Kvalme

liv1

Andre møte med forumet
Sliter med konstant kvalme. Begynte nå i uke 6, og er sånn hele dagen. Utrolig slitsomt mtp jobben. Ikke noe som hjelper. Prøver å spise små måltider flere ganger om dagen, gå tur. Men fremdeles er kvalmen der. Andre som har det sånn ? Tenkte å prøve armbånd som skal hjelpe. Er det noen som har prøvd ?

Håper det snart blir bedre :)

Hadde det sånn med førstemann. Uke 6-16 :sour:
Her var det ikke så mye som hjalp dessverre, men spiste små måltider ofte og hvilte masse. Måtte får en gradert sykemelding, så jobbet litt kortere dager. Jobbet 70% mener jeg.

Takk for svar :) da må jeg vell kanskje bare forberede meg på å ha det sånn en stund. Bare prøve å hvile å ta det med ro . Ok. Da blir vell det evt. Det jeg må gjøre også.

Forsøkt kvalmestillende? Postafen er førstevalget, deretter må man til fastlegen å få resept på enten afipran, zofran, perfalgan, stemetil. Kan være verdt et forsøk i alle fall :)

Jeg ville absolutt prøvd div kjerringråd før jeg tydde til piller! Ingefær er anbefalt bl.a! Kommer dessverre ikke på noe mer akkurat nå :P

Farris med eplejuice, 50/50. Har drukket mange litere med det siste gang, men måtte ha afipran seinare alikevel da det ikkje gje seg etter veke 12 :/

Tar afipran jeg har fått av legen, bruker seaband og prøver å få i meg noen kjeks før jeg står opp om morran. Føler det er litt sånn vilkårlig om det fungerer eller ikke. Morgenkvalmen strekker seg for øyeblikket helt til ettermiddagen før det blir noen timer hvor jeg kan fungere normalt, før den kommer tilbake på kvelden.

Jeg er 7 uker på vei, har dessverre blitt sykemeldt da jeg kaster opp mye, er kvalm fra tidlig morgen til 18-19 på kvelden, da letter kvalmen noe. Har fått Postafen av legen (fås reseptfritt), men klarer ikke å ta det før litt utpå dagen da jeg er redd for å kaste opp. Solstråla kjører mamman sin hardt helt fra start ;)

Back
Topp