Kvalme

Er 6+1 og er ekstrem kvalm. Hele døgnet. Føles som jeg skal spy hvert øyeblikk og det går ikke over.
Brekker meg utallige ganger gjennom dagen. Men ikke oppkast.. enda.
Er det vanlig? Hadde mye kvalme med første, men ikke føle man skal spy 24/7. Klarer ikke gjøre eller spise noe.

Noe tips? Har noen hatt det samme? Isåfall hva hjalp og når gikk det over?

Jeg har og kjent det litt sånn denne gangen.
Men har hatt en kjempe fin dag i dag med nesten ingen kvalme! Har kjøpt med slike reisesyke armbånd man får på apoteket Sea band heter de og vitamin B6 å det ser ut til å virke på meg!

Kvalme her også. Mer intens enn de to første svangerskapene. Men kaster ikke opp. Kan våkne på natten å være skikkelig kvalm. Blir kvalm når jeg blir sulten, lite mat som frister, mye som gjør meg kvalm. Roer seg fort når jeg får spist. Bare det ikke blir værre så er det her helt ok. Er 7+4 i dag.

Spyr opp mot 4 ganger om dagen. Men den siste uken har vært noen rolige dager (uten oppkast, men mye kvalm). Er 10+4 så håper det snart går over [emoji5]

8+3 her nå, veldig kvalm her også. har et håp om at kvalmen går over til uke 12. Men forventer det ikke, siden jeg var kvalm hele forrige svangerskap.
flere som ikke kan bevege på seg i det heletatt uten å gjøre kvalmen værre? Jeg klarer ikke små bevegelser med hendene engang uten å risikere ekstra kvalme bølge, så får ikke strikket:S
også er det såklart alle luktene, har egentlig sykt god luktesans fra før, og det ble såklart ikke bedre nå under svangeskapet..
Men ser ut som jeg kanskje kan få medisin denne gangen for kvalmen. HELDIGVIS! :notworthy
må presse i meg alt av mat og drikke, så har slitt med å være dehydrert.

Har også et ganske stort problem, har et småbruk, å bare tanken på å gå ut til dyrene gjør meg sykt kvalm. lurer på om det er noe innebygd instinkt for å hindre bakterie smitte eller. men jeg har så dårlig samvittighet, jeg er jo vanligvis kjempe glad i å være hos dyrene flere timer om dagen..

Tester ut nå en teori om at kanskje karri hjelper mot kvalmen. så får se i morgen hvordan den der.

Flere som fremdeles er veldig kvalm? Jeg er 12+4 og sliter fremdeles med kvalme og oppkast hver dag. Hadde håpt at det skulle ha gitt seg til nå...

Fremdeles kvalm. Ikke hver dag heldigvis, men det hender seg at jeg kaster opp. De dagene det skjer er det gjerne flere ganger om dagen. I dag har jeg bært kvalm hele dagen, men ikke noe oppkast.

14+0 og fortsatt kvalm nesten hele tiden, ingen matlyst. Vil at d skal gå over....

Er også fortsatt kvalm til tider, hvertfall om det går for lang tid mellom måltider [emoji85] Synes det kan gi seg nå, siden jeg er 12+6

12+6 og er sykt kvalm hele dagen enda. Sykemeldt fortsatt, men når jeg er så kvalm som jeg er og spyr hver dag så klarer jeg ikke reise til jobb en gang. Oslo-pendler så bruker 1 time hver vei med tog/t-bane/trikk :wtf:

Back
Topp