Kvalme

KimaGreggs

Glad i forumet
Desemberlykke 2018
5+1 og idag kom kvalmen som kasta på meg.

Jeg hadde håpet den ikke skulle dukke opp før om noen uker (eller bare unngå det helt, som søstra mi.. grr), men nå kom den.

Som førstegangsgravid vet jeg jo ingenting om hvordan dette blir fremover. Men er det noen mer erfarne som har tips og råd? det jeg har fått med meg hittil er å spise ofte og lite og å spise litt før man blir ordentlig sulten?
 
Jeg ble ekstremt kvalm da jeg ble sulten sist. Så spiste lite og ofte [emoji4] ingefær kapsler hjalp meg også [emoji4]
 
Denne kom på meg i morges også og jeg er 6+1. Nå blir den værre og værre for hver dag synes jeg[emoji23] Men skal vel ta det som et godt tegn! Jeg begynte også for en uke siden! Nå har jeg funnet ut at appelsin, smoothie og saftis gjør susen[emoji7]
 
Jeg kastet opp de første 5-6 mnd sist, så er nok ikke den beste til å gi råd. Men ingefærkapsler gjorde meg værre pga jeg rapte smaken av det, æsj hehe. Ellers tror jeg å holde seg til tørre kjeks før man reiser seg og står opp, og frisk og sund mat om man er sulten ellers. Er jo individuelt da :)

Ligger tydeligvis i familien min å være veldig kvalm med første og ikke få sove med den andre, så langt stemmer det. Håper kvalmen holder seg unna meg denne graviditeten.
 
5+1 og idag kom kvalmen som kasta på meg.

Jeg hadde håpet den ikke skulle dukke opp før om noen uker (eller bare unngå det helt, som søstra mi.. grr), men nå kom den.

Som førstegangsgravid vet jeg jo ingenting om hvordan dette blir fremover. Men er det noen mer erfarne som har tips og råd? det jeg har fått med meg hittil er å spise ofte og lite og å spise litt før man blir ordentlig sulten?

Jeg hadde litt kvalme om jeg ble sulten første svangerskapet, hadde litt kjeks og en flaske med saft stående ved sengen.
Stilte klokka 15min før jeg måtte opp, spiste litt og slappet av til klokka ringte igjen.
Nå var ikke jeg helt sinnsykt kvalm, men funket alltid å være litt i forkant.
Faste måltider og noe lett å spise i mellom :happy:
 
Er 6+3 og fortsatt ikke kvalm [emoji12] den var her for fullt på denne tiden i mine 2 forie svangerskap. Kan kanskje bli litt uvell ved visse lukter osv.
 
Er 6+3 og fortsatt ikke kvalm [emoji12] den var her for fullt på denne tiden i mine 2 forie svangerskap. Kan kanskje bli litt uvell ved visse lukter osv.

Hehe merkelig så likt vi har det. Får se utover første trimester om vi matcher :D jeg prøver liksom å kjenne etter, er det mer som gutten eller mer som jenten min. Helt ulikt. Neppe to da, siden symptomene burde vært dobbelt da sånn «logisk» sett. Vi får vente i spenning
 
Hehe merkelig så likt vi har det. Får se utover første trimester om vi matcher :D jeg prøver liksom å kjenne etter, er det mer som gutten eller mer som jenten min. Helt ulikt. Neppe to da, siden symptomene burde vært dobbelt da sånn «logisk» sett. Vi får vente i spenning
Moro [emoji23] jeg har jo kun gått gravid med 2 jenter. Så jeg fortsetter å ha en følelse på at dette er gutt [emoji12] var mye likt med nr 1 da jeg gikk gravid med nr 2. Men nå er det helt ulikt [emoji4]
 
Jeg måtte tilbake og se på loggføringen min fra sist jeg var gravid, og den viser at kvalmen kommer i uke 7 sist. Jeg har akkurat begynt på uke 6 nå. Håper virkelig den holder seg unna, men prøver å nyte fraværet av den så lenge jeg kan i allefall :) Varte ca. en mnd tid om jeg ikke husker feil. Denne gangen er jeg mye mer svimmel enn sist da.. Da kom svimmelheten først senere i svangerskapet.
 
Back
Topp