Kvalmemat

Ellibelly84

Forelsket i forumet
Septembermødre <3
Hva klarer dere å spise /drikke når dere er kvalme? Kanskje vi kan få noen tips av hverandre :)
Jeg må ha alt i bittesmå porsjoner, he he. Ellers blir jeg kvalm bare av å se på det...

Min liste:
Rugsprø med smør
Melonyoghurt
Eple
Banan
Riskjeks med ostesmak
Toro fløtegratinerte poteter

I begynnelsen fikk jeg ned semulegrynsgrøt og, men ikke nå lenger :/ drikker stort sett vann, men avogtil vil jeg ha sjokolademelk.

1. Cola
2. Salt superchips
3. Ifa
4. Nystekte hattingrundstykker med frø (lyse), smør og litt bringebærsyltetøy
5. Kaptein kjeks med smør og hvitost
6. Av middag når jeg er litt bedre: kjøttkaker i brun saus :)

Vann med sitron, appelsin, eple og gulrot er det som har reddet meg de siste ukene...... Agurk og kyllingkjøtt går også....

Jeg drikker noen slurker Monster hver dag. Det hjelper litt på kvalmen, og er for øyeblikket det eneste jeg klarer å holde på.
Loff med ost lukter lite, går ned, og jeg klarer å holde på det ei stund i alle fall.

jeg fikk beskjed av jordmora mi under forrige fødsel at jg måtte få i meg mat. Jeg sa ei skive me ost....så lo hj å sa nei! Da spyr du mer. Jeg fikk rista brød med bringebær syltetøy...det gikk utrolig bra å få ned og kom ikke i retur ;)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Her går det i:

Appelsinjuice
diverse frukt (helst røde plommer for øyeblikket)
Fruktyoghurt (særlig melon)
Gresk yoghurt naturell

Gleder meg til "fast føde" kan stå på menyen igjen.

Frukt, grønt, grovbrød og av å til ost.. men thats it... og vann... og fiske suppe(tror/håper jeg) hehe..

Det verste er at jeg klarer omtrent ingen form for kjøtt for tiden.. klarer ikke å lage det til andre en gang uten å bli direkte dårlig :/

Jeg klarer ikke ordne mat selv . Ikke være på kjøkkenet eller åpne kjøleskapet. Går mye i druer, salt chips, yoghurt, te.

Veldig lei av å ha det slik. Er konstant kvalm og uvel, og vært innlagt to uker.

Nyttig tråd , får inspirasjon

Sist svangerskap spiste jeg sodd å drakk sitron brus eller cola merker det hjelper nå og de dagene jeg er dårlig

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg drikker vann med sitron eller bris med sitronsmak.
Spiser eple, appelsin og gulrot. Ritz kjeks, rett i koppen og nudler med kjøttsmak.
Av middagsmat går det mest i kylling.

ritz kjeks
potetmos
suppe
te
soya yoghurt
salte stenger
løvbiff på gode dager..

veldig lite krydra mat.. og ikke noe med løk/hvitløk...

er lei!

en periode levde jeg på knekkebrød med peanøttsmør, eplesyltetøy eller smøreost.
That´s it!
Det var noen lange måneder det :p

Back
Topp