kvalmeråd??

Vulcano

Elsker forumet
Hei alle lykkelige Desembermammaer !!
 Jeg lurer på om noen har noen gode råd mot kvalme? [:'(] Det har vært skikkelig ille de siste ukene, og jeg leser til eksamen (hatt 5 stk. har 4 igjen) og da er det slitsomt å bli satt ut av den kvalmen! Snakket me ei på legekontoret i dag, men hun virket veldig skeptisk, men hadde noe jeg kunne ta som ikke skadet fosteret, men da burde jeg ta det bare rett før muntlig ex. f.eks. slik at jeg iallefall kom meg gjennom det.. har prøvd urtete, men hjelper ikke nårkvalmen først er der nei. spurte på apoteket om ingefær, men hun ville ikke anbefale meg å ta noen ting som helst!!? hmm.. Det er jo et godt tegn å være kvalm, men akkurat i disse eksamenstider er det noe slitsomt!!

Ble et langt innlegg.. dreier seg altså om kvalme.. tjihi[;)]

BEEEEEEEN THERE!!! Fant ikke så mye som hjelp jeg, men kald vannmelon i små porsjoner hjalp innimellom. Pluss lakris/salmiakkpastiller... Av medisiner mot kvalme, kan gravide trygt bruke noe som heter vallergan, det har blitt brukt i maaaaaaaaange år på de som sliter mest.
Kan jo være til hjelp akkurat under en eksamen?

Lykke til og god bedring[:)]

prøv ritz kjeks hjalp meg[:)]
Lykke til

Jeg har vært hos legen og fått afipran i tablett form(finnes også som stikk piller) og de hjelper ganske bra, men de gjør deg ekstremt trøtt, og man burde ike ta de når man skal kjøre[:'(]
Har tatt de på kvelden før jeg legger meg og har da sluppet den værste spy runden..
Tror egentlig ingen ting virkelig hjelper jeg, den kvalmen er jævlig rett og slett [&:]

Det som har funka for meg:

• Strekk ut i 15 min etter dusjen om morgenen
  • Ritz kjeks på jobb
  • Tyrkisk pepper eller lignende når kvalmen melder seg
  • Rista loff med LITT bringebærsyltetøy
  • Lakris (men man skal ikke ha for mye av det)
  • Vannmelon

Og ofte pauser med frisk luft og horisontal ligging.

Lykke til med kvalmen og eksamen!

ABSOLUTT Å ANBEFALE!

Dette er kjerringråd som jeg driver med om dagen!
Har ekstrem kvalme på kveldene!
Jeg drikker kaldt vann, med sånne sitrondråper som man bruker i teen.
Tar i en god del, slik at vannet blir syrlig!
Og i tillegg tar jeg et vanlig plaster på navlen, setter det rett over, og sover med det om natten! Setter det på samtidig som jeg drikker vannet!
Det er skikkelig bra på meg! Det døyver kvalmen, og er friskt og godt!

hei!
Off den kvalmen er helt forferdelig grusom, man kan bli helt lammet.
Det som hjalp for meg var å vite at det går over. Noen dager tenkte jeg at jeg ikke ville klare det et sekund til, men ukene gikk og mnd gikk og jeg klarte det[:)] Det er mange triks og prøv alle du får. De trenger nødvendigvis ikke å fjerne kvalmen helt, men gjør at du kan leve med den.
Noe friskt og kaldt er godt, feks frys ned saft i terninger, vannmelon, farris blandet m eplejuice + isbiter, saftis etc. Etterhvert finner du ut hva som hjelper deg. Drikke er veldig viktig i.o.m at du kaster opp, for lite veske gjør deg nemlig mer kvalm. Spis det du har lyst på, hjelper veldig å få opp blodsukkeret.
Jeg gikk også på skole men måtte slutte da jeg var tre mnd på vei og har siden da vart sykmeldt, det hjalp for meg.
Fikk også tabl av legen, afipran, tok de om kvelden og sov såå godt, men etterhvert mistet de effekten. Men dersom du skal kun bruke tabl før eksamen vil det nok virke bra. Noen syntes også at akupunktur hjelper.
Lykke til og husk at det går over!!! [;)]

Æ kjøpt ingefærtabletta på apoteke, ha lest at d gikk ann å hu damen sa ingenting om at d ikke va å anbefal.. Funke iallefall..[:)]

Takker for alle gode tips og delte erfaringer[:D] Heldigvis har kvalmen stillnet litt nå de siste dagene.. JIPPI!! føler jeg kan fungere litt igjen. kjenner den kommer litt enda, men svakere og da helst hvis jeg er litt sulten. spiser salte drops, det hjelper der og da.

Klemmer

Back
Topp