Kvalmen tilbake?

Dreamer79

Betatt av forumet
Noen flere som har vært nesten helt bra igjen i flere uker, før det plutselig har kommet tilbake?
Gikk det evt fort over igjen?

Jeg hadde ekstrem svangerskapskvalme i uke 5-8, også ble det endelig bedre. De siste to ukene har jeg kunnet kose meg med mat igjen, og til og med ut og gå litt tur :)
Men i går, uke 11, kom plutselig kvalmen tilbake :eek: Håper inderlig det bare er et lite blaff!!!

Har dessverre ikke så mye oppløftende å komme med:p har vært kvalm siden før jeg fant ut jeg var gravid, og i uke 14 er det verre enn noen gang:/ kan spy bare av å lese/høre et ord jeg ikke tåler der og da:p

Håper det skal gå fort over for deg:) legen sier det er normalt med kvalme til uke 14-16 og hele sv.skapet for noen veldig få:)

Last edited:
Har dessverre ikke så mye oppløftende å komme med:p har vært kvalm siden før jeg fant ut jeg var gravid, og i uke 14 er det verre enn noen gang:/ kan spy bare av å lese/høre et ord jeg ikke tåler der og da:p

Håper det skal gå fort over for deg:) legen sier det er normalt med kvalme til uke 14-16 og hele sv.skapet for noen veldig få:)

Uff, høres ut som om du har det værre enn meg :(
Kjenner jeg takler sååå dårlig å være kvalm! Midt oppi det værste er jeg skikkelig på at det ikke blir flere barn enn dette ene....men glemmer de tankene litt når jeg føler meg bedre:)

Jeg er uke 13+1 og kvalmen er bare værre og værre! Skal til legen i morgen og spørre om piller, og dere ikke har gjort det anbefaler jeg det :)

Jeg hadde en uke opphold rundt uke 8, i uke 9 kom det tilbake! Er nå i uke 12. Sist uke var det på det værste, spydde 10 ganger dagen.. Denne uken gir kvalmen seg rundt 2 på dagen, og på kveldstid er jeg den gamle meg med bare litt dårlig matlyst;s men går fremover i det minste

Har fått Zofran. Men selv om det hindrer meg i kaste opp, er jo kvalmen akkurat like ille:eek:
Skjønner bare ikke hvorfor kvalmen blir ille så sent i 1.trimester? Er det fordi hcg peaken kommer først nå hos oss?
Jeg vil liksom ha en grunn:rolleyes::)

Kastet opp flere ganger om dagen frem til uke 12, etter det har jeg kastet opp med ca en uke-10 dagers mellomrom, men når jeg først er kvalm da er det skikkelig ille, skallebank, vondt i hele kroppen, svimmel osv. Men deilig de dagene det ikke er noe sånt :) blir nok bare bedre og bedre fremover :)

Har vore kvalm heilt siden uke 6. Har blitt litt bedre dei siste vekene, men kjenner på ein jevn kvalme heile tida. Er 13+3 i dag.

Kan jeg spørre om noen av dere har diaré i tillegg til oppkast?
Jeg begynte plutselig å lure på om det kunne være noe slags virus/omgangsyke siden jeg denne gangen har magekramper før jeg må løpe på do:oops: Sånn i tillegg til kvalmen liksom;)
Ble desperat etter lette løsninger her, merker jeg:p Føler meg bedre så langt i dag, men strever med å få ned mat.
(Må kanskje få med at kl er 15.30 her jeg er..."så langt i dag" ble ikke så lenge hjemme i Norge:p)

Last edited:
Har Vært bilsyk-kvalm siden uke 5. De to ukene i jula var jeg i super form, og tenkte at det nå var over. MEN nå på søndag kom kvalmen tilbake, og i går kasta jeg opp hvert kvarter! I dag er jeg så utslitt og dehydrert at jeg så vidt kommer meg opp for å tisse. Håper det bare er et blaff, men er fortsatt kvalm...

Har Vært bilsyk-kvalm siden uke 5. De to ukene i jula var jeg i super form, og tenkte at det nå var over. MEN nå på søndag kom kvalmen tilbake, og i går kasta jeg opp hvert kvarter! I dag er jeg så utslitt og dehydrert at jeg så vidt kommer meg opp for å tisse. Håper det bare er et blaff, men er fortsatt kvalm...

Det er så utrolig grusomt å ha det sånn:(
Jeg må innrømme at jeg innimellom tenker at dette klarer jeg ikke:oops: Selv om dette er ivf baby, og jeg vet mange har det mye værre enn meg igjen!
Og så kommer den dårlige samvittigheten for å tenke sånn!

Det er så utrolig grusomt å ha det sånn:(
Jeg må innrømme at jeg innimellom tenker at dette klarer jeg ikke:oops: Selv om dette er ivf baby, og jeg vet mange har det mye værre enn meg igjen!
Og så kommer den dårlige samvittigheten for å tenke sånn!
Er vel helt naturlig å tenke sånn når det står på som værst☺ Selv om den dårlige samvittigheten kommer snikende! Med førstemann lå jeg på sofaen og skrek "denne ungen blir enebarn!" Men alt er glemt når vi blir bedre

Har ikke hatt noen plager me kvalme, men plutselig kom den, å jeg er i uke 14 nå.

Fortsatt veldig kvalm :( ingenting fungerer så må be om medisiner nå.. 13+4 her, og trodde det skulle gå over :( veldig slitsomt :p

Sliter fortsatt med kvalme, hadde vel en uke hvor det var roligere men så ble det bare værre. Så nå spyr jeg daglig...

Back
Topp