Kvalme

Lillevenn2016

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2016
Hei !
Jeg lurer på om jeg er den eneste som fremdeles er veldig kvalm..? virker ikke som at kvalmen noen gang skal ta slutt ... er 17+0 og trodde jo det skulle gi seg i 2. trimester men her er det INGEN bedring.....

Jeg hadde det sånn i første svangerskap. Var kvalm de første 6 mnd. Gikk til akupunktør to ganger og ble helt kvitt det. [emoji4]
Denne gangen var jeg veldig kvalm til uke 11. Og nå fram til uke 20 så har jeg vært kvalm innimellom. Men ikke hver dag. Heldigvis. [emoji28]

Nja, ikke gitt seg helt. Kastet opp senest på mandag, men kvalmen er mye bedre. Det er mest på jobb den er til stede, og den har blitt veldig situasjonsbetinget. Noe som ikke passer helt i min jobb[emoji21]
Men nå håper jeg den gir seg helt snart. Sist slapp den i uke 15/16.

Jeg er i uke 20 og er fortsatt kvalm men kaster heldigvis ikke opp

Jeg var veldig kvalm fra uke 6-13 ca, nå er det bare innimellom og ikke så kraftig at kvalmen kommer. Er straks 16 uker.

Her var det veldig ille frem til uke 13. Da var jeg kvalm hver dag og kastet opp opptil 10 ganger daglig. Nå er det bare noen ganger, spesielt om jeg ikke spiser regelmessig eller om jeg spiser for mye. Klarer ikle spise mye mat lengre.

Uke 17+6 Er fortsatt kvalm og kaster opp. så klarer meg ikke uten zofran. Men heldigvis blitt mye bedre en det var i begynnelsen. Hadde hyperemesis hele forje svangerskap så tviler på at kvalmen slipper taket før småen er ute [emoji4] masse gode bedring til deg [emoji173]️

17+4 og fortsatt kvalm, spyr ikke daglig lengre, men opptil flere ganger i uka

Her var det veldig ille frem til ca 15 uker, nå er jeg 17+1. Kommer mest nå hvis det er lenge siden jeg har spist eller hvis jeg får i meg melkeprodukter, men kommer plutselig på en sjelden gang ellers også. I forrige svangerskap ga det seg ved ca 20 uker.

Jeg gikk også lenge og trodde kvalmen ALDRI skulle gi seg. men i uke 17 ble den gradvis bedre. Nå kommer den bare hvis jeg er uforsiktig, aka. for sliten, sulten eller stressa, og jeg er tilbake i 100% jobb. Håper det går samme veien for deg også, for det er tungt når man sitter midt i det, og tror det aldri skal gå over.

Fortatt kvalm og går fortsatt ned i vekt. Er i uke 20 på fredag! Har hyperemesis graviditarium. I de to første svangerskapene var jeg også ekstremt kvalm fram til uke 23-25 også ble det litt mere levbart etter uke 25. Håper det blir bedre til deg etterhvert [emoji173]️

Tusen takk for alle svar! <3 I følge jordmor så kunne symptomne bli sterkere for hvert svangerskap og her er kvalmen definitivt verre enn sist. Håper den roer seg etterhvert både for meg og dere andre som fremdeles sliter med kvalme!

Her har den verste kvalmen vært borte siden ca 16 uker. Er fortsatt kvalm innimellom om jeg sover lite eller er sulten. Er 19+6.

Back
Topp