Kveldsamming

BilFrue

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Sensommerskattene 2023
Hvor lenge ligger deres lille til brystet om kvelden?

Her begynner vi i 19 tiden og ammer ca 1-1 1/2 time, har en pause med bading og sånt, også på andre igjen i noen timer.
Skjønner dette er normalt.

Men hvor lenge holder de på sånn?

Oi, ligger babyen og dier i 1-1,5 time på hver side? Da tviler jeg på at det er pga mat, det skal holde med 15 min på hver side, da får de ut det de trenger. Jeg tar hun av, for hun suger effekt i kanskje 5 min og ellers begynner hun å duppe av og kosesuge.

Her har vi lite rutiner på ammingen enda, merverdiavgift vanlig at babyene henger mye på puppen i begynnelsen, for det er mindre, men tykkere melk da. Sist var det vel sånn frem til han begynte å legge seg tidligere i tremåndersalderen.

Jeg synes det er litt koselig. Ser på tv og slapper av, og tenker på at det kun er en liten periode av livet det er sånn:)

Ammer ikke så lenge, men ammer hyppigere, ca hver time fra 18-19 tiden til 21-23 på kvelden. Er nok mest fordi han er trøtt og ikke klarer å finne søvnen på kvelden.

Oi, ligger babyen og dier i 1-1,5 time på hver side? Da tviler jeg på at det er pga mat, det skal holde med 15 min på hver side, da får de ut det de trenger. Jeg tar hun av, for hun suger effekt i kanskje 5 min og ellers begynner hun å duppe av og kosesuge.

Har lest litt om det og det er for kosen og for å fordøye dagens inntrykk :-)

Er heldigvis bare en periode. Men spørs hvor lang.. :-)

Her har vi lite rutiner på ammingen enda, merverdiavgift vanlig at babyene henger mye på puppen i begynnelsen, for det er mindre, men tykkere melk da. Sist var det vel sånn frem til han begynte å legge seg tidligere i tremåndersalderen.

Jeg synes det er litt koselig. Ser på tv og slapper av, og tenker på at det kun er en liten periode av livet det er sånn:)

Hun begynte med det når hun nærmet seg 4 uker..

Er koselig, blir bare veldig bundet til sofaen :-) Men god unnskyldning til å være TV slave *ler*

Synes bare litt synd i pappaen, hun roer seg bare ved puppen.

Ammer ikke så lenge, men ammer hyppigere, ca hver time fra 18-19 tiden til 21-23 på kvelden. Er nok mest fordi han er trøtt og ikke klarer å finne søvnen på kvelden.

Ja hun kan gjerne duppe av i noen minutter innimellom :-)

Vanligvis ammer jeg bare 15 min på hver side :) men i dag har han maset veldig og vært urolig. Han har fått ligge mer til enn ellers, men prøver å begrense tida litt per amming, for blir så sår :(

Han sover som regel fra 1900 til ca 2200. Da våkner han av seg selv. Først en pupp ca 15-20 min deretter skifter vi på han og "leker" litt, prater, duller osv ( han er lys våken) pupp nr 2 tar vi på sengen med dunkel belysning ca 20-30 min. Deretter legges han i krybben. Sovner noen ganger, andre ganger ikke og der må styres og kaves litt. Han er 3,5 uker nå.

Dette har fungert bra de siste dagene, men rutinen forandrer seg nok igjen snart ;-)

Her får han ikke ligge lenger enn 15-20 min på hver pupp pga sårhet. En gang i 21 tiden og en gang i 23 tiden. Ellers må han ta til takke med smokken :) Hadde han valgt selv, hadde han ligget på puppen hele kvelden...

Jeg ammer ca 19/20 og så sovner hun i 21/22-tiden og da tar jeg henne opp når hun sover når vi skal legge oss og ammer mens hun sover så hun ikke våkner en halvtime etterpå og skal ha mat.. :)

Hvor lenge ligger deres lille til brystet om kvelden?

Her begynner vi i 19 tiden og ammer ca 1-1 1/2 time, har en pause med bading og sånt, også på andre igjen i noen timer.
Skjønner dette er normalt.

Men hvor lenge holder de på sånn?
mine har ikke holdt på slik. jeg bader poden rundt klokken 19 så ligger han ved puppen en halv time. så opp i sengen☺da sover han. men du sier du ammer så lenge.. men hvor mye av tiden drikker småen?

Her puppes det fra sikkert 17-18 tiden frem til leggetid i 23-24 tiden.. Stort sett hver kveld. Prøver og ta han av innimellom å få han til å sovne, men neida. Skal bare duppe litt i fanget mellom slagene. Er heldigvis ikke sår lenger, men det føles som han er misfornøyd og aldri blir mett.. Men er kanskje mest kos? Får vel bare prøve å nyte det så lenge det varer, men skal innrømme at jeg gleder meg til han sovner tidligere på kvelden og man får tid til å rydde litt i huset haha

mine har ikke holdt på slik. jeg bader poden rundt klokken 19 så ligger han ved puppen en halv time. så opp i sengen☺da sover han. men du sier du ammer så lenge.. men hvor mye av tiden drikker småen?

Hele tiden - ikke like aktivt hele tiden men stort sett. Synes det er koselig, men noen ganger skulle jeg gjerne gjort andre ting også *ler* Takler ikke smokken da!

Men i dag har det ikke vært sånn, bare vanlig av og på puppen ved sult.

Her puppes det fra sikkert 17-18 tiden frem til leggetid i 23-24 tiden.. Stort sett hver kveld. Prøver og ta han av innimellom å få han til å sovne, men neida. Skal bare duppe litt i fanget mellom slagene. Er heldigvis ikke sår lenger, men det føles som han er misfornøyd og aldri blir mett.. Men er kanskje mest kos? Får vel bare prøve å nyte det så lenge det varer, men skal innrømme at jeg gleder meg til han sovner tidligere på kvelden og man får tid til å rydde litt i huset haha

Ja det tenker jeg og - mest kos og bare en periode vi aldri får tilbake ❤️

Back
Topp