Kvalmeråd...

Øyenstikker

Blir kjent med forumet
Etter 2 av 3 tidligere svangerskap med sinnsyk kvalme, så lar jeg meg stadig overraske av at det finnes nye triks for å dempe kvalmen...
Nytt denne gangen er: kokt, avkjølt vann.... Aner ikke hvorfor det virker, men det gjør det.
Og hvorfor kalles det av mange for "morgenkvalme"? Man vet at man er kvalm om natten når man drømmer at man er kvalm:/

kjedelig å være kvalm.. har det samme problemer her også..
Men å koke vann?.. skal det hjelpe? avkjøle å så drikke? eller?
rart..

Leste en plass at pudding kunne hjelpe. f.eks sjokoladepudding -prøvde det her omdagen.. det fungerte ikke her..

ingefærøl e også prøvd ut her.. fysj for en ekkelt smak..

men syrlige ting hjelper her, gode appelsiner, saft som e syrlig (For brus smakes rart ut)

Frisk ingerfær i vannet (varmt eller kaldt) skal hjelpe. Jeg har merket at kvalmen kommer når jeg spiser middag. Det beste er rundsrykker med brun ost eller skinke og agurk. Skal prøve kokt vann, høres rart ut, men lett å prøve.

Det er helt rart, men jeg prøvde det igår og det hjalp. Kokt, avkjølt vann som man drikker...

Er der bare å koke vannet og la det stå og bli kaldt??? Eller drikke det sånn halvlunka??

Jeg har foreløpig vært mye kvalm, men det som hjelper meg best er å prøve å ikke la meg selv bli sulten.... Altså spise før det rumler av sult, for da er kvalmen helt intens.... Ellers hjelper det for min del med melk.... vet ikke om det er et generelt råd eller om jeg er litt rar.... ;)

Her virker det som den værste kvalmen har gitt seg. Men enda kommer den i bølger sånn at jeg kaster opp daglig, men bedre enn å være kvalm hele dagene.

Back
Topp