Kvalmedempende?

Postafen har jeg brukt et par ganger (anbefalt av lege), men det er kanskje ikke sterkt nok for deg?
Det har æ også prøvd. Må spør om noe annet etter helga. Ble helt utslått av det. Ønsker gjerne forsatt å jobb og det kan æ ikke gjøre om å bare sov.
 
Forrige svangerskap prøvde jeg postafen, afipran, phenergan og zofran. Det eneste som funket da var zofran, men det skal man ikke bruke så lenge som gravid. Denne gangen startet jeg med phenergan og tok også pyridoksin (b6) uten særlig effekt, så startet på Xonvea i stedet. Det er en kombinasjonsmedisin som også inneholder pyridoksin (b6). Det er den som hjelper best så langt, men den er som tidligere nevnt ganske dyr om du må ta maks dose. Sykehuset har søkt om at jeg kan få den på blåresept så håper det er mulig!
 
Det har æ også prøvd. Må spør om noe annet etter helga. Ble helt utslått av det. Ønsker gjerne forsatt å jobb og det kan æ ikke gjøre om å bare sov.
Erfarte dette selv på fredag o_O Funket veldig dårlig.
 
Var noe nevrologiske bivirkninger sa legen min :confused005 har tidligere hørt noen nemt noe om epilepsilignende symptom, men ta det med en klype salt siden jeg er usikker. :smiley-ashamed004
Står om det på felleskatalogen ser jeg, men er veldig sjelden bivirkning. Har ikke merket noe bivirkninger av den, så får bare følge med på det!
 
Sliter sånn med kvalme. Jordmor anbefalte å spise -før- jeg stod opp. Hva har dere på nattbordet som funker til dette formålet? Nytter ikke å lage seg brødskive på sengekanten liksom :laughing002
 
Sliter sånn med kvalme. Jordmor anbefalte å spise -før- jeg stod opp. Hva har dere på nattbordet som funker til dette formålet? Nytter ikke å lage seg brødskive på sengekanten liksom :laughing002
Ritzkjeks!
 
Sliter sånn med kvalme. Jordmor anbefalte å spise -før- jeg stod opp. Hva har dere på nattbordet som funker til dette formålet? Nytter ikke å lage seg brødskive på sengekanten liksom :laughing002
Hadde de her mellombarene i ulike smaker forrige graviditet. Men har blitt fryktelig lei dem siden den gang, for likte dem ikke og tvangspiste dem egentlig bare, så må finne noe annet denne gang.
 
Jeg pleier å spise ristet brød med smør med en gang jeg står opp. Det hjelper litt. Jeg har og prøvd med ritzkjeks men er så drittlei de fra forrige svangerskap, at jeg ikke takler de lenger men er konstant kvalm hele dagen, det er veldig slitsomt. Afipran hjalp altså ingenting, vett ikke om det er verdt å prøve noe annet, kanskje jeg må ta en telefon til legen igjen
 
Jeg fikk afipran, og synes det hjalp. Tar den kun sporadisk. Men hadde 3-5 dager med helt uutholdelig kvalme. Det ble heldigvis bedre av seg selv, men jeg tror nok det også har sammenheng med at jeg ble sykmeldt og fikk roet helt ned. Skal i jobb igjen fra mandag og spent på hvordan det utvikler seg videre.
 
Jeg har fått denne på resept idag! Gleder meg til å teste ut!

Xonvea :)
 
Jeg fikk afipran, og synes det hjalp. Tar den kun sporadisk. Men hadde 3-5 dager med helt uutholdelig kvalme. Det ble heldigvis bedre av seg selv, men jeg tror nok det også har sammenheng med at jeg ble sykmeldt og fikk roet helt ned. Skal i jobb igjen fra mandag og spent på hvordan det utvikler seg videre.
Sykemelding og fullstendig hvile er det eneste som hjelper. Forsøkte å jobbe en liten time i dag morges, men det tok ikke lang tid før jeg måtte spy. Og så må det sies at jeg ikke hadde spydd på et par dager nå. Så tro hvertfall for min del at vannrett posisjon er beste medisin akkkurat nå :smiley-angelic002 :happy090 :hilarious:
 
Det som hjelper her er mye søvn og hvile (og spise konstant). Men har hørt bra ting om Xonvea :)
 
Det har æ også prøvd. Må spør om noe annet etter helga. Ble helt utslått av det. Ønsker gjerne forsatt å jobb og det kan æ ikke gjøre om å bare sov.
Jeg ble også helt slått ut av både postafen og afipran, og hadde ingen effekt på kvalmen, var nesten enda mer kvalm fordi jeg var så sliten og trøtt hele tiden. Jeg sluttet med begge og prøver heller å spise ofte og hvile så mye jeg kan. Det hjelper bittelitt, men veldig slitsomt med kvalme
 
Jeg ble også helt slått ut av både postafen og afipran, og hadde ingen effekt på kvalmen, var nesten enda mer kvalm fordi jeg var så sliten og trøtt hele tiden. Jeg sluttet med begge og prøver heller å spise ofte og hvile så mye jeg kan. Det hjelper bittelitt, men veldig slitsomt med kvalme
Har også prøvd begge. Må spis hver 2,5 time for å ikke bli alt for kvalm
 
Har brukt Xonvea nå i over en uke.. Måtte øke dosen i dag, og jeg ble så ufattelig trøtt. Man skal ta to på kvelden, og hvis man fortsatt er kvalm så kan man ta en på morgenen også.
Har småduppet hele morgenen. Hvis jeg skal være like trøtt på jobb så tror jeg det er like greit å droppe medisin og være hjemme :bag: dyr var den også:smiley-ashamed004
 
Back
Topp