Kvalme

Mams1987

Elsker forumet
Sommerfuglene 2017
Januarlykke 2020
Oktoberbarna 2021♡
Hallo!:) Noen med vidundertips mot kvalme? Blir bare verre, og arbeidsdagene er som en kamp:(:( Prøver å spise, drikke smoothie etc hver gang jeg kjenner meg småsulten.
 
Har hørt at love hearts kan hjelpe mot både kvalme og halsbrann, verdt et forsøk kanskje? :) ellers er det å spise lite fet og sukkerholdig mat, havrekjeks og sånn er bra :)
 
Har hørt at love hearts kan hjelpe mot både kvalme og halsbrann, verdt et forsøk kanskje? :) ellers er det å spise lite fet og sukkerholdig mat, havrekjeks og sånn er bra :)
Takk! Da blir det innkjøp av lovehearts og havrekjeks i dag, alt skal prøves :)
 
Jeg var sykt kvalm forrige svangerskap. Jeg brukte SEA-bånd fra apoteket. Presser på punkt på armleddet. Usikker på om det funka eller bare fordi jeg forventet det, men ble mindre kvalm. Spiste mye frukt da jeg ikke hadde matlyst og drakk iste med lime. Nok søvn! Slapp av når du kan. Spis litt, og oftere.

Anbefaler også lovehearts!
Linktyggis og helmelk, men dette hjelper for en liten stund og kan gjør det verre etter på :) ( stoppet ikke meg da, er jo så vondt) :p
 
Hos meg funka det sist å roe kraftig ned. Ble kvalm og brakk meg hver gang det ble mye på jobb. I tillegg skal ingefær funke bra. Kan drikkes som te, ha i smoothie sammen med epler og ellers i mye mat. Ellers er det bare å lytte til kroppen, det gjør i hvertfall jeg denne gangen, siden jeg mista sist.

Nå er jeg på tur til jobb en time før for å informere sjefen, og da ber jeg om å droppe alle nattevakter og tunge tak. Skal be om å få mest dagvakter også, siden jeg blir stuptrøtt når klokka blir rundt åtte. Ingen vits å tenke på noen andre enn den lille spira nå, den er viktigst! Sist informerte jeg han rett før jeg mista, så han vet hva jeg har vært gjennom. Denne gangen har ikke kvalmen kommet enda. Ta grep dere andre også!
 
Sniker fra januar :)
Prøv roe ned , ikke stresse , hjemmelaget suppe av grønsaker , sitron , ingefær te , farris , tørr kjeks , is kald vann , avokado, druer, eple, gulerot, cola riste den og ta litt og litt . Du må prøve deg frem med mat , drikke . Noe kan hjelpe noe gjør verre .

Er selv uke 29 og fortsatt mat /drikke er stor fiende

Lykke til :)
 
Slappe av mye hjalp veldig for meg sist. Ellers drakk jeg farris blandet med juice de dagene jeg ikke holdt noe annet nede. Anbefaler også å spise mat som smaker lite fordi da er det lettere når det kommer opp igjen.

Spise ofte og små måltider skal hjelpe. Ellers kan jeg også nevne ingefær og kvalmebåndene du har fått anbefalt her. Drikk mye og hvis du er mye kvalm på morningen kan der hjelpe å ha litt mat på nattbordet så du kan spise litt før du står opp :)

Hvis du kaster opp, husk at du ikke kan pusse tennene etterpå, det skader emaljen. Jeg har en liten reiseflaske med munnskyll i veska som jeg brukte sist. Lykke til!!
 
Jeg spiste ingefær og gulrot, det hjalp meg.
Ingefærdrops var alltid med i veska!
Lovehrarts hjalpmot halsbrann hos meg.
 
Tusen hjertelig takk for alle tips :Heartred Sea band har vært redningen i dag. Tar det ellers rolig, jeg har mere nok med jobb på dagtid, så blir rolige ettermiddager:)
 
Back
Topp