Kveldsgråt

Mikii

Flørter med forumet
Hjelp! Lillejenta har de siste dager hylskreket hver kveld. Hun er åpenbart trøtt, men vi har aldri opplevd såå hysterisk gråt som dette. Blir enda ner hysterisk om jeg tilbyr henne pupp.
Hun spiser heller ikke like mye/ofte som før og gråter generelt fortere av ting enn hun pleide før.
Er vi i utviklingstrinn 2 nå? Noen som har vært der og kjenner igjen dette? Det jeg vil høre er at det går over snart.. ??! :)
 
Helt likt hos oss også! Her blir han sint når jeg tilbyr mat, men blir glad igjen når han får smokken og får ligge på fanget. Nå skal det sies at jeg tilbyr litt oftere enn før, men allikevel. Han sover mere på natten og mindre på dagen.

Og han kan ha noen skrikerunger på kvelden også ;) i tillegg tror jeg han er skikkelig overtrøtt noen kvelder, fordi han ikke sover nok på dagen. Han sover kun flere timer i strekk i vogna, enten ute eller i yttergangen der det er kaldt. Men vil ikke at han skal ligge der når det er mørkt ute heller :/
 
Trøtt/overtrøtt og vansklig å falle til ro? Gutten vår har vert slil siden han var 3/4 uker..det har roet seg etter at jeg begynte å legge han i 6/7 tiden på kvelden. Vi må bysse og bære for at han skal falle til ro da, men har blitt ren rutine nå:p
 
Min baby er også ofte urolig på kveldene og gråter mye. Tror hun har lett for å bli overstimulert og overtrøtt. Hun sover best ute, men kan såklart ikke legge henne der på kveld/natt. Så vi prøver å dempe lys og forholde oss helt rolig. Funker som regel med ei flaske melk og kos i senga :)
 
Akkurat som hos oss... øynene er helt røde og slitne og gråtinga hes, han er rett og slett hysterisk om vi prøver å legge han. Fryktelig slitsomt!
 
Tar også tid før gutten sover her, lysvåken og urolig når vi går inn på det kalde soverommet. Går bedre nå som smokken er i bruk, men tror også det skyldes overtrøtthet. Det andre utviklingstrinnet er visst her, gutten våkner nå lett om dagen i babyredet sitt. Jeg fant ut i går at han sover best oppå meg eller faren, da var han ikke overtrøtt om kvelden og leggingen gikk fint :)
 
Shit, her var det plutselig skikkelig gråt selv etter amming og det på ettermiddagen. Pakket så gutten inn i pleddet og bysset rundt, da roet han seg ned og sov. Litt skremmende når baby uten forvarsel setter i å skrike :s
 
Høres kjent ut!
Snuppa her har hylskreket og kavet voldsomt nå den siste uken, og sovet dårlig. Tror hun er i en utviklingsfase... For kolikken ga seg da hun ble tre måneder...
Snart fire måneder gammel (åtte uker prematur) .
Idag har hun bare vært smørblid, spist godt og sovet mye :)
 
Vi sliter fortsatt med skikkelig raserigråt ca 15-20min ved kveldslegging, og en par minutter på dagtid. Lite som hjelper annet enn å ta opp han, da er han smørblid tvert.... hva gjør dere andre? Jeg bare vugger på vogga og snakker rolig og stryker han på kinnet til han roer seg og sovner.
 
Lillegutt er blid som sola helt til vi kommer på rommet. Da er det illsint skriking i noen minutter. Vi må snakke samme jeg og mannen for at han skal roe seg. I tillegg må han bysses i raskt tempo ;) sovner til slutt og har begynt å sove i 5-6 timer før første amming. Etter det blir det oftere,ca hver tredje time. Merker utviklingstrinn 2 om dagen ;)
 
Back
Topp