Kvalmestillende?

Georgie

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2015
Noen som har vært hos lege og fått noe for kvalmen? Hva har dere evt fått anbefalt?

Jeg har ikke vært hos lege enda, men har vært kvalm en ukes tid nå og idag var jeg så "desperat" at jeg tydde til en Postafen. Lest at Postafen og Phenergan er førstevalget hos leger av kvalmestillende legemidler, før Afipran. Den hadde ihvertfall litt effekt hos meg, og gjorde at jeg kunne fungere nogenlunde normalt gjennom dagen. Det har jeg ikke gjort den siste uka. Skal selvfølgelig rådføre meg med lege før jeg tar noe mer.

Fikk afripan både sist og denne gangen. Den tar toppen av kvalmen så jeg kommer meg gjennom dagen i hvertfall.

Jeg brukte postafen i flere måneder sist. Det hjalp ikke egentlig på kvalmen, men det gjorde at jeg kastet opp mye mindre. Begynte med den fordi jeg gikk ned i vekt, og fikk kjempegod vektoppgang med postafen. Veldig fornøyd med den egentlig. Prøvde phenergan også, men den ble jeg sykt trøtt av. Sov et døgn etter en tablett.:sour:

Jeg bruker postafen etter anbefaling av legen. Skulle få afipran hvis det ikke hjalp med postafen :)

Jeg brukte afipran stikkpiller med guttene da jeg ikke klarte å holde på tablettene:/

Jeg har kjøpt koffeinfri te både til meg og min søster i dag. Pukka Three Ginger. Tror den fungerte litt.
Jeg kjenner jeg blir ekstra kvalm hvis jeg blir litt stresset så jeg prøver å ta en time out når jeg kjenner at jeg stresser meg opp. Kjørte ned fra fjellet i går og fikk sleng på bilen flere ganger. Ble skikkelig kvalm så da stoppet jeg, fikk meg litt frisk luft og noen dype magadrag med luft. Hjalp. Ellers så er sjokomelk noe som dreper kvalme min umiddelbart. Tror jeg må finne noe sunnere... Hehe

Jeg har kjøpt koffeinfri te både til meg og min søster i dag. Pukka Three Ginger. Tror den fungerte litt.
Jeg kjenner jeg blir ekstra kvalm hvis jeg blir litt stresset så jeg prøver å ta en time out når jeg kjenner at jeg stresser meg opp. Kjørte ned fra fjellet i går og fikk sleng på bilen flere ganger. Ble skikkelig kvalm så da stoppet jeg, fikk meg litt frisk luft og noen dype magadrag med luft. Hjalp. Ellers så er sjokomelk noe som dreper kvalme min umiddelbart. Tror jeg må finne noe sunnere... Hehe
Hadde sjokomelk funket for meg hadde jeg pimpet konstant! Du er heldig som har noe som tar kvalmen! :)

Jeg har fått Afipran, men har ikke turt å ta dem. Har dem i tilfelle det er helt krise og jeg ikke får i meg noe...

Iskald sjokomelk er helt fantastisk mot svangerskapskvalme. :D Eller milkshake uten sukker.:) Denne gangen er jeg blitt litt hektet på frosne blåbær som jeg kjører i hurtigmikseren med melk også.:) Eller appelsinjuice blandet med vann og isbiter.:) Eller kalde kiwi. :) Hva som helst kaldt tydeligvis, men sjokomelk er best.

Iskald sjokomelk er helt fantastisk mot svangerskapskvalme. :D Eller milkshake uten sukker.:) Denne gangen er jeg blitt litt hektet på frosne blåbær som jeg kjører i hurtigmikseren med melk også.:) Eller appelsinjuice blandet med vann og isbiter.:) Eller kalde kiwi. :) Hva som helst kaldt tydeligvis, men sjokomelk er best.
Jeg drakk masse melk og juice i begynnelsen, men nå blir jeg kvalm av tanken. Kan drikke vann, farris og cola til nød, men blir kvalm av all drikke. Det eneste jeg ikke har blitt kvalm av i matveien i det siste er potetmos med grønnsaker. Nå koker jeg pasta for å se om jeg kan spise det, men kommer ikke på noe å ha til (takler ikke kjøtt, ost og dressinger er for fett, og ketchup er for sterkt.) Avocado kunne funket kanskje, men det har vi ikke. Gleder meg så til dette går over!

Har fått ubeskrivelig sterk kvalme siste uken og leste denne tråden nå isted. Sendte mannen direkte på butikken etter sjokolademelk og han kom hjem med 3 forskjellige typer <3 snille mannen :-)

Er helt nytt for meg dette, var bare småkvalm endel med sønnen min. Nå føler jeg meg helt ødelagt og har tenkte å be om sykemelding på mandag...

Jeg drakk masse melk og juice i begynnelsen, men nå blir jeg kvalm av tanken. Kan drikke vann, farris og cola til nød, men blir kvalm av all drikke. Det eneste jeg ikke har blitt kvalm av i matveien i det siste er potetmos med grønnsaker. Nå koker jeg pasta for å se om jeg kan spise det, men kommer ikke på noe å ha til (takler ikke kjøtt, ost og dressinger er for fett, og ketchup er for sterkt.) Avocado kunne funket kanskje, men det har vi ikke. Gleder meg så til dette går over!
Nei, pasta funket ikke. Var ikke helt stopp, så klarte å spise det, men ble kvalm. Æsj!

Hadde sjokomelk funket for meg hadde jeg pimpet konstant! Du er heldig som har noe som tar kvalmen! :)

Det tar i allefall kvalmen såpass lenge at jeg klarer å hente meg inn nok til å ordne noe og spise. Våknet hjemme hos mine foreldre i dag og de hadde absolutt ikke noe i kjøleskapet som jeg ville ha. Var sykt kvalm så jeg måtte sette meg i bilen og kjøre til nærmeste butikk. Der røsket jeg med meg de tre sjokomelkene som var igjen i hylla (er kun de små med sugerør jeg vil ha). Holdt på å eksplodere når det var en utrolig treg gammel dame foran meg i køen. Stakkar kassadamen når jeg bjeffer "nei, jeg trenger ikke pose på tre sjokomelk!!".

Back
Topp