Kvalmende!

I know... Det er så mye ukultur i noen land.
Ser jo på fødeklinikken her i ungarn også - mødrene er høygravide og går og tar seg en røyk...
Barna har både den ene og den andre sykdommen...
Folk vet bare ikke bedre. Vi er utrolig priviligert som har så god støtte og evne til å tilegne oss kunnskap. Kan ikke tas for gitt i alle land...

Noen som har sett på Unge Mødre DK? Skal ikke lengre enn Danmark for å se at det tydeligvis er helt vanlig å røyke som en svamp i graviditeten :/ Også er det nesten ingen av de som ammer heller.

Tror vi er relativt opplyste og flinke her i Norge. Heldigvis!

Det er MYE jeg reagerer på i Unge Mødre DK... Røyker, røyker inne ved siden av barna, sikrer barna dårlig i bilen... Skulle tro opplysningen var kommet lengre i Danmark også men ser jammen ikke sånn ut!

Ja! :/ ikke ett bakovervendt barnesete. Mulig mange andre land vil se på oss her i Norge som hysteriske, men heller litt mer hysterisk enn for lite!

Det sier jeg også! Var i et møte forleden der ei tysk kjerring klagde over at jeg spiste min egen mat selv om vi fikk mat gratis. For der ble vi servert brød med forskjellig pålegg som upasteurisert ost, røkelaks og salami. Det var ikke noe der jeg føler meg komfortabel med å spise og jeg lagde heller ingen sak ut av det. Bare satte meg fornøyd ned med egen mat.

Uansett, denne tyske dama syntes at jenter i Norge er alt for hysteriske og det hadde gått kjempe bra med alle hennes unger selv om hu drakk alkohol og spiste akkurat det hu ville. Og mannen hennes har sagt at disse tingene ikke er noe å bry seg om, og han må vi jo tro på for han er kokk(!)

Jeg blir helt oppgitt av å se rundt i verden. Fra kulturer som setter barn som d høyeste og mest verdifulle til kulturer som har sex med spedbarn for å bli "rein"... Kjenner jeg blir forbanna bare av å skrive d...

Vi kan klage på Norge og høye skatter, dorlige veier, dyr mat osv osv... Men når vi ser alternativene rundt oss har vi d ikke så aller verst tror eg. .. Bare så utrolig synd på mange stakkar skjebner der ute..

Utrolig trist, stakkars det lille barnet! Tenk å få en sånn start på livet:(

Jeg synes det er ille å se de mødrene på unge mødre Danmark. Men tror heldigvis ikke de mødrene vi ser der er representativt for mødrene i Danmark.

Tja, når man ser mødrene til de unge mødrene må jeg si det ikke ser lovende ut :/ men de har vel plukket opp de "verste tilfellene" for å ha noe å lage tv av kanskje :)

Jeg leste den der, og ble eitrende forbannet og samtidig veldig trist. At det finnes mennesker som ikke ønsker det beste for sine barn og ikke greier å ta vare på dem er for min del totalt uforståelig.

Back
Topp