kvalmestillende medisiner

Kiwi78

Elsker forumet
Noen som har fått det av legen sin? Jeg kaster opp mye, og legen min snakket om at jeg kunne få det sist jeg var hos han, men er ikke så gira på det egentlig. Men nå skal jeg til han igjen på tirsdag, og lurer på å be om å få det alikevel. Er så lei av å spy og å være uggen hele tiden. Men vil jo egentlig ikke ta noen medisiner nå som jeg er gravid heller. Noen som vet hva de gir, så kan jeg slå det opp i felleskatalogen...

Tror ikke det var det han menste. Mener det er Afipran som gies, men lurer på om det er andre også.

reisesyketabletter med ingefær skal vist være veldig bra...

jeg er kvalm hele tiden og kaster opp,så dro jeg på apotejet fikk beskjed om kjøpe ingefær tab,gjorde det men det funka ikke.
men da se enn jeg kjenner at jeg burde kjøpe et armbånd på apotewkt som skal stoppe kvalmen og det gjorde jeg i dag og det funker..
er ikke kvalm[:D]
får se om det funker i morra å da..
armbånde et ikke så veldig fint er svart og har en hvit knapp.
ser litt ut som "svettebånd" men mindre..
Men prøv dette kanjse det hjelper deg\dere[:D]

Jeg har fått afipran og pehenagan. Afipran hjelper godt stort sett så har ikke tatt så mye phenagan. Blir så sliten av den. Legene skriver jo ikke ut medisiner til gravide som er skadelig for babyen. Det ville jeg ikke bekymret meg for. [:)]

jeg har fått postafen, det er reisesyk tab.. 

Jeg har fått postafen, kan ta en om dagen, men helst så få som mulig. Men jeg blir jo så ufattelig trøtt av dem! Og ikke syns jeg de hjalp noe særlig heller.. Kjøpte meg armbånd på apoteket (det er to, ett til hvert håndledd, skal fikse balansen mellom yin og yang). Nå har jeg utrolig nok ikke vært kvalm i de siste par dagene, men skal i alle fall prøve armbåndene før noe annet hvis jeg blir det igjen. De skal jo også hjelpe mot reisesyke, noe som passer meg utmerket, blir jo helt dårlig av buss og tog og fly.. [:'(]

Men jeg ville ikke bekymret meg for å ta medisiner legen min har skrevet ut til meg, medisinenen de skriver ut er nøye utprøvd og vanlig å gi til gravide, så det går nok helt fint i små mengder :)

Håper vi alle er kvitt kvalmen for godt snart!!! [:D]

ORIGINAL: Vinterbaby

Jeg fikk Postafen av min lege , det er visst reisesyketabletter. Det morsomme var at omtrent på dagen jeg fikk de sluttet jeg å være kvalm.
Jammen var de effektive, trengte ikke å spise de engang;o)

jeg sliter forsatt veldig med kvalme, selvom jeg tar to om dagen!!

Takk for mange svar jenter! Er jo ikke slik at jeg propper i meg ting som kan være farlig for babyen da, men har prøvd det meste av armbånd, ingefær i alle varianter, spise ofter, spise sjelden, osv osv osv, men enkelte dager spyr jeg jo opp selv vann, og da er det slitsomt å være mamma til en aktiv 2 åring samtidig. Skal prate litt med legen om det jeg.

Back
Topp