Kvalmen kom pluttselig..

binnen

Blir kjent med forumet
Nå har jeg vært kvalm i to hele dager.. det har vært værst på morgenen men det gir seg ikke. har vært såpass at jeg har ligget på sofaen og ikke klart å gjøre noe.. Slapp greit unna kvalmen sist gang jeg var gravid, og skjønner jo nå hvor heldig jeg var. Men til dere som har vørt gjennom dette, er der vanlig å være kvalm gjennom hele dagen? Trodde det begrenset seg til enten morgenen el kveld.. og er det noe som hjelper? Hvis dette er noe som vedvarer. Håper på at det er omgangssyken.. men er vel en litt naiv tanke.. =(

Sist ble jeg kvalm omtrent en uke etter IKM, og var kvalm heeeele dagen men var absolutt værst på ettermiddag/kveld. Hos meg så gikk det over i uke 9, det var veldig skummelt å var helt sikker på at nå hadde jeg mistet :/ Men neida :)

Annbefaler å kjøpe sånn kvalme-armbånd (sea-band) de har på apoteket, de tok bort de værste toppene.
http://www.vitusapotek.no/Products/NMD+default+Catalog/PID-913867.aspx

Ellers kan du kjøpe ingefær-te på helsekost? Det kan funke. Ellers spise noe salt og drikke før du reiser deg fra senga (ha det tilgjengelig på nattbordet), det kan også hjelpe.

Lykke til, det er grusomt å være så kvalm :/

Takk. Skal prøve alt sammen =)

utenom det som er nevnt, så har mineralvann (farris, bonaqua osv uten smak) hjulpet meg masse!

Ja, det er allefall verdt å prøve det man kan for å unngå det værste. Men helt kvalmefri blir du nok ikke før kroppen vil det selv :-) Lykke til

Ok. Da kjøper jeg farris i morgen =) Takk.

binnen skrev:
Ok. Da kjøper jeg farris i morgen =) Takk.

Har ingen råd, men kvalme er noe herk, samtidig som det nok er et godt tegn :)

Angående de kvalmebåndene som man får kjøpt på apoteket.. Du får kjøpt akkurat de samme på Nille til halvparten av prisen !

Jeg har de liggene i vesken konstant til den dagen jeg blir kvalm ^^ De har alltid hjulpet meg på bilsyke, så håper det hjelper dette svangerskapet også om jeg skulle bli kvalm!

Takk for tipset!!

Jeg har også hatt positiv effekt av ingefærte, hjelper også meg med appelsinjus faktisk.

Hos meg hjalp ingenting (med førstemann), men ville bare understreke at kvalm kan du være døgnet rundt! Mener bare å si at det er helt normalt, men håper inderlig du slipper det! 

Back
Topp