Kvalmestillende

Namia

Glad i forumet
Aprillykke 2017
Påskekyllingene 2020
Når kan man starte med kvalmestillende?

Jeg spydde som en gris forgje svangerskap, fra uke 7 til uke 30. Drøyde det lenge med å be om hjelp, og endte opp med å bli innlagt.
Fikk tilslutt Phenergan, som tok toppene.
Alt annet av mildere kvalmestillende var bare en vits hos meg den gang.

Nå er jeg ikke mer en 5 uker på vei og kvalmen har allerede gjort sitt inntog .
Når kan man tidligst begynne på kvalmestillende? Denne gang har jeg ikke bare en å tå meg av mens jeg spyr, men to. Lurer på hvordan denne runden skal ende:hungover:

Æsj, jeg føler med deg. Jeg vet ikke når man kan starte, men jeg tror nok du bare må diskutere det med legen. Jeg var også veldig kvalm forrige gang, og det er helt grusomt. 8 måneder med "omgangssyke" kan ikke beskrives.... :sour:

Uff, så forferdelig!

Jeg har kun hatt «normal» kvalme i alle svangerskapene og har klart meg uten kvalmestillende.

Denne gangen har jeg 3 å ta meg av fra før pluss en krevende jobb så jeg har tatt postafen på det værste. Det har hjulpet meg.

Aldri hørt om at man ikke kan ta kvalmestillende før det har gått «så og så» lang tid, så vil tro du kan ta det fra behovet oppstår.

Er 6+4 i dag og sliter med kvalme. Vankelig å få i meg mat og jeg får ikke sove på natten. Har fått beskjed av legen i dag om å ta postafen morgen og kveld.

Jeg gikk på postafen morgen+kveld fra uke 5/6 til uke 7/8. Tror den tok toppene, men ble veldig trøtt av dem. Nå tat jeg dem bare en dag innimellom når jeg kjenner meg skikkelig dårlig. Her har kvalmen heldigvis gitt seg litt,så jeg har flere gode dager enn dårlige. Men det er ille når det står på som værst. ♥️

Back
Topp