Kvalme

marihewn

Glad i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
13 uker og enda kvalme!:( flere? Har vært sykemeldt til nå pga kvalme og oppkast, skal til legen igjenn imorgen for ny vurdering men kjenner ingen plasser at jeg er klar for jobb (jobber i Bhg ).. Mannen reiser til Nordsjøen igjen på mandag å da blir jeg alene med mine to gutter på 3 og 5 år i 14 dager.. Hva ville dere gjort? Å er det flere her som sliter med kvalme enda?

Jeg er ti uker og kastet opp for første gangbar. Har kun brekt meg til nå/vært kvalm. Jobber også i BHG. Skal jobbe 50% til uken. Kanskje du kan gjøre noe lignende? Ha et par dager hjemme...

Jeg er 10+4 og har vært kvalm fra uke 3. Ikke kastet opp, men er kvalm heeeele tiden. Slitsomt :-\

Er 13+5 og kaster fortsatt opp 2-3 ganger om dagen. Men er ikke kvalm 24/7 lenger, kan ha en halvtime her og en halvtime der hvor jeg føler meg ok. Jobber 50 % og det går greit. Litt kjipt i dag når jeg kastet opp to ganger mens jeg var der. Lurer også på når det skal gå over

Glemte å ta gravid-vitaminene mine idag tidlig, og var for første gang på 4 uker IKKE kvalm etter frokost!! Tok dem til lunsj, og jaggu kom ikke kvalmen en liten stund etter lunsj! Er det mulig at det kan være pga vitaminene jeg har vært kvalm hver morgen i FIRE uker?? Skal gjøre et nytt forsøk i morgen og ta dem på kvelden :)

13 uker og enda kvalme!:( flere? Har vært sykemeldt til nå pga kvalme og oppkast, skal til legen igjenn imorgen for ny vurdering men kjenner ingen plasser at jeg er klar for jobb (jobber i Bhg ).. Mannen reiser til Nordsjøen igjen på mandag å da blir jeg alene med mine to gutter på 3 og 5 år i 14 dager.. Hva ville dere gjort? Å er det flere her som sliter med kvalme enda?
Akkurat samme her. 13+4, og fortsatt kvalm, bedre enn jeg var i uke 6-8, men blir kvalm så fort jeg anstrenger meg litt. Og veldig lite energi. Har vært sykemeldt frem til nå selv og skal også til legen i morgen. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre selv, føler jobben og nav forventer at jeg skal begynne å jobbe igjen, men føler selv at det ikke går.
Tror jeg kommer til å be om lengre sykemelding og syns du også burde det. Du skal tross alt orke å ta deg av barna mens mannen er på jobb:)

Jeg er 10+ 1 og frykter at kvalme og oppkast vil vare svangerskapet ut. Min mor spydde i ni måneder, og så langt ser ikke dette lovende ut. Hvordan har dere gått fram for å be om sykemelding? Har selv en kontorjobb preget av mye stress og møter eksternt.

Jeg er 10+ 1 og frykter at kvalme og oppkast vil vare svangerskapet ut. Min mor spydde i ni måneder, og så langt ser ikke dette lovende ut. Hvordan har dere gått fram for å be om sykemelding? Har selv en kontorjobb preget av mye stress og møter eksternt.
Jeg sier til legen at jeg er kvalm og spyr hver dag, og ikke fungerer på jobb. Spydde ikke da jeg sa det, men for å være trygg smurte jeg på litt ;) legen skrev nesten sykemeldingen allerede før jeg var ferdig med å snakke :)

Glemte å ta gravid-vitaminene mine idag tidlig, og var for første gang på 4 uker IKKE kvalm etter frokost!! Tok dem til lunsj, og jaggu kom ikke kvalmen en liten stund etter lunsj! Er det mulig at det kan være pga vitaminene jeg har vært kvalm hver morgen i FIRE uker?? Skal gjøre et nytt forsøk i morgen og ta dem på kvelden :)
Hvilke tar du?
Husker når jeg skulle ta de med 4 tabletter i sist, ble kvalm av de samt at jeg hadde ekkel tran smak i munnen hele dagen, tok ikke mange dagene før jeg ga opp.så kan godt tenkes.

De jeg tar nå er fra Sverige og veldig milde så har ikke hatt noe problem. Kvalmen er gjerne verre om jeg glemmer de :)

Hvilke tar du?
Husker når jeg skulle ta de med 4 tabletter i sist, ble kvalm av de samt at jeg hadde ekkel tran smak i munnen hele dagen, tok ikke mange dagene før jeg ga opp.så kan godt tenkes.

De jeg tar nå er fra Sverige og veldig milde så har ikke hatt noe problem. Kvalmen er gjerne verre om jeg glemmer de :)
Den firkantede pakken med fire store tabletter per dag ja :) Blir spennende å se i morgen!

Kan godt være de da ja.
Ville undersøkt det, egentlig skulle man gått og klaget hvis det viser seg å være dem
Til apoteket? Bivirkning kan jo alle få, så tror ikke man får pengene igjen akkurat... :( Typisk å finne det ut når jeg er på siste brettet i pakken ihvertfall :P Om det funker bedre skal jeg prøve å ta dem på kvelden rett før jeg legger meg, så kanskje jeg kan sove meg gjennom kvalmen ;) Må jo få i meg vitaminene også :)

Den kvalmen jeg har hatt om morgenen er typisk at kommer alt fra mens jeg spiser frokost til en halv time etterpå, og varer i opp til to timer. Må bare ligge helt stille og vente til den slipper taket, føles som magen vrenger seg av maten... Så når jeg skal noe må jeg ha på vekkerklokke minst 2,5 t før jeg skal ut så jeg er sikker på å ikke være dårlig når jeg skal gå :P Så føler meg egentlig heldig i forhold til dere som sliter med kvalme hele dagen, det er grusomt å være kvalm!

Til apoteket? Bivirkning kan jo alle få, så tror ikke man får pengene igjen akkurat... :( Typisk å finne det ut når jeg er på siste brettet i pakken ihvertfall :p Om det funker bedre skal jeg prøve å ta dem på kvelden rett før jeg legger meg, så kanskje jeg kan sove meg gjennom kvalmen ;) Må jo få i meg vitaminene også :)

Den kvalmen jeg har hatt om morgenen er typisk at kommer alt fra mens jeg spiser frokost til en halv time etterpå, og varer i opp til to timer. Må bare ligge helt stille og vente til den slipper taket, føles som magen vrenger seg av maten... Så når jeg skal noe må jeg ha på vekkerklokke minst 2,5 t før jeg skal ut så jeg er sikker på å ikke være dårlig når jeg skal gå :p Så føler meg egentlig heldig i forhold til dere som sliter med kvalme hele dagen, det er grusomt å være kvalm!
Noen vil kanskje gi deg pengene tilbake, spørs på den du møter.
Men de burde kunne si ifra til selskapet for det blir for dumt at de lager tabletter som jo da flere reagerer på til gravide.

Er 13+0 i dag og er fremdeles kvalm. Har kommet meg gjennom de siste åtte ukene uten å være sykemeldt. Tror hele tiden at det snart skal snu. Men kjenner jeg begynner å nærme meg grensen for å presse seg.
Vi skal til enhver tid ha 90 % faktureringsgrad og det er hardt de dagene kvalmen og trøttheten er på sitt verste. Har også måttet kjøre en del og vært ute av kontoret.

blir heldigvis bare kvalm nå om jeg har sovet altfor lite eller lenge siden jeg har spist. Kaster veldig sjelden opp nå for tiden.

Noen vil kanskje gi deg pengene tilbake, spørs på den du møter.
Men de burde kunne si ifra til selskapet for det blir for dumt at de lager tabletter som jo da flere reagerer på til gravide.

Jeg jobber på apotek og det er ikke reklamasjonsgrunn. Man kan derimot bli kvalm av for "mye" vitaminer. Dvs. at man tar unødvendig tilskudd når man ikke er lav på vitaminet. Jeg tar selv ikke denne gravidpakken for multivitaminer er unødvendig for de aller fleste med et normalt kosthold. Jeg tar kun vitamin D, folat, omega 3 og kalsium(får i meg for lite melk). hadde jeg kastet opp og ikke fått i meg det jeg trengte hadde jeg tatt multivitaminer :)

Jeg blir definitivt kvalm av vitaminene, spesielt på morgenen. Har begynt å ta de sammen med middagen, da går det bedre.

12+5 og kaster opp flere ganger om dagen. Ble dårligere etter jeg bikket 12 uker..

Back
Topp