Kvalme

whatthewhat

Glad i forumet
Denne tråden er litt snever kjenner jeg, men jeg driver jo fortsatt og spyr opp alt som går ned, enten det er væske eller mat. Så tenkte jeg å høre om noen har noen gode tips på mat som kan holde seg der nede? Hittil har jeg bare funnet gulrot som har gått noenlunde bra, og det er litt kjedelig - Hehe!

Nå vet jeg ikke hvordan du stiller deg til sånt, men spyinga her avtok da jeg fikk kvalmestillende. Akkurat som at brekningsrefleksen roet seg litt selv om jeg fortsatt til tider er veldig kvalm (18+3 i dag). Fikk i meg litt mer mat og kom meg litt ovenpå i tillegg, og det hjalp også på brekninger og kvalme. Hvor langt er du?
Her funger ikke brød, men knekkebrød går bra. Ikke juice, melk og vann, men litt brus er ok og grønn te.

Hehe! Høres ganske likt ut! Brødmat og jus vann og melk er helt utelukket her og.. Har som deg også fått i meg litt brus, men føler lissom bare det er sukker som holder seg inne ( pussig nok når man er kvalm).. Kvalmestillende har jeg prøvd både postafen og afipran, og ingefær da, men har ikke hatt noe effekt av noen av dem..

Er 18+3 jeg og

Jeg hadde en periode der jeg kun spiste lyse, varme rundstykker med bremykt som smeltet og drakk fanta. Jeg snakket med legen at det kanskje ikke var så bra, men svaret var: er fanta det du får i deg, så drikk fanta!!
Dette er kanskje en mnd siden og jeg drikker litt brus hver dag (nå er det villa, hehe). Når man får i seg så lite er det ikke sukker man skal tenke på, men å få i seg noe i det hele tatt :) og sukker er fin energi for kroppen.
Hehe! Høres ganske likt ut! Brødmat og jus vann og melk er helt utelukket her og.. Har som deg også fått i meg litt brus, men føler lissom bare det er sukker som holder seg inne ( pussig nok når man er kvalm).. Kvalmestillende har jeg prøvd både postafen og afipran, og ingefær da, men har ikke hatt noe effekt av noen av dem..

Denne tråden er litt snever kjenner jeg, men jeg driver jo fortsatt og spyr opp alt som går ned, enten det er væske eller mat. Så tenkte jeg å høre om noen har noen gode tips på mat som kan holde seg der nede? Hittil har jeg bare funnet gulrot som har gått noenlunde bra, og det er litt kjedelig - Hehe!

Uff av meg stakar:(. Når jeg var så dårlig så var det best for meg å bente til den verste kvslmen er over for og så å spise. Mat som var fett gikk bra for meg:). Typ lefse, rista brød med syltetøy osv :)

Spør legen etter Zofran, jeg hadde det sist og nå, det hjelper.
Det stopper brekkningene og oppkasten.
Jeg gikk da opp de kiloene jeg hadde gått ned ganske kjapt (2-3 uker)
Du må ha prøvd de medikamentene du allerede nevne for å få.

Jeg er kvalm, men får i meg mat uten å spy hver dag lengre.
Noe mat kaster jeg opp uansett, men det holder jeg meg unna

Sitron? Mulig det er psykisk, men føler det er kvalmenedsettende. Samtidig er sikkert ikke sitron noe gøy å få i retur.
Det har du rett i! Sitron funker på det meste

Jeg hadde en periode der jeg kun spiste lyse, varme rundstykker med bremykt som smeltet og drakk fanta. Jeg snakket med legen at det kanskje ikke var så bra, men svaret var: er fanta det du får i deg, så drikk fanta!!
Dette er kanskje en mnd siden og jeg drikker litt brus hver dag (nå er det villa, hehe). Når man får i seg så lite er det ikke sukker man skal tenke på, men å få i seg noe i det hele tatt :) og sukker er fin energi for kroppen.

Da kjører jeg på med sukker jeg og som du sier, det er jo god energi i det, bare noe man vanligvis ikke ønsker så store mengder avsånn iste til å blande ut med sitron har faktisk vært ganske ålreit !

Spør legen etter Zofran, jeg hadde det sist og nå, det hjelper.
Det stopper brekkningene og oppkasten.
Jeg gikk da opp de kiloene jeg hadde gått ned ganske kjapt (2-3 uker)
Du må ha prøvd de medikamentene du allerede nevne for å få.

Jeg er kvalm, men får i meg mat uten å spy hver dag lengre.
Noe mat kaster jeg opp uansett, men det holder jeg meg unna

Jeg var faktisk Hos legen og fikk zofran IDag! Så godt å høre det hjelper!! Apoteket fikk ikke før imorgen så litt spent nå kjenner jeg! Blir veldig godt om det hjelper, spøy i 7 mnd sist, så hadde vært fint å slippe en gjentakelse!
Merket du forskjell raskt eller? Har du blitt såpass bra at du kan jobbe litt eller er det snakk om å ta brodden av ved å slippe brekninger? ( skulle virkelig ønske jeg kunne jobbe litt og få til å gå tur og sånn, men slik det er nå føles det som en topptur å gå til badet-Hehe) tiden til termin går jo litt fortere når man gjør litt annet enn å glo på TV!

Jeg var faktisk Hos legen og fikk zofran IDag! Så godt å høre det hjelper!! Apoteket fikk ikke før imorgen så litt spent nå kjenner jeg! Blir veldig godt om det hjelper, spøy i 7 mnd sist, så hadde vært fint å slippe en gjentakelse!
Merket du forskjell raskt eller? Har du blitt såpass bra at du kan jobbe litt eller er det snakk om å ta brodden av ved å slippe brekninger? ( skulle virkelig ønske jeg kunne jobbe litt og få til å gå tur og sånn, men slik det er nå føles det som en topptur å gå til badet-Hehe) tiden til termin går jo litt fortere når man gjør litt annet enn å glo på TV!

jeg jobber litt.
men er rimelig utslitt og dårlig ja.
De har veldig god effekt på meg, men ikke alle de funker på(desverre)
jeg tar 1-2 tabletter 2 ganger om dagen, og da får jeg effekt ganske raskt.
De tok faktisk toppene av omgangssyken også, jeg var veldig kvalm men slapp unna den intense oppkasten.

Håper de fungerer for deg også, jeg kastet opp til siste dag med nr 1 og var dårlig med nr 2, men hadde da zofran og klarte å gå små turer på butikken i det minste.

Jeg innser at jeg presser meg selv litt for mye denne gange..

jeg jobber litt.
men er rimelig utslitt og dårlig ja.
De har veldig god effekt på meg, men ikke alle de funker på(desverre)
jeg tar 1-2 tabletter 2 ganger om dagen, og da får jeg effekt ganske raskt.
De tok faktisk toppene av omgangssyken også, jeg var veldig kvalm men slapp unna den intense oppkasten.

Håper de fungerer for deg også, jeg kastet opp til siste dag med nr 1 og var dårlig med nr 2, men hadde da zofran og klarte å gå små turer på butikken i det minste.

Jeg innser at jeg presser meg selv litt for mye denne gange..

Det høres iallfall mye bedre ut enn alternativet! Er dette tredje svangerskap med hyperemesis for deg??? Det er jammen meg IMPONERENDE!! Jeg har bitt tenna sammen før dette svangerskapet siden jeg vet det er stor sjans å få det på nytt, men en gang til etter dette tror jeg ikke jeg noen gang vil orke..

Håper det kommer til å virke altså! Fått samme beskjed om
Dosering som deg! Heldigvis når vi har barn fra før vet vi hva godt det kommer ut av det:-) syns det er lettere å takle det å være kvalm denne gangen Pga det, men skjønner godt det du sier med å presse seg! Man er lissom nødt for å få gitt noe når man har mulighet når man allerede har et eller flere barn fra før..!

Det høres iallfall mye bedre ut enn alternativet! Er dette tredje svangerskap med hyperemesis for deg??? Det er jammen meg IMPONERENDE!! Jeg har bitt tenna sammen før dette svangerskapet siden jeg vet det er stor sjans å få det på nytt, men en gang til etter dette tror jeg ikke jeg noen gang vil orke..

Håper det kommer til å virke altså! Fått samme beskjed om
Dosering som deg! Heldigvis når vi har barn fra før vet vi hva godt det kommer ut av det:) syns det er lettere å takle det å være kvalm denne gangen Pga det, men skjønner godt det du sier med å presse seg! Man er lissom nødt for å få gitt noe når man har mulighet når man allerede har et eller flere barn fra før..!
Det er tredje svangerskapet med den kvalmen og oppkast ja.
Første svangerskap la jeg ikke på meg omtrent, før jeg oppdaget smågodt på slutten.
Andre svangerskap med zofran gikk jeg opp fra uke 20 /22 og det kom faktisk 8 kg av å ligge på sofaen, ta zofran og spise det som gjorde meg minst mulig kvalm.

Håper du får effekt <3

Hei! Jeg sniker inn fra juli-forumet. Jeg tar phenergan på femte uka nå, 25 mg morgen og kveld. Er 13+2 nå. Her løsnet formen ved uke 11 sånn at jeg ikke lenger er sengeliggende, men fortsatt redusert og veldig trøtt av medisinene. Vil helst klare å kutte ned på phenerganen eller helst slutte siden formen nå har lettet, men skal egentlig tilbake på jobb om en uke, men det vil jeg nok ikke klare uten medisiner. Så har et dilemma og er usikker på hva jeg skal gjøre. Phenergan er jo ikke anbefalt til gravide akkurat, så det er med sterk bismak at jeg går tilbake på jobb dersom jeg må fortsette å ta de for å klare å jobbe. Er det rimelig?

Det er tredje svangerskapet med den kvalmen og oppkast ja.
Første svangerskap la jeg ikke på meg omtrent, før jeg oppdaget smågodt på slutten.
Andre svangerskap med zofran gikk jeg opp fra uke 20 /22 og det kom faktisk 8 kg av å ligge på sofaen, ta zofran og spise det som gjorde meg minst mulig kvalm.

Håper du får effekt <3
Takk for det! Håper formen din blir bedre etterhvert og ta vare på deg selv:-)

Kiloene er velkommen til å renne på nå!

Hei! Jeg sniker inn fra juli-forumet. Jeg tar phenergan på femte uka nå, 25 mg morgen og kveld. Er 13+2 nå. Her løsnet formen ved uke 11 sånn at jeg ikke lenger er sengeliggende, men fortsatt redusert og veldig trøtt av medisinene. Vil helst klare å kutte ned på phenerganen eller helst slutte siden formen nå har lettet, men skal egentlig tilbake på jobb om en uke, men det vil jeg nok ikke klare uten medisiner. Så har et dilemma og er usikker på hva jeg skal gjøre. Phenergan er jo ikke anbefalt til gravide akkurat, så det er med sterk bismak at jeg går tilbake på jobb dersom jeg må fortsette å ta de for å klare å jobbe. Er det rimelig?

Det står faktisk det på de jeg har fått nå også:-) men det som ofte er med legemidler er at de ikke alltid har studier på gravide og at
Man derfor skriver at det ikke skal brukes ved graviditet feks for å være på den sikre siden. Gravide er ofte ikke den gruppen der flest medisiner prøves ut først:-) men allikevel har de god kontroll hos lege og sykehus på hva som er prøvd på gravide i mange år allikevel, og de vurderer utifra hva det gjør
For pasient og Evt bivirkninger. Så mest sannsynlig er det ikke noe problem og at det er vanlig å gi dette, men er du usikker eller føler deg ubekvem Ift å ta det, så spør legen din og om han Evt har noen andre alternativ hvis du fortsatt trenger medisin for å jobbe:-) jeg skjønner godt at du tenker på det med å ta medisiner for å kunne gå på jobb, hvis man feks kunne klart seg uten om
Man var hjemme- er ikke så lett den der for min del vil jeg helst ut i jobb, jeg var så dårlig forrige gang og var hjemme og ble skikkelig deppa av å sitte å glo i veggen, så hvis jeg kommer meg ut med medisin blir jeg glad for å slippe å sitte her inne å gloså fremt formen er så god at en ikke sliter seg helt ut..

Back
Topp