Kvalmen kom tidlig denne gang

Maritri86

Elsker forumet
Stjerneskuddene 2024
4+4 i dag og kvalmen er i økende takt her i gården.
Kjenner frykten for at jeg skal få ekstrem svangerskapskvalme denne gangen og, er der.
Flere som kjenner på kvalmen så tidlig?
Bruker ikke få den før i uke 6+

Uff, den kvalmen er fæl :depressed: Har fått rundt uke 6 de to andre gangene, så nå har jeg begynt å grue meg litt :hilarious: 5+1 i dag, og ingen merkbar kvalme så langt.

Uff, den kvalmen er fæl :depressed: Har fått rundt uke 6 de to andre gangene, så nå har jeg begynt å grue meg litt :hilarious: 5+1 i dag, og ingen merkbar kvalme så langt.

kanskje du er heldig å slipper:Heartred

håpet at jeg slapp denne gangen siden vekten er såpass lavere på meg og det er en annen far på denne, men får nok bare være takknemlig for at jeg er gravid hværtfall:hello2

4+4 i dag og kvalmen er i økende takt her i gården.
Kjenner frykten for at jeg skal få ekstrem svangerskapskvalme denne gangen og, er der.
Flere som kjenner på kvalmen så tidlig?
Bruker ikke få den før i uke 6+

Litt kvalm men mest svimmel:wacky:
Er 4+5 i dag.

Hatt kvalme i flere dager og er bare 4+3 i dag :depressed: Sliter en del med matlyst, og lite mat fører tiø kvalme igjen. I tillegg er magen stoppa ganske opp og jeg er oppblåst - så det hjelper ikke på kvalmen :p

Jeg startet også å kjenne på den i dag, 4+5.
Syns å huske at jeg også fikk den rundt uke 6 sist.

Den har nok ikke kommet med full styrke enda:smiley-ashamed005

5+0 i dag og foreløpig ingen kvalme. Leser at det er vanlig å få det fra uke 6, så er veldig spent !Er det så ille at man ikke klarer å gå på jobb? Hva kan man forvente? :confused:

5+0 i dag og foreløpig ingen kvalme. Leser at det er vanlig å få det fra uke 6, så er veldig spent !Er det så ille at man ikke klarer å gå på jobb? Hva kan man forvente? :confused:
Varierer veldig. Med førstemann var jeg på jobb hele svangerskapet fram til permisjon, mens med andremann måtte jeg ha ei ukes sykmelding i uke 7-8 pga svimmelhet og kvalme. Og så har man jo også de som kaster opp så mye at de må legges inn, men også de som aldri blir kvalme :)

Varierer veldig. Med førstemann var jeg på jobb hele svangerskapet fram til permisjon, mens med andremann måtte jeg ha ei ukes sykmelding i uke 7-8 pga svimmelhet og kvalme. Og så har man jo også de som kaster opp så mye at de må legges inn, men også de som aldri blir kvalme :)
Spennende å høre om andres erfaringer! :) Så, veldig ulikt med andre ord! Krysser virkelig fingrene for at kvalmen holder seg unna. Er ikke klar til å fortelle de nærmeste på jobb om det ennå...:wacky:

Spennende å høre om andres erfaringer! :) Så, veldig ulikt med andre ord! Krysser virkelig fingrene for at kvalmen holder seg unna. Er ikke klar til å fortelle de nærmeste på jobb om det ennå...:wacky:
Veldig ulikt ja. Det også :hilarious: føler det gjelder ca alt knyttet til svangerskap og barn :p

Ikke alle som får kvalme :happy: krysser fingrene for at du slipper :Heartred
Hær var jeg innlagt 3 ganger med guttungen og kastet opp til uke 20, med jentungen blei jeg lagt inn bare 2 ganger, men kastet opp hele svangerskapet:puke

5+3, og første kvalmebølge. Ble utløst av knyting av skolisser, siden magen kom litt i klem, kjentes det som :p Rart at magen skal kjennes så mye større enn den er. Det synes jo ingenting enda, og livmora kan umulig ha vokst så veldig mye så tidlig, selv om det er tredje svangerskap o_O

Med eldstemann oppdaget jeg ikke graviditeten før nesten 3 mnd, da kom kvalmen og varte frem til fødsel :hungover: På lillemor så var jeg bare jevnt over småkvalm, men aldri sånn skikkelig dårlig av det :happy:

5+3, og første kvalmebølge. Ble utløst av knyting av skolisser, siden magen kom litt i klem, kjentes det som :p Rart at magen skal kjennes så mye større enn den er. Det synes jo ingenting enda, og livmora kan umulig ha vokst så veldig mye så tidlig, selv om det er tredje svangerskap o_O

Leste i babyverden-appen at livmoren i løpet av uke 4 vokser til ca 70 gram (fra opprinnelig ca 45 gram) - og blir større om du har fødd flere barn :hilarious: Dagens lille nerdefakta fra meg! :p Ikke rart vi kjenner "magen" allerede sånn sett :hilarious:

Med første var jeg ikke kvalm i det hele tatt! :) Forrige graviditet var jeg kvalm fra jeg testet positivt og kastet opp både dag og kveld; også på jobb. Ikke så kult når man jobber på sykehus :P

Back
Topp