Kvalmen kommer tilbake?!

lizzed

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Novemberlykke 2018
Har vært kvalmefri siden uke 16-17, og hatt det ganske bra.. nå er jeg 20+3 og har opplevd at kvalme/oppkast har kommer tilbake enkelte dager... flere som har opplevd dette? Blir det værre? Ikke no kjekt - på vei til moa på shopping og kasta opp på ferga :-(

Uff, det er ikke noe særlig. Får håpe det bare er en forbigående periode. Jeg har vært kvalm hele svangerskapet og er det enda (18+5) Har vært heldig å ikke kastet opp da! Håper det går fort over og at du får tilbake den fine formen igjen. God bedring :)

Jeg har hatt en periode hvor jeg har vært kvitt kvalmen og kun vært plaget med uggenhet. Så denne uken har jeg vært kvalm og kastet opp to ganger (20+3)... Ikke kjekt! Håper virkelig det er forbigående. Måtte gå hjem fra jobb i dag etter bare ett par timer for jeg var så dårlig.

Huff! Kvalme er det aller verste.. mye gikk heldigvis over i løpet av et par timer, så nå går det bedre.. men håper ikke det fortsetter sånn!

Joda, eg kjenner meg veldig igjen... Jobber veldig med å få i meg mat om morgonen og kvelden. Slitsomt i lengda :/

Ja, blir raskere sliten og trøtt, derfor mer kvalm. Pluss at magen tar mere plass og klemmer/trykker mer liksom.

Jeg har også blitt litt bekymra ! Har vært kvalm fri siden uke 16-17, nå har det plutselig begynt å komme tilbake, er 21 +3 ! Jeg blir helt sprø og føler ikke at jeg takler mer kvalme for det var helt forferdelig! Lurer på om det kan komme av at jeg har vært veldig sliten og sovet dårlig om natta.... Jeg har det er forbigående ....

Jeg har også blitt litt bekymra ! Har vært kvalm fri siden uke 16-17, nå har det plutselig begynt å komme tilbake, er 21 +3 ! Jeg blir helt sprø og føler ikke at jeg takler mer kvalme for det var helt forferdelig! Lurer på om det kan komme av at jeg har vært veldig sliten og sovet dårlig om natta.... Jeg har det er forbigående ....
Høres veldig likt ut.. jeg har begynt å jobbe 50% så er mer sliten.. kanskje jeg ikke skal øke så mye mer.. hmm.. enig i at det er forferdelig, men så lenge det er forbigående skal jeg takle det

Jeg hadde også en runde med kvalme forrige uke, men har ikke hatt oppkast og ekstrem kvalme tidligere i svangerskapet.

Jeg er i 20+3 og har fortsatt dager jeg kaster opp. Gleder meg til å bli helt ferdig med det

Jeg kjenner meg oftere mer uvel for tiden, og har kastet opp ett par ganger fordi jeg ikke har spist tidsnok.

Jeg håper virkelig at vi kan slutte å være kvalme snart!

Jeg kjenner meg oftere mer uvel for tiden, og har kastet opp ett par ganger fordi jeg ikke har spist tidsnok.

Jeg håper virkelig at vi kan slutte å være kvalme snart!
Enig!

Jeg har også begynt å bli litt småkvalm.
Sovner tidlig på kvelden, og våkner om natten med kvalme.

Er det noe mat som hjelper mot kvalmen?

Har lest at kvalmen kan komme tilbake i perioder hvor barnet vokser mye, og at man får høyere hormonnivåer som forårsaker kvalmen. Var kvalm forrige uke (uke 20) men ikke nå :)

Jeg spiser pastiller jeg når kvalmen melder seg... Det hjelper faktisk veldig mye!
Pastiller.
Det er lenge siden jeg har spist. Spiser alt mulig annet usunt da...
Hvordan pastiller spiser du?
Halstabletter, eller mer godteripastiller?

Back
Topp