Kvalme

Hegel

Betatt av forumet
Høsthjerter 2017
Nå har kvalmen sneket seg inn for fullt! Hva er det dere spiser eller drikker som hjelper på?
Selv har jeg oppdaget vann med isbiter som lindrende! [emoji4]

Sylta ingefær/gari, av den typen man spiser til sushi. Helt fantastisk.

Sylta ingefær/gari, av den typen man spiser til sushi. Helt fantastisk.
Synes det normalt er helt forferdelig.. Men smaksløkene har forandret seg en del allerede, så verd å prøve [emoji4] får man kjøpt det ferdig eller må man lage selv?

Synes det normalt er helt forferdelig.. Men smaksløkene har forandret seg en del allerede, så verd å prøve [emoji4] får man kjøpt det ferdig eller må man lage selv?
Jeg kjøper det ferdig, de selger små pakker på gode matbutikker, og større pakker på invandrersjapper. Har bedt om å få med ekstra når jeg har kjøpt sushi i det siste også.

Det eneste jeg fikk i meg sist da kvalmen var på det verste og alt kom i retur var farris juice, den med eple.

Jeg har med kjeks i vesken, putter litt fersk ingefær i en vannflaske og har med en spyposer just in case. Har også kjøpt de akupunktur båndene for morgenkvalme og bilsyke.

Spy pose var ikke en dum ide gitt [emoji23] det skal jeg begynne å ha med meg. For er livredd for at kvalmebyger skal komme når jeg sitter på kontorplassen med bare tepper rundt.

Eneste jeg får i meg for tiden er rugsprø knekkebrød med en tynn skive hvitost! Synst det hjelper en del og det å spise lite men ofte :happy:

Mitt mareritt er at kvalmen skal "kastes" over meg når jeg sitter midt i et møte eller noe. Avdelingen min er på vei inn i en ny bedrift, og jeg vil gjerne ikke avsløre graviditeten til ny ledelse før arbeidsavtalen er signert. Bare vert kvalm på kvelden så langt da, så foreløbig ingen problem.

Mitt mareritt er at kvalmen skal "kastes" over meg når jeg sitter midt i et møte eller noe. Avdelingen min er på vei inn i en ny bedrift, og jeg vil gjerne ikke avsløre graviditeten til ny ledelse før arbeidsavtalen er signert. Bare vert kvalm på kvelden så langt da, så foreløbig ingen problem.
Startet på kveldene til meg også. Men i løpet av helgen kom morgenkvalmen snikende [emoji54] den akutte sulten jeg har hadd i 4 uker har begynt å dabbe av. Vil my heller ha tilbake den ja [emoji23][emoji23]

Startet på kveldene til meg også. Men i løpet av helgen kom morgenkvalmen snikende [emoji54] den akutte sulten jeg har hadd i 4 uker har begynt å dabbe av. Vil my heller ha tilbake den ja [emoji23][emoji23]

Det var ikke akkurat oppløftende i forhold til min situasjon :nailbiting:
emoji23.png
Hvor langt på vei er du?

Knekkebrød med brunost og eplemost er det eneste som frister her. I dag tester jeg ut Seaband fra apoteket. Håper det kan hjelpe litt.

Jeg drakk masse vann med fersk ingefær i ved forrige graviditet, så det orker jeg ikke tanken på nå. For siden jeg gjorde det så forbinder jeg ingefærsmak med kvalme (så jeg spiser helst ingenting med ingefær i). Jeg var jo kvalm da jeg drakk det, men det ble jo bedre, men hodet og psyken er ikke helt på lag der lenger :P Egentlig litt irriterende.

For meg har blåbærsaft og Ritz-kjeks blitt redningen i mange situasjoner. Kommer sannsynligvis aldri til å få et normalt forhold til de igjen etter dette :joyful:

Back
Topp