Kvalme

Spent.no

Forelsket i forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Var plaget veldig av kvalme i første trimester. Plaget litt etter det, men da hjalp det å spise. Nå er jeg skikkelig kvalm igjen. Flere som har det slikt?

Var plaget veldig av kvalme i første trimester. Plaget litt etter det, men da hjalp det å spise. Nå er jeg skikkelig kvalm igjen. Flere som har det slikt?
Er ikke plaget selv, men leste én eller annen plass (muligens en av appene) at det er vanlig å bli litt kvalm igjen i 3. trimester[emoji85]
Det er vel pga mer press på mage og tarmer fordi babyen er større.

Spis lite og ofte, slik at du ikke blir så full i magen.

Jeg merker at jeg blir fortere mett nå, og kan være mye lengre mett av et måltid enn tidligere! Måltidene er også mindre enn før, og jeg må passe på å spise oftere slik at jeg får i meg det jeg trenger.

Nja. Er ikke plaget av "bare" kvalme tror jeg, men er mye kvalm for tiden. Tror jeg ofte blir kvalm pga sure oppstøt/halsbrann, eller hvis jeg spiser for mye, eller hvis jeg har mye kynnere/vondt i magen. Blir også kvalm de dagene jeg har mye vondt i bekkenet, så tror kvalmen kommer av vondtene/plagene, ikke bare av seg selv.

Ja, jeg er små kvalm og ikke så veldig sulte... er nok lillemann som ligger og presser på magesekken.

Det er ikke uvanlig å være kvalm på denne tiden, det er blant annet pga hormonene i kroppen som jobber på spreng nå som lille vokser mye :)

Last edited:
Nja. Er ikke plaget av "bare" kvalme tror jeg, men er mye kvalm for tiden. Tror jeg ofte blir kvalm pga sure oppstøt/halsbrann, eller hvis jeg spiser for mye, eller hvis jeg har mye kynnere/vondt i magen. Blir også kvalm de dagene jeg har mye vondt i bekkenet, så tror kvalmen kommer av vondtene/plagene, ikke bare av seg selv.
Sånn har jeg det óg. Og når man først har blitt litt uggen er det vanskelig å bli kvitt følelsen igjen.

Har vært kvalmen hele svangerskapet. Men har blitt verre de siste ukene, så kan godt være som noen skriver at det er vanlig nå. Pga mye press på tarmene. Håper du slipper å gå kvalm helt til fødselen[emoji813]️

Jeg har ikke hatt noe kvalme tidligere i sv.skapet, men hadde noen dager i starten av 3.trimester der jeg var kjempekvalm. Heldigvis roet det seg igjen [emoji4]

Har vært plaget av kvalme hele veien, men fikk et nytt "hopp" rundt uke 30. Er visst ganske normalt pga hormoner, men også dårlig plass:)
Men er jo like kjedelig uansett hvor normalt det er:p Nå teller jeg bare dager til jeg er ferdig:D

Back
Topp