Kvalmen kom plutselig...

Lykkeliten2020

Blir kjent med forumet
Er gravid for første gang, og er 6+2 i dag. Har visst om graviditeten i ca. 2 uker nå - og har vært i fin form, med unntak av at jeg er trøttere enn vanlig og må tisse oftere. De siste dagene har jeg plutselig kjent på kvalme, og i dag har jeg vært kvalm omtrent hele dagen. Trodde jeg hadde sluppet unna, men åpenbart ikke:eek: Noen flere erfaringer? Og noen tips om hva som hjelper mot kvalmen? :)
 
Det er vel ikke uvanlig at kvalmen kommer snikende rundt da, tror jeg :) Jeg har hatt den siden uke 4. For meg hjelper det å spise ofte og små måltider. Helst spise litt før jeg blir sulten, alarm er ikke det dummeste.
Innimellom der tar jeg en pastill eller isbit jeg kan suge på. Og hvile masse, er kvalmere hvis jeg er mer sliten.
 
Jeg óg trodde jeg slapp, kvalmen kom i slutten av uke 7 her, nå er jeg 9+5 og den har roet seg litt denne uken. Har heldigvis ikke spydd :smiley-angelic001 De verste dagene har iskaldt vann (med isbiter) ingefær og sitron roet kvalmen, så jeg takker naturen for skapelsen av ingefær :smiley-angelic003
 
Det er vel ikke uvanlig at kvalmen kommer snikende rundt da, tror jeg :) Jeg har hatt den siden uke 4. For meg hjelper det å spise ofte og små måltider. Helst spise litt før jeg blir sulten, alarm er ikke det dummeste.
Innimellom der tar jeg en pastill eller isbit jeg kan suge på. Og hvile masse, er kvalmere hvis jeg er mer sliten.

Det er så sant, men såååå vanskelig å komme kvalmen i forkjøpet med å spise noe før sulten kommer når mat ikke frister uansett :smiley-ashamed005 Men har erfart at det hjelper masse!
 
Det er vel ikke uvanlig at kvalmen kommer snikende rundt da, tror jeg :) Jeg har hatt den siden uke 4. For meg hjelper det å spise ofte og små måltider. Helst spise litt før jeg blir sulten, alarm er ikke det dummeste.
Innimellom der tar jeg en pastill eller isbit jeg kan suge på. Og hvile masse, er kvalmere hvis jeg er mer sliten.
Skjønner. Tusen takk for gode tips, sikkert lurt å lytte til kroppen og ta det mer med ro. :) Jobber turnus med nattevakter, tror ikke det går om det skal fortsette sånn:rolleyes: Vi får håpe kvalmen slipper etterhvert, for oss begge;)
 
;)
Jeg óg trodde jeg slapp, kvalmen kom i slutten av uke 7 her, nå er jeg 9+5 og den har roet seg litt denne uken. Har heldigvis ikke spydd :smiley-angelic001 De verste dagene har iskaldt vann (med isbiter) ingefær og sitron roet kvalmen, så jeg takker naturen for skapelsen av ingefær :smiley-angelic003
Så godt å høre at det har roet seg for deg, håper den slipper taket for oss begge nå / om noen uker;) Ingen spying her heller foreløpig, men slike kvalmebølger som gjør at man føler seg helt hjelpesløs:sour: Takk for tips:)
 
Tuc Eller Ritz -kjeks har hjulpet for min del, også å spise frukt mellom måltidene så jeg ikke går så lenge uten mat. Forrige svangerskap kastet jeg opp ifra 1 til 3 trimester, håper virkelig jeg slipper unna det nå :nailbiting: og håper at kvalmen din roer seg ned og at du finner noe som kan hjelpe :happy:
 
Prøve å ete før ein vert svolten, ikkje alltid like lett. Syns også det kan vere greitt med nokke salt før eg ete meir av anna mat :)
 
Samme her, den kom plutselig. Nå er jeg kvalm når jeg er sulten, enda mer kvalm når jeg har spist:depressed:
 
Jeg óg trodde jeg slapp, kvalmen kom i slutten av uke 7 her, nå er jeg 9+5 og den har roet seg litt denne uken. Har heldigvis ikke spydd :smiley-angelic001 De verste dagene har iskaldt vann (med isbiter) ingefær og sitron roet kvalmen, så jeg takker naturen for skapelsen av ingefær :smiley-angelic003

Var det ikke ingefær man skulle være litt forsiktig med nå? (nytt fra sist jeg var gravid ihvertfall) - men er sikkert snakk om i større mengder.
 
Var det ikke ingefær man skulle være litt forsiktig med nå? (nytt fra sist jeg var gravid ihvertfall) - men er sikkert snakk om i større mengder.

Det har jeg aldri sett noe om, gjerne send link om du ser det igjen :cat: Det dukker stadig opp noe nytt man skal være forsiktig med også, gjør det ikke? :angelic:

Før jeg ble gravid brukte jeg ingefær-tabletter om jeg var kvalm, men på den pakken står det at hvis man er gravid må man rådføre seg med lege før man bruker den - det var visst så lite forsket på konsentrerte mengder på gravide.
 
Jeg har forresten hørt at ingefær nå ikke er anbefalt.. men altså, tenk alle som har spist det opp til nå mot kvalme i svangerskapene..
men jeg også blir kvalm om jeg ikke spiser ofte nok!kaldt vann og ro hjelper når jeg får kvalmebyger
 
Back
Topp