Kvalmen avtar..

håperpå2016baby

Flørter med forumet
Jeg er i dag 8+2 og i går var det akkurat som om kvalmen avtok litt.. Den er ikke så intens lenger som den var, og i dag er jeg heller ikke så kvalm.. Er det normalt at den slipper allerede? Var forberedt å gå slik til uke 12 iallefall! Men har også vært inne på tanken på MA, leser jo så mye om det.... Kjenner jeg er litt bekymret..

Ops, denne skulle ikke hit, skulle inn på desember 2015!!

For det første: slutt å les så mye på Nett om Ma og SA- det gir ingen god følelse og gjør deg mer stresset enn nødvendig med nok hormoner som det er, og vi gravide og hormonelle lager til tider ( merk: ofte ) scenarior som ikke stemmer med virkeligheten - helt normalt kvalmen avtar enten i uke 8 eller før:). Ikke alle som blir kvalme heller:). Symptomer kan komme og gå i en periode i løpet av hele svangerskapet:). Et godt tips: pass på å få i deg nok jern så du ikke blir dårlig og får blodtryksfall- så hiv innpå med jern, men helst jerntabletter som ikke er sensitive for magen da mange sliter med forstoppelse. Slapp litt mer av med svangerskapet, kos deg i stedenfor å bekymre deg:).

Samme her. Føler at det lettet veldig ila. uke 8. Fikk bare beskjed av legen om å være glad til og ikke bekymre meg :)

Kvalmen min avtok 6+5. Så et bankende hjerte på ultralyd 7+0 og 9+0. Velger å nyte det, og håpe på det beste:-) det er uansett ingenting vi får gjort. I bakhodet har jeg også det som sykepleier sa til meg i det jeg skulle dra fra IVF-klinikken etter egginnsett: Du kan ikke gjøre noe galt, nå er det kroppen som gjør resten av arbeidet. Synes det var et godt råd:-)

Back
Topp