Kveldskvalme

kve85

Flørter med forumet
Noen flere som har det? Ingen morgenkvalme her, men kommer sånn i 18-19.00 tiden på kvelden.

Hva gjør dere mot kvalme? Ukjent for meg..

Jeg synes det hjelper å spise. Da gir kvalmen seg for en liten stund. Prøv riskaker, Ritz kjeks, farris med sitron, kanskje noe av det kan hjelpe?

Jeg er kvalm hele døgnet... verst på morgen og kveld. Håper for Guds skyld at det går over i uke 12!

Jeg er kjenner jeg er kvalm 24/7. Mat er det som hjelper meg, må spise med en gang jeg kjenner det begynner å bygge seg opp. Det hjelper i 1-2 timer så må jeg ha ny runde med mat. Går det for lang tid uten mat begynner jeg å brekke meg! Ikke akkurat klart å nyte dette svangerskapet hittil! Håper for Guds skyld det går over etterhvert nå. Sitronvann hjelper litt. Frukt og smoothie hjelper også på.

Yes indeed! :hungover: Kvalm heile døgnet, men definitivt verst på ettermiddag/kveld. Helde på mat fram til rundt middagstider, så begynner spyinga. Ete i små-små porsjonar, men lite effektivt. Legg meg kl.21-2130, så orkar eg rett og slett ikkje meir.

Ymse triks og kjerringråd har ikkje funka, og medisinering er ikkje aktuelt..så då set eg att med sjukemelding og min eigen utholdenhet..:jimlad: Stå 'an av, ein dag om gangen..!

Hjelper å holde blodsukkeret stabilt. Lunsjen på jobb ble en time senere enn normalt i dag - og da kom kvalmen! Men heldig jeg altså, er ikke der at jeg må spy

Jeg var det med forrige. Hjalp å holde blodsukkeret oppe med mat, gjerne spise før jeg ble kvalm!

Jeg synes det går greit å spise vannmelon og nuddler. Man må nesten bare prøve seg frem til ting man klarer å spise. Sliter veldig med å finne drikke jeg klarer å få i meg, er egentlig bare appelsinjuice som går greit :wtf:

Er det noe som er lett og få i seg ? Som en blir mett av tenke eg . Eg får kun i meg en yoghurt av og til. Mn blir aldri mett.

Måtte hoppe over lunsj pga møte som dro ut i tid på jobb, ble druer og kake i stedet...
Ikke lurt :( Måtte kjøpe pommes frites på mc D for å ha noe i systemet for fikk så dårlig tid etter jobb, var en lettelse å komme hjem og lage ordentlig middag ... stakkars frø... druer kake og pommes frites pluss halvt knekkebrød...Ikke greit..
Dundrende hodepine nå :(

Kvalm hele dagen, og ligger egentlig bare i sofaen. Har noen litt bedre timer midt på dagen hvor jeg går til postkassa for litt frisk luft.

Det jeg får i meg i små mengder er:

* Litt salt, kokt ris og opphakket kyllingpålegg/kokt skinke oppi.
* Rista loff med smør og evt. en liten skive gulost på.
* Vanlig loff med smør.
* Raspet grønt eple (surt) med yoghurt naturell og bittelitt havregryn.
* Smoothie (de små flaskene fra butikken).
* Vann med skvist sitronsaft.
* Vann med nyco.
* Vann

Mange syns det hjelper med salt kjekt som f.eks Ritz kjeks.

Viktig å ikke la være å spise, for da blir det bare værre.

Jeg og er kvalm og det kommer hele døgnet.
Sure ting hjelper mot kvalmen.

Grapefrukt som jeg spiser med salt.

Aller best er lysegrønn umoden mango som jeg også spiser med salt. Den må desverre kjøpes i asiamatbutikk og er dyr.

Back
Topp