Kvalme

AB91

Blir kjent med forumet
Ja, da var den her igjen. En uke tidligere enn med 2-åringen, da kom den uke 6+0 og varte til uke 13. Nå kom den 5+0. Det er helt altoppslukende :meh: Og den skal være der i mange uker til! Har prøvd meg på jobb siden kvalmen kom, men i dag måtte jeg kaste inn håndkleet.

Flere som er blitt kvalme? Hvordan kommer dere gjennom det? Det eneste som fungerer her er å ligge på siden og sørge for å være varm i kroppen, da får jeg fred en stund.
 
Ja, da var den her igjen. En uke tidligere enn med 2-åringen, da kom den uke 6+0 og varte til uke 13. Nå kom den 5+0. Det er helt altoppslukende :meh: Og den skal være der i mange uker til! Har prøvd meg på jobb siden kvalmen kom, men i dag måtte jeg kaste inn håndkleet.

Flere som er blitt kvalme? Hvordan kommer dere gjennom det? Det eneste som fungerer her er å ligge på siden og sørge for å være varm i kroppen, da får jeg fred en stund.

Da er vi to! Dette er min første graviditet så kvalmen kom som et sjokk. Har også begynt å kaste opp.
Er 6+4 i dag.
Måtte selv kaste inn håndkleet i dag og ta en hviledag på sofaen. Det som hjelper litt er å småspise noe med salt og drikke Farris/Bris. Veldig spent på hvor lenge dette kommer til å vare :depressed:
 
Dette blir mitt 3. svangerskap på hypermesis. Er 100% sykemeldt. Er bare 4+4, men har kastet opp to ganger i dag:hungover:
Blander eplejuice og farris, skal få mannen til å kjøpe saltkjeks i dag. Prøver bare å holde ut så lenge som mulig før jeg må starte på kvalmestillende.
 
Dette blir mitt 3. svangerskap på hypermesis. Er 100% sykemeldt. Er bare 4+4, men har kastet opp to ganger i dag:hungover:
Blander eplejuice og farris, skal få mannen til å kjøpe saltkjeks i dag. Prøver bare å holde ut så lenge som mulig før jeg må starte på kvalmestillende.

Uff! Stakkars deg :( Varte det hele svangerskapet de forrige gangene?
 
Er bare kvalm/uggen når det går en stund siden jeg har spist. Går helt over når jeg er mett. :wtf: slitsomt det også, men glad det ikke er konstant.
 
4+5 i dag. Kvalm store deler av dagen, hen heldigvis ikke kasta opp enda.
Med første kasta jeg opp fra uke 12 ( jente ) de andre to kasta jeg opp i 8 mnd ( gutter)
 
Her kommer det litt i byger. Var ikke kvalm forrige gang, så dette er litt nytt.
 
Åh, føler så med deg. gruer meg til den kommer :( fikk det i uke 6 begge gangene, og er snart i uke 6 nå så tenker det blir en trist jul for min del med å være bestevenn med senga og bøtta 24/7.. ingenting har hjulpet meg :(
 
Eg har mest kvalme på kveldstid, noen som har likt? Hører om de fleste har på morgen/gjennom dagen. Men få som kun har på kveld. Lurer på hvorfor.. :anyone
 
Kvalmen har meldt sin ankomst her også. 4+6 :hungover:kjennes ut som jeg skal spy men det har enda ikke kommet så langt enda. Men spent på om det går lengre til å gjennomføre :facepalm::meh:
 
Eg har mest kvalme på kveldstid, noen som har likt? Hører om de fleste har på morgen/gjennom dagen. Men få som kun har på kveld. Lurer på hvorfor.. :anyone
Jeg vet mange som sliter mest på kveldstid. Sånn har det vært for meg. Det er fordi det er da jeg er mest sliten.
 
Er allerede tidvis kvalm og uggen og er bare 4+0. Sist varte det til uke 26, håper det letter raksere denne gang!
For meg hjelper ingefærtyggis og te, samt eplejuice/farris bris og noe salt.:D

Er også veldig sulten så blir litt sånn att og fram!! Her er det verst på ettermiddag og kveld :yuck:
 
Dette blir mitt 3. svangerskap på hypermesis. Er 100% sykemeldt. Er bare 4+4, men har kastet opp to ganger i dag:hungover:
Blander eplejuice og farris, skal få mannen til å kjøpe saltkjeks i dag. Prøver bare å holde ut så lenge som mulig før jeg må starte på kvalmestillende.
Fungerer kvalmestillende?
 
Kommer og går her også. Mest uggen...men det kommer vel. Er 5+4. Må liksom spise noe hele tiden for å holde det i sjakk....slitsomt med en 3-åring i heimen. Var 100% sykemeldt fom uke 7 tom 11 sist. Så slapp det taket litt etter litt. Må si jeg er spent på hva julen bringer i år. :grumpy: Håper såklart at den blir noenlunde ok og ikke må tilbringes på sofaen. Vi har valgt å være åpne om situasjonen allerede til familien. Som sist:hungover:
 
Fungerer kvalmestillende?
Kvalmestillende fungerer:) Det finnes flere forskjellige varianter. En som fungerer for en person trenger ikke å fungere på en annen. De fleste starter med postafen eller afipran først. Den hjalp ikke på meg, men Phenergan hjalp en god del. Dersom ingen av de nevnte virker finnes det en som heter zofran. Zofran vil nok hjelpe på alle, men den er den dyreste av alle og er siste løsning. Den får du nok stort sett kun hvis du er så dårlig at du blir innlagt for IV behandling. Er ikke lege, så snakker kun av erfaring:happy: jeg har fått kvalmestillende pga elektrolyttforstyrrelser. Blir veldig dehydrert når selv en munn med vann kommer opp igjen:hungover:
 
Kvalmestillende fungerer:) Det finnes flere forskjellige varianter. En som fungerer for en person trenger ikke å fungere på en annen. De fleste starter med postafen eller afipran først. Den hjalp ikke på meg, men Phenergan hjalp en god del. Dersom ingen av de nevnte virker finnes det en som heter zofran. Zofran vil nok hjelpe på alle, men den er den dyreste av alle og er siste løsning. Den får du nok stort sett kun hvis du er så dårlig at du blir innlagt for IV behandling. Er ikke lege, så snakker kun av erfaring:happy: jeg har fått kvalmestillende pga elektrolyttforstyrrelser. Blir veldig dehydrert når selv en munn med vann kommer opp igjen:hungover:
Takk for tips! Burde nok prøvd det sist. Håper jeg slipper denne gang
 
Back
Topp