Kvalmestillende medisiner

Håperpånr3

Forelsket i forumet
Vi som prøver :)
Påskekyllingene 2020
Er det noen som har erfaring med kvalmestillende medisiner? Fungerer det? Jeg kjenner jeg begynner å bli ganske desperat nå så jeg lurer på om jeg skal ta meg en tur til legen for å spørre om dette. Jeg brukte det ikke i forrige svangerskap, men da hadde jeg ingen barn og jeg var sykemeldt.

Har ei god venninne som jeg vet har brukt det i mange måneder. Hun har termin om noen uker. Fått beskjed om at det ikke er farlig så lenge hun holder seg til avtalt dose.

Jeg fikk resept på postafen sist. Du kan også kjøpe det uten resept på apoteket og teste (er bare billigere med resept?)
Det er reisesyke tabletter. Du kan bli søvnig av de, men ikke nødvendigvis.

Har ei god venninne som jeg vet har brukt det i mange måneder. Hun har termin om noen uker. Fått beskjed om at det ikke er farlig så lenge hun holder seg til avtalt dose.
Så fint at det ikke er farlig! Vet du hvor godt det fungerte for hu?

Jeg fikk resept på postafen sist. Du kan også kjøpe det uten resept på apoteket og teste (er bare billigere med resept?)
Det er reisesyke tabletter. Du kan bli søvnig av de, men ikke nødvendigvis.
Hvor godt fungerte de for deg sist? Akkurat nå tenker jeg søvnig er myyye bedre :p

Hvor godt fungerte de for deg sist? Akkurat nå tenker jeg søvnig er myyye bedre :p

Mener å huske de fungerte greit. Jeg tok de kun et par ganger dog, da jeg var avhengig av å kjøre bil og var redd jeg ble for sløv av de.

Tenkte gi de et bedre forsøk denne gangen da jeg kommer til å være hjemme/sykemeldt gjennom 1 trimester antakelig , hvis kvalmen blir ille :)

Mener å huske de fungerte greit. Jeg tok de kun et par ganger dog, da jeg var avhengig av å kjøre bil og var redd jeg ble for sløv av de.

Tenkte gi de et bedre forsøk denne gangen da jeg kommer til å være hjemme/sykemeldt gjennom 1 trimester antakelig , hvis kvalmen blir ille :)
Skjønner, det hadde jeg også vært om jeg kjørte bil i hverdagen.

Har du blitt kvalm enda? Hvor langt på vei er du?

Prøvd postafen, syns ikke det hjalp noe særlig. Og vart innmari trøtt av de...

Del gjerne hva du eventuelt får. Jeg ønsker ikke å sykemelde meg, men den kvalmen er litt vanskelig - så skulle gjerne hatt den under kontroll.

Skjønner, det hadde jeg også vært om jeg kjørte bil i hverdagen.

Har du blitt kvalm enda? Hvor langt på vei er du?

Jeg kan forsåvidt legge til at jeg har tatt postafen mange ganger pga reisesyke utenom graviditet, og ikke blitt trøtt da, så kanskje den ekstra trøttheten egentlig var svangerskapsrelatert :hilarious: kom til å tenke på det nå!

Er 5+3 i dag. Ikke kvalm enda. Antydning til uggen bare hvis jeg er veldig sliten og sulten, og kan bli lettere bilsyk. Det begynte 5+3 sist, ganske brått, så spent på om det skjer noe snart. Enn du?

Har forsøkt alt som finnes av kvalmestillende medisiner. Zofran er det som har funket best, men kun en kort periode, deretter er det ikke noe som funker... Håper du finner noe som fungerer for deg!!

Jeg bruker postafen nå, tar 1-2 tabletter om dagen. Det fungerer ok for meg. Fortsatt kvalm, men ikke så ille som når jeg ikke tar dem. Men er veldig trøtt.. men hadde kanskje vært trøtt uten dem også. Forrige gang fikk jeg Afipran, det fungerte bedre synes jeg, men nå er det tydeligvis nye retningslinjer ved bruk av dette.

Kvalme er noe av det verste! Håper du finner noe som fungerer for deg :happy:

Del gjerne hva du eventuelt får. Jeg ønsker ikke å sykemelde meg, men den kvalmen er litt vanskelig - så skulle gjerne hatt den under kontroll.
Det kan jeg gjøre. Veldig spent selv på om det blir sykmelding. I dag ble det sofa og spy istedenfor jobb iallefall...

Jeg kan forsåvidt legge til at jeg har tatt postafen mange ganger pga reisesyke utenom graviditet, og ikke blitt trøtt da, så kanskje den ekstra trøttheten egentlig var svangerskapsrelatert :hilarious: kom til å tenke på det nå!

Er 5+3 i dag. Ikke kvalm enda. Antydning til uggen bare hvis jeg er veldig sliten og sulten, og kan bli lettere bilsyk. Det begynte 5+3 sist, ganske brått, så spent på om det skjer noe snart. Enn du?
Man blir jo overraskende trøtt av å være gravid så skjønner det :p

Jeg er 6+5 og kvalmen har kommet gradvis mer dag for dag siden uke 4. Så det blir spennende å se når den blir verst. Håper du slipper unna!!

Har forsøkt alt som finnes av kvalmestillende medisiner. Zofran er det som har funket best, men kun en kort periode, deretter er det ikke noe som funker... Håper du finner noe som fungerer for deg!!
Så kjipt at det ikke fungerer for deg!! Det blir spennede å prøve om legen mener det er best.

Jeg bruker postafen nå, tar 1-2 tabletter om dagen. Det fungerer ok for meg. Fortsatt kvalm, men ikke så ille som når jeg ikke tar dem. Men er veldig trøtt.. men hadde kanskje vært trøtt uten dem også. Forrige gang fikk jeg Afipran, det fungerte bedre synes jeg, men nå er det tydeligvis nye retningslinjer ved bruk av dette.

Kvalme er noe av det verste! Håper du finner noe som fungerer for deg :happy:
Akkurat nå så tar jeg gjerne trøtthet foran kvalme :p

Så fint at de gjør deg litt bedre! Får du til å jobbe? Fikk du ikke lov til å få de som fungerte bedre?

Akkurat nå så tar jeg gjerne trøtthet foran kvalme :p

Så fint at de gjør deg litt bedre! Får du til å jobbe? Fikk du ikke lov til å få de som fungerte bedre?

Jeg var en tur på jobb idag! Jeg er så glad! :smiley-bounce022
Første gangen jeg har vært utenfor døren på 2 uker. Klarte ikke full dag, men det er en start. Så håper jeg det fortsetter sånn. Man kan bare bruke Afipran i 5 dager i strekk leste jeg, så sikkert derfor jeg ikke fikk det for kvalmen denne gangen. Har gått over 3 uker med denne kvalmen nå..:wacky:

Kjedelig at det ikke fungerte for deg, fant du noe annet som fungerte?

Har ikke prøvd noe mer. Funker bra med hvile så er sykemeldt. Har en lege som helst ikke gir ut medisiner til gravide. Så prøvde rett å slett bare postafen selv.. Men med den trøttheta var det ikke verdt det!

Back
Topp