Kvalmestillende

|Frosken|

Juni12s hobby/håndarbeider
VIP
Junibarna 2015
Noen som bruker det? Snakket med lege og fått resept? Hva har dere prøvd og fungerer det?

Jeg er desperat nå, fungerer ikke i det hele tatt om dagen :(
 
Hei.

Har skrevet dette i litt forskjellige andre tråder også om samme tema..
De vil at du skal starte med Postafen. Jeg prøvde det før jeg ble innlagt på sykehus. Har du prøvd det? :)

Jeg har nå Afipran, som gjør meg veldig trøtt, men det hjelper med engang. Jeg våkner som regel kjempedårlig rundt 04/05-tiden om natta første gang, tar en tablett og sovner innen kort tid.
Har lest om flere som blir depressive og at man kan få en avhengighetsfølelse av dem, så prøver å bare ta en om dagen.

Har også fått Phenergan, men har ikke turt å ta etter at jeg leste at flere får en følelse av å være lammet.
 
Jeg kjøpte postafen i ren desperasjon idag og tok en i 13-tiden. Merket ikke noe til den egentlig, annet enn at jeg nå i kveld fra 19-tiden har vært lite kvalm. Men om jeg ikke kan kjøre vil på de så er det jo bare å droppe de igrunn, jeg Må jo kjøre bil...
 
Jeg har fått afipran igjen etter god erfaring i forrige svangerskap, men denne gangen funker den ikke. Om jeg legger godviljen til så hjelper den max 45 min..og med maksdose på 3 i døgnet hjelper det fint lite..dessverre. Vurderer å prøve akupunktur som neste behandling nå.
 
Finns de något som inte är medicinskt som man kan äta för att de ska bli bättre? Äter just nu jern,folsyra, Tran och något medel mot förstoppning så vill helst undvika att stoppa i mig mer.
 
Punktband, får kjøpt det på apoteket. Det skal jeg prøve
 
Jeg har vært og kjøpt meg slike sea band som skal funke mot kvalme, og jeg har fått postafen. Kjenner jeg er skeptisk til tablettbruk nå som jeg er gravid, men jeg har de ihvertfall om bandene ikke funker godt nok :)
 

Vedlegg

  • 1413799984630.jpg
    1413799984630.jpg
    44,6 KB · Visninger: 13
De båndene funket dessverre ikke på meg. Kvalmestillende er helt ufarlig for fosteret nå helt i starten :)
 
Da jeg var innlagt på sykehuset pga hyperstimulering fikk jeg Zofran som svelgetabletter. Da jeg ble skrevet ut, fikk jeg resept på Zofran smeltetabletter. Synes de fungerte greit på sykehuset, men har heldigvis ikke hatt behov for å ta noen etter at jeg kom hjem:)
 
Jeg brukte postafen i forrige svangerskap. Det hjalp ikke på kvalmen, men det hindret meg i å kaste opp. :)
 
Ser ut som den har en liten effekt her, så jeg fortsetter å ta postafen noen dager til. I kveld har jeg vært ekstremt kvalm, tok pilla idag tidlig, så ser ut til at den holder det verste unna ca 12 timer
 
Back
Topp