Kvalmestillende tabletter?

mamma.til.to.<3

Stolt tobarnsmamma <3
Februar 2014 - Skjult forum
Noen her som har brukt kvalmestillende medisiner?
Hvilke isåfall?
Og hva heter de der allergitablettene som skal funke mot kvalme?

♥Lars Gunnar 06.02.12♥ lillebrøster ventes 07.02.14 ♥

Eg har gått på zofran siden veke 7. Fekk afipran først, men den virka ikkje i det heile.
Den allergitabletten du tenker på er sikkert postafen. Den får du kjøpt reseptfritt på apoteket. Eg tåler den ikkje pga at den inneholder laktose, men den og afipran er som regel førstevalget til legene.

Brukte postafen sist, hadde da hyperemesis. Den hjalp meg, men jeg var på sykehuset og fikk kvalmestillende intravenøst før jeg tok tabeletter da, så om jeg hadde klart å holde den nede før sykehuset, vet jeg ikke.. Jeg tok en, 3 ganger daglig, MEN det bør du spørre legen om først, hvor mye du skal ta, for det er alt ettersom! :)

Postafen (bilsyketablett) og afipran. Ingen av de hjalp meg i graviditeten.

Afipran var det :-)
Svigerinna som lurte
Hun var til lege i dag å ble sykmeldt pga hyperemesis også nevnte legen en tablett. Men måtte bare ha hjelp til å huske hva den het :-)

Afipran var det :-)
Svigerinna som lurte
Hun var til lege i dag å ble sykmeldt pga hyperemesis også nevnte legen en tablett. Men måtte bare ha hjelp til å huske hva den het :-)

Jeg brukte afipran, men byttet til postafen da afipran ikke fungerte. Legen på legesenteret og på ullevål sa begge at det ikke var bra å bruke afipran over lenger tid. De mente postafen var tryggest.

Prinsesse født des 2011
Termin 19. februar 2014 ❤

Noen her som har brukt kvalmestillende medisiner?
Hvilke isåfall?
Og hva heter de der allergitablettene som skal funke mot kvalme?

Postafen :)

Termin 27/2-14 med første frø <3

Bruker Afipram. Funker ikke her. Å bruker å den allergi tabletten. Phenergan. Skal også hjelpe meg å sove bedre i tilegg til å dempe kvalmen. Har jeg heller ikke merket noe til.

♥9 November 2008♥
♡9 Februar 2014 ♡

Back
Topp