Kvalmestillende

Mammsen3

Flørter med forumet
Var hos legen idag og full skrevet ut kvalmestillende, men med beskjed om at en skal ta så lite så mulig. Da ble jeg nervøs med en gang.. andre som har tatt dette før?

Hva slags kvalmestillende får du? Jeg ble anbefalt Postafen som er reseptfritt. Med et par sånne tabletter så klarer jeg å få i meg litt væske og noen tørre kjeks.

Legen skrev ut Afipran, men så når jeg kom hjem at jeg hadde fått metoclopramide også stod det at det er tilsvarende... hvorfor kan de ikke bare gi ut det legen har skrevet.. ..

Legen skrev ut Afipran, men så når jeg kom hjem at jeg hadde fått metoclopramide også stod det at det er tilsvarende... hvorfor kan de ikke bare gi ut det legen har skrevet.. ..
Det er akkurat det samme, ingen fare.

Ja det er det samme bare en "billigere" variant. Men de skal i utgangspunktet spørre deg om du vil ha den "dyre" eller "billige".. [emoji5]

Var hos legen idag og full skrevet ut kvalmestillende, men med beskjed om at en skal ta så lite så mulig. Da ble jeg nervøs med en gang.. andre som har tatt dette før?

Jeg har brukt Postafen, Afipran, Phenargan, Pyridoksin og nå Zofran, dette er legemiddler hvor det ikke er vist noe sammenheng mellom bruk kg skade på fosteret om en bruker, hvis du er såpass kvalm at du trenger det rekner jeg med at du ikke får i deg nok mat og drikke å det er også viktig at du gjør[emoji1] De skriver ikke ut ting som de vet er farlig men ofte er det begrenset direkte forskning på det så de anbefaler alltid lavest mulig dose når det gjelder alle medisiner i graviditet..

jeg har brukt afipran uten virkning. nå bruker jeg stemetil med litt virkning.. Jeg har fått beskjed om at det ikke skal være skadelig..håper virkelig at det stemmer

Jeg har fått Stemetil, og har tatt så mye som det står jeg kan ta på pakninga. Skjønner jo at de vil at en skal ta så lite som mulig, men det er ikke så bra hvis de skremmer den gravide med det.

Jeg har fått postafen. Men jeg fikk den på resept og det er en rød trekant på den så jeg skulle ikke kjøre bil etter å ha tatt de. Så jeg har vært litt skeptisk.
Jeg fikk beskjed om å ta en morgen og en på kveld av legen, men hun på apoteket anbefalte meg å begynne med bare en halv om kvelden og se hvordan det gikk. Det har gått greit, og kvalmen er til å leve med, så jeg tar ikke mer enn det.

Jeg fikk afipran mot kvalme av andre årsaker enn svangerskap og hadde god effekt av den:) Legen hadde vel ikke skrevet ut disse om de var farlige:) Håper du føler deg bedre etter hvert:)

Jeg har fått Stemetil, og har tatt så mye som det står jeg kan ta på pakninga. Skjønner jo at de vil at en skal ta så lite som mulig, men det er ikke så bra hvis de skremmer den gravide med det.
Hvilken dose har du fått? Jeg har fått en til to tabletter men tør ikke å ta to selv om jeg fortsatt er kvalm..

Innser i kveld at jeg må gå å få meg noe kvalmestillende. Synst bare det har økt på siste uka. Og får garantert ikke i meg nok mat.

Hvilken dose har du fått? Jeg har fått en til to tabletter men tør ikke å ta to selv om jeg fortsatt er kvalm..
Jeg kan ta inntil fire i døgnet. Har tatt den dosen hele veien mens jeg var kjempekvalm, men nå har jeg slutta helt. Tok en om dagen da det begynte å gi seg.

Kan ta Inntil 3 om dagen, men skulle prøve meg fram med en halv en først. Tok en halv imorges og det tok den værste kvalmetoppen så jeg kom meg gjennom arbeidsdagen. Spydde når jeg kom hjem igjen, så nå tok jeg en halv til.

Back
Topp