Kvalmeråd

Mada

Forumet er livet
Septemberhjertene 2018
MayDay2021
Da kom dessverre kvalmen for fullt, alle råd taes i mot med takk :joyful:
Merker det hjelper å spise jevnt etter klokka, maks 3 timer, men det lar seg ikke gjøre hele tiden..

Da kom dessverre kvalmen for fullt, alle råd taes i mot med takk :joyful:
Merker det hjelper å spise jevnt etter klokka, maks 3 timer, men det lar seg ikke gjøre hele tiden..
Små spise litt hvert 20 minutt? hjelper her, ellers blir jeg dødskvalm/kaster opp for øyeblikket....
Badevekta blir nok å hate meg da :P :P

Hehe her er noen flere råd :)

-Spis et par salte kjeks på sengekanten morgen/kveld :)
-Lite og ofte
-Unngå sterkt krydret mat og store mengder mat med mye fett.
-Prøv å gå 2 turer på 15 min hver i rolig gange ute i frisk luft
-sov med vinduet åpent
-postafen
-Gå til legen tidlig om det blir for jævlig :)

Spise ofte og lite om gangen, også syns jeg frisk luft hjelper også. Sist merket jeg at noen typer matvarer var bedre enn andre også ift kvalmen :)

Små spise litt hvert 20 minutt? hjelper her, ellers blir jeg dødskvalm/kaster opp for øyeblikket....
Badevekta blir nok å hate meg da :p :p
Hva spiser du? Jeg sliter sånn med å tvinge i meg noe når jeg ikke føler meg sulten og magen vrenger seg :confused:

Hehe her er noen flere råd :)

-Spis et par salte kjeks på sengekanten morgen/kveld :)
-Lite og ofte
-Unngå sterkt krydret mat og store mengder mat med mye fett.
-Prøv å gå 2 turer på 15 min hver i rolig gange ute i frisk luft
-sov med vinduet åpent
-postafen
-Gå til legen tidlig om det blir for jævlig :)
Dette skal jeg prøve! Takk! :Heartred

Spise ofte og lite om gangen, også syns jeg frisk luft hjelper også. Sist merket jeg at noen typer matvarer var bedre enn andre også ift kvalmen :)
Takk for råd :Heartred Hva spiser du som hjelper? Sliter med å tvinge i meg noe, ingenting frister når jeg er "sent" ute med å få i meg :confused:

Hva spiser du? Jeg sliter sånn med å tvinge i meg noe når jeg ikke føler meg sulten og magen vrenger seg :confused:
I dag har jeg til nå gomlet i meg 2 epler, 2 små yoghurter, 3 tallerkener med gulrotsuppe, 2 ristede skiver brød, 1 hånd nøtter, 2 biter kokesjokolade, 2 liter vann, 1 Munkholm, 1 koff kaffe, litt ostepop og 1 gulrot :P

Sånn fint fordelt gjennom dagen :P :P :P

I dag har jeg til nå gomlet i meg 2 epler, 2 små yoghurter, 3 tallerkener med gulrotsuppe, 2 ristede skiver brød, 1 hånd nøtter, 2 biter kokesjokolade, 2 liter vann, 1 Munkholm, 1 koff kaffe, litt ostepop og 1 gulrot :p

Sånn fint fordelt gjennom dagen :p :p :p
Flink du er som får til å spise sunt og variert i det hele :) Ristet brød hørtes godt ut :rolleyes:

Jeg erfarte på den tøffe måten at om du må kaste opp så bare gjør det. Ikke hold tilbake fordi du blir så mye bedre med en gang.

Men ellers funker nudler for meg, knekkebrød med smøreost, kullsyre og surt smågodt :p

Eg har blitt anbefalt å ha eit lite matlager på nattbordet. Salte og søte kjeks, masse vatn, små juiceboksar (og spybøtte). Og så ete litt før du står opp. Så det skal eg prøve på no.

Sliter veldig med og få i meg mat på morgonen no når eg er så kvalm og svimmel + null matlyst.

Ble sykt kvalm på jobb i kveld! Kan være sammenheng med at jeg er sliten og mye stress i dag.. kjøpte saltkjeks som blir med på jobb i morgen for å si det sånn :hungover:

jeg er bare 4+1 og blir innimellom ganske småkvalm og uggen... håper ikke dette skal sette trenden for dette svangerskapet... sist ble jeg hvertfall ikke kvalm før i uke 7...
føler at jeg må småspise hele tiden for å ikke føle meg kvalm..

Back
Topp