Kvalmen tilbake?

Annemor93

Gift med forumet
Desemberlykke 2018
  • Er gravid i uke 30 og det kjennes rett og slett ut som kvalmen har kommettilbake de siste dagene :depressed: er det mulig?

  • Jeg trodde kvalmen var over etter første trimester og at man enten ble kvitt den eller så hadde man den mer eller mindre hele svangerskapet (hyperemesis gravidarum -ekstrem svangerskapskvalme) men kan man være fri for kvalmen i 2 trimester men få den tilbake i tredje?

  • Huff.... Hjelper at jeg får i meg litt salt mat når jeg klarer nå som jeg er sykemeldt men skal tilbake til legen på mandag og som før skrevet i flere innlegg så tror han verken på bekkenplagene og andre plager som han mener man skal takle for man 'er bare gravid'

  • Noen erfaringer?
 
Jeg har også kjent meg veldig kvalm noen dager de siste ukene. er uke 25 nå. Ikke så ille som det var i starten, men mer enn uggen liksom. ubehagelig! :( Håper legen tar deg på alvor, høres kjipt ut å møte slike holdninger!
 
Tror ikke det er helt uvanlig å bli kvalm igjen mot slutten av svangerskapet.. Og du skal aldeles ikke takle kvalme og bekkenplager fordi du "er gravid". Det skal tas hensyn til og tas på alvor, og du skal avlastes på de måter det er praktisk mulig å avlaste. Håper kvalmen gir seg litt igjen og at legen hører på deg denne gangen!
 
Bytt lege! For en holdning!! [emoji32]
 
Titter innom fra november.
Kvalmen kom tilbake hos meg da jeg var 30 uker .... :-(
God bedring !
 
  • Er gravid i uke 30 og det kjennes rett og slett ut som kvalmen har kommettilbake de siste dagene :depressed: er det mulig?

  • Jeg trodde kvalmen var over etter første trimester og at man enten ble kvitt den eller så hadde man den mer eller mindre hele svangerskapet (hyperemesis gravidarum -ekstrem svangerskapskvalme) men kan man være fri for kvalmen i 2 trimester men få den tilbake i tredje?

  • Huff.... Hjelper at jeg får i meg litt salt mat når jeg klarer nå som jeg er sykemeldt men skal tilbake til legen på mandag og som før skrevet i flere innlegg så tror han verken på bekkenplagene og andre plager som han mener man skal takle for man 'er bare gravid'

  • Noen erfaringer?

Ja, har erfaring med begge deler! Mitt første svangerskap var slik. Ekstrem svangerskapskvalme fram til uke 20, deretter noe mindre eller nesten borte fram til uke 30. Så, desverre, tilbake for fullt fra uke 30-40..... [emoji22][emoji22][emoji22] pluss migrene med kvalmen. i tillegg bekkenløsning, kraftig, gikk 5 min på krykker, måtte deretter ligge for pause. Legen syntes ikke det var veldig kjekt å sykemelde meg da hun ikke kunne se det på meg eller være sikker på at jeg var så dårlig som jeg sa. Men jeg var sykemeldt 100% bortsett fra i 2 trimester.
 
Jeg er uke 28 nå og er noen dager morgenkvalm igjen. Ber til høyere makter om at det ikke blir verre [emoji120][emoji120][emoji120]
 
Er i uke 29+4, merker kvalmen kommer snikende tilbake. Jeg får det på kvelden.
Føler det er litt annerledes, plassmangel for magesekk og tarmer kan nok ha litt å si. Skal prøve med halsbranntabletter i kveld. Jeg får rapportere i morgen.
 
Back
Topp