men utrolig upraktisk når hele kvelden går til mating.....

Jeg legger henne rundt 19 og da er det kanskje 10 minutter på puppen før hun slokner. Ny mating på 10 min i 22-23 tiden før hun da sover i rundt 6t. Men, noen ganger kan hun henge på puppen hver time fra 16 til 19.

Hvor lenge spiser miniene kveldsmat? Lille her kan ligge på i halvannen time før leggetid! Bra at hun spiser seg opp, men utrolig upraktisk når hele kvelden går til mating.....

Skjønner det er upraktisk, men så godt hun spiser seg opp da? Det er så godt å legge de når du vet at de har spist godt. Lille her har ikke tid til å spise lengre- skal kun sitte oppe og se. Til siste måltidet spiser hun i full fart-føles som at det bare er ett par super på hver side, hun vil kun legge seg og er overlykkelig når hun ligger i sengen.

Her ammes han i 19-20 tiden. Så stelles han og ammes på ny i 20-21 tiden. Halvsover da på puppen og jeg prøver å vekke så han får i seg mest mulig. Blir sånn halvtimes amming, men ikke særlig effektivt :)

Tar dere kveldsstellet før matingen da? Spiser hun effektivt? Kanskje du kan gi henne litt først, ta kveldsstellet og så gi mer etterpå? Hvis pappaen kan ta kveldsstellet så får du en pause.

Her ammes det rundt kl.1730. Da spiser hun vanlig mengde. Rundt kl.1930 spiser hun igjen, etter kveldsstellet, men da spiser hun mye mer. Så sovner hun innen en halvtime og sover til kl.2-3.

Tar dere kveldsstellet før matingen da? Spiser hun effektivt? Kanskje du kan gi henne litt først, ta kveldsstellet og så gi mer etterpå? Hvis pappaen kan ta kveldsstellet så får du en pause.

Her ammes det rundt kl.1730. Da spiser hun vanlig mengde. Rundt kl.1930 spiser hun igjen, etter kveldsstellet, men da spiser hun mye mer. Så sovner hun innen en halvtime og sover til kl.2-3.
Pappaen tar kveldsstellet ca mellom 19-19.15, og så får hun kveldsmat etter det. Og da kun hun spise i en time-halvannen.. hun spiser nesten hele tiden, selv om hun ikke sluker melken like hektisk, spiser hun jevnt og godt!
Går helt greit altså, og jeg titter på TV, så er ikke for å klage... ble bare nysgjerrig på om dette er noe andre også opplever og om vi må gjøre noen endringer.....

Skjønner det er upraktisk, men så godt hun spiser seg opp da? Det er så godt å legge de når du vet at de har spist godt. Lille her har ikke tid til å spise lengre- skal kun sitte oppe og se. Til siste måltidet spiser hun i full fart-føles som at det bare er ett par super på hver side, hun vil kun legge seg og er overlykkelig når hun ligger i sengen.
Det er selvfølgelig veldig fint at hun spiser godt og jeg skal vel bare være glad... bare lurer på om det er noen grunn til at hun bruker så lang tid, eller om det "bare" er for å spise seg opp til natten..

Back
Topp