Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Takk for svar jeg tenker jo det samme at jeg går rundt med null energi og går ned i vekt nok er verre for både meg og den lille..Vet ikke om jeg var har lov til å bruke kunnskap som følge av sykepleierutdanning her, men jeg prøver meg! jeg rekner med du har fått zofran som er av legemidler ondansetron. De har lite/ingen studier på hvorvidt et foster vil få en negativ effekt av det, men i dyrestudier har avkommene ikke fått misdannelser.
Det er også relativt normalt å bruke ved svangerskapskvalme, så om det skulle vært farlig, tror jeg de ville hatt studier på det til nå.
At du bare kaster opp og ikke får i deg næring kan også være potensielt skadelig for fosteret (nedsatt vekst) men tror det er mer i ekstremtilfeller.
Om det har effekt eller ikke kommer vell litt ann på, men tror uansett den vil dempe kvalmen i stor grad. ofte så må også medisinene bli brukt over flere dager for optimal effekt.
Det finnes også andre medikamenter, blant annet såkalte allergitabletter. disse skal trolig være mindre potensielt skadelige, men vet ikke hvordan effekten er av disse.
Lytt til kroppen din, en kvalmestillende i ny og ne vil trolig ikke gi noen skader for barnet ditt