Det som hjelper for meg:
Spise før jeg står opp, lager niste som er klar eller samboer ordner noe før han drar på jobb. Spiser start-kjeks eller rema-knekkebrød med hvitost. Drikker sjokolademelk eller eplejuice.
Har alltid eplejuice i beredskap i veska/på nattbordet, det hjelper meg mot akutt kvalme. Spesielt hvis jeg MÅ ut på noe. Virker som det blir bedre når blodsukkeret heves noen hakk dersom det er lavt. Spiser også "Min frukt" babymat med eple og pære, genial nødmat for veska
Surt smågodt kan hjelpe litt, det spiser jeg aldri til vanlig, men har lyst på det innimellom nå. Et par biter holder..
Sitron hjelper også litt syns jeg, er ikke så glad i sitronvann, tar heller en shot sitronjuice fra sånn gul liten flaske man bruker i teen.
Generelt spise noe ofte slik at blodsukkeret ikke faller for mye, hvis det allerede er langt nede spise/drikke noe med sukker (det hjelper ikke akutt med grove knekkebrød med ost). Fylle etter med noe som varer.
Av middag syns jeg naturell kylling og laks, pasta med tomatsaus og enkelte milde supper er greit. Alt med løk smaker ille. Bare pasta er heller ikke så verst i dårlige perioder..
Det meste smaker egentlig bedre enn forventet når jeg prøver å spise det, men blir skikkelig kvalm av å lukte og se mat.
Ellers hjelper det å sove nok og ikke stresse. Spyr som regel hvis jeg må opp "tidlig" for å rekke legetime eller noe. Klarer stort sett å unngå spying når jeg er hjemme og ligger flata ut. Hurra for sykmelding nå i starten, håper det går over om litt!!